På tur til Norge sommer 2015 - tips og destinationer

Her kan du fortelle, planlegge eller linke til interessante turer i inn- og utland.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

jespervangfalkenberg
Innlegg: 729
Ble med: tor des 06, 2012 8:13 am
Lokasjon: Danmark

Re: På tur til Norge sommer 2015 - tips og destinationer

Innlegg av jespervangfalkenberg »

Da vi for 2 år siden kørte omkring Hardangervidda og via de flotte veje mod nord Geirangerfjorden, Trollstigen, atlanterhavsvejen og så videre, da kørte vi også imod Trondheim via vejene igennem Dovrefjell - fantastiske områder. Men vi blev ikke på de små veje - det var et andet køretøj :)

Men jeg har holdt mine ferier i Norge i mere end 15 år nu og jeg kan blive ved med at komme til Norge.
OlaGB
Innlegg: 34
Ble med: man mar 17, 2008 9:47 am
Lokasjon: Sunndalsøra

Re: På tur til Norge sommer 2015 - tips og destinationer

Innlegg av OlaGB »

JanP skrev:Nei, det er ikke noe nasjonalparkområde. Er delvis veier til setrer og beiteområder.
Veien som går fra skianlegget og mot Sagbekken, og østover mot Reinsli taubanestasjon er merket på kart som bomvei. Er ingen betalingsautomat å se på Grimsbusiden, men på Alvdalssiden er det bom med kort og automatisk betjening. Kommer du vestfra så kan du kjøre ut av bommen uten å betale.

Det er også mulig å svinge sørvestover og kjøre 15-20 km innover. Men der var det også store fonner som stoppet meg da jeg prøvde i pinsa.

Oppsummert: store muligheter for en fra det flate Danmark til å rote seg bort, eller frivillig bli i området til mat og drikke tar slutt, og han tvinges til å returnere til sivilasjonen igjen.
Høres herlig ut! Får sette av en dag og utforske området tenker jeg.
08' LC120 GX AT37
12' Volvo V70 D3 163hk R-design
16' KTM 500 EXC Sixdays
Svar

Tilbake til «Turer og ekspedisjoner i inn- og utland»