Yoghurttur i dåligt väder?

Her kan du fortelle, planlegge eller linke til interessante turer i inn- og utland.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Yoghurttur i dåligt väder?

Innlegg av jonwib »

Jag har konsultat YR och SMHI och beroende på vilken av dem jag tittar på så ser det ut som om det blir snö och hård vind, dvs riktigt jävliga körförhållanden lördag el söndag efter nyår. Jag är i desperat behov av att ut och röra på mig efter en överdos av " koselig jul " med föräldrar, Svigers och inte minst mina egna illrar på amfetamin. Är det någon som kan tänka sig en harrytur på lördagen med nåkke attåt? Jag tänker att man anländer Töcksfors 10-11 och tillbringar en god stund på småvägar i jakt på " traktorvägar " med mycket fika och evt middag i fält. Eventuellt tar jag med mig en iller eller två plus snowracer/s och slepetau så de har något att göra. Hilift och annan recovery blir oxå med - the Swedish version of Highway through hell :).

Jag har plats till en eller två personer i bilen om man inte vill riskera sin egen bil när det blir mindre vägar och tycker det vore trevligt med en Co-pilot som kan navigera/ leta bra hjulspår ( en 5-årings förmåga att navigera pappan in på Yoghurtvägar är tämligen begränsad ). Att snacka LC och expeditioner är oxå trevlig sysselsättning under tiden milen tickar på.

Bilde

Bilde

Bilde
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Innlegg: 3623
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yoghurttur i dåligt väder?

Innlegg av dracan »

På lørdag etter nyttår er det kjøring på Rudskogen offroad park.
Så her bør dere sette av dagen her. Vi har kiosk med varm mat, kaffe og grill.
Det er vel meldt litt snø og..... Om den ikke smelter bort før dette.

Søndag kan du få kjøre på yogerttur Jon. :D
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
Johnny Fredriksen
Innlegg: 615
Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm

Re: Yoghurttur i dåligt väder?

Innlegg av Johnny Fredriksen »

Tror nesten alle disse turene fremkaller et nytt behov.. Fant nemlig denne når jeg så vidt var innom nettet i jula :oops: :oops:
Yogurt-new (Kopia).jpg
Yogurt-new (Kopia).jpg (54.36 KiB) Vist 10024 ganger
Finner den her..http://www.sackwear.com
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Yoghurttur i dåligt väder?

Innlegg av jonwib »

Har 5stk redan ;)
Svar

Tilbake til «Turer og ekspedisjoner i inn- og utland»