Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Hei
Kjørte over Vidda i kveld. 23 til 25 minus. Alt var normalt til omtrent Ustaoset, da syntes jeg det kunne merkes nedsatt effekt av motoren. Bakken opp fra Ustaoset mor Geilo hadde jeg dårlig moment. Ganske glatt, selv om det var kaldt, men tror ikke det var dårlig feste. Dieselpumpe ble drenert i oktober, så neppe frys der. Kan det være kjølevæske? Andre ideer?
Kjørte over Vidda i kveld. 23 til 25 minus. Alt var normalt til omtrent Ustaoset, da syntes jeg det kunne merkes nedsatt effekt av motoren. Bakken opp fra Ustaoset mor Geilo hadde jeg dårlig moment. Ganske glatt, selv om det var kaldt, men tror ikke det var dårlig feste. Dieselpumpe ble drenert i oktober, så neppe frys der. Kan det være kjølevæske? Andre ideer?
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Det første du bør få sjekket er dieselfilteret !
Har hatt tilsvarende problem med min for ett år siden.
Har hatt tilsvarende problem med min for ett år siden.
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Du mener å bytte dieselfilteret? Det ble som nevnt tømt for vann på forrige service.
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Du kan risikere å få mye kondens vann på tanken siden oktober ?,haavardm skrev:Du mener å bytte dieselfilteret? Det ble som nevnt tømt for vann på forrige service.
og så har vi jo dette med innblanding av biodiesel da.
Jeg ville i alle fall sjekket filteret.
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Takk. Det skal gjøres.
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
150 er veldig følsom på filter , dieselfilteret bør byttes på hver 15000 service
Bård - Tlf.97618988
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
En god ting er og drenere diselfilter en gang i måneden og bytte på hver 15 000 km
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Hei. Skruen som drenerer dieselfileret: Skal man nå denne skruen uten å ta det løst fra bilen? Eller må man faktisk demontere hele sulamitten for å komme til?
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Det som er fint med lc er at det er afrika biler har du litt verktøy selv så er det veldig greit og vedlikeholde
det sitter 2x 12 mm muttere som holder filteret skru løs dem og løft opp fitere da kommer du til dreneringstappen i bånn av filtere
bruk en tang for og løsne den skru den ut og ha en halvliter brusflaske eller noe der så drenerer du og pumper litt i
håndpumpen på toppen av filtere da får du ut en god del .
så etterpå drar du til tappeskruen igjen med vanlig tang og setter på og skrur til de 2 12 mm mutterne pump opp trykk
på håndpumpa på toppen av filtere etter du er ferdig så du har trykk i systemet igjen og tutt og kjør
lettere kan det ikke bli
Hvorfor dem har gjort det på denne måten er nok for at de fleste kan gjøre dette selv så bilen kan holdes mest mulig pålitelig
dette er ikke noe du finner i en Bmw x5 eller mercedes ml eller nyere range rover der må du på verksted for hver miste ting
by biler kaller vi det .
det sitter 2x 12 mm muttere som holder filteret skru løs dem og løft opp fitere da kommer du til dreneringstappen i bånn av filtere
bruk en tang for og løsne den skru den ut og ha en halvliter brusflaske eller noe der så drenerer du og pumper litt i
håndpumpen på toppen av filtere da får du ut en god del .
så etterpå drar du til tappeskruen igjen med vanlig tang og setter på og skrur til de 2 12 mm mutterne pump opp trykk
på håndpumpa på toppen av filtere etter du er ferdig så du har trykk i systemet igjen og tutt og kjør
lettere kan det ikke bli
Hvorfor dem har gjort det på denne måten er nok for at de fleste kan gjøre dette selv så bilen kan holdes mest mulig pålitelig
dette er ikke noe du finner i en Bmw x5 eller mercedes ml eller nyere range rover der må du på verksted for hver miste ting
by biler kaller vi det .
Senest rettet af Andreas30 ons jan 27, 2016 10:05 pm, rettet i alt 1 gang.
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Hei, og takk for gode råd.
Fant denne på Youtube, er vel ikke så ulikt det du beskriver?
https://www.youtube.com/watch?v=i5acM-1IXa0
Fant denne på Youtube, er vel ikke så ulikt det du beskriver?
https://www.youtube.com/watch?v=i5acM-1IXa0
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Andreas, vi använder väl inte grövre verktyg än det vi behöver gör vi väl? Dräneringen sitter, och bör sitta, så du kan dra den mer fingrarna - evt med mildt våld. Kan hända vi har olika dieselfilter ANdreas men mitt har en dedikerad tappeskruv och den ska inte dras med våldsverktyg.
Sen det här:
M-Power
Sen det här:
Det är väl ingen jävel som kör ovan nämnda bilar som diesel?Hvorfor dem har gjort det på denne måten er nok for at de fleste kan gjøre dette selv så bilen kan holdes mest mulig pålitelig
dette er ikke noe du finner i en Bmw x5 eller mercedes ml eller nyere range rover der må du på verksted for hver miste ting
by biler kaller vi det .
M-Power
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Haha sorry mente vanlig tang
dras til med fornuft er nok tingen har alltid funka hos meg
dras til med fornuft er nok tingen har alltid funka hos meg
Re: Kaldt, nøling/dårlig gasspådrag
Det er ikke helt bak mål å ta ei papplate og dekke til deler av radiator, se her:
http://www.dinside.no/935797/hvordan-fa ... o-minutter
http://www.dinside.no/935797/hvordan-fa ... o-minutter
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------