Tälttur december

Her kan du fortelle, planlegge eller linke til interessante turer i inn- og utland.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

birjo
Innlegg: 54
Ble med: ons feb 02, 2011 7:34 am
Lokasjon: råholt

Re: Tälttur december

Innlegg av birjo »

Detta blir gøy. Jeg har med lavo med ovn og ved.
:)

birjo
2008 GX
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Tälttur december

Innlegg av jonwib »

Supert Birjo!

Jag hoppas taktält och bra sovsäck ska räcka, annars får jag väl släpa upp kupévärmaren och dra igång el - aggregatet :).
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Tälttur december

Innlegg av jonwib »

Ok folkens, om en uke sitter vi och dricker glögg i skogen. Men för att vi som ska ha kökkentjänst ska klara att fullföra våra plikter till fullo behöver vi en head count. Jag har noterat mig följande deltagare:

Carl - yes :)
Pål Henning + Jr - yes :)
Pilten - nope :cry:
Börre?
Mr Mindrebö - yes :)
Rune + madam - yes :)
Asbjörn - yes :)
Kjell & Tone?
Birjo + Jr - yes :)

Dvs 9 sikkra & 3 osikkra. 2 stk kommer på lördag. Ni som står som osikkra bör bestämma er ila måndag då köket börjar preppa ila tisdag. Fredagens middag är i box, lördag frukost/ brunch ordnar var och en själv, lördagens middag blir Svorskt julbord och inhandlas på lördag så där tål vi ändringar i antal deltagare.

Flera har erbjudit sig att ta med extra tält och det finns gott om plats i bilarna så vill någon bli med så sitt inte och vänta på inbjudan - har du lyst har du lov, husk det :).

Julbordet du inte vill missa i 2014!
Senest rettet af jonwib lør nov 29, 2014 12:34 am, rettet i alt 1 gang.
pilten
Innlegg: 699
Ble med: ons mai 04, 2011 10:19 pm
Lokasjon: Larvik
Kontakt:

Re: Tälttur december

Innlegg av pilten »

Sorry :( jeg får ikke hvert med. Er julebord den helga, men blir ikke med på det heller. Jeg tar hiluxen over dammen. Over til Carlsberg landet.

Men jeg må snart få sett dere i levende live :D
Brukeravatar
christianmindrebo
Innlegg: 451
Ble med: man nov 25, 2013 3:29 pm
Lokasjon: Blærum - Haslum

Re: Tälttur december

Innlegg av christianmindrebo »

Jeg har et lite og et enormt telt ekstra telt hvis noen mangler husly.
2001 KDJ95
OME 2"
285/75/16

Garaasje

Bosted: Tjukkaste Blærum
Carl
Innlegg: 171
Ble med: tir jan 25, 2005 6:38 pm
Lokasjon: Nora Sweden

Re: Tälttur december

Innlegg av Carl »

Har ställt undan taktältet, svårt få fram det före våren, massa kärror som står för. Funderar på om man ev kan ta med ett marktält eller om det kanske finns plats i större tält. Vet ju inte var vi ska vara, om det funkar med ett vanligt tält. Alternativt skulle jag kunna ta min TGB 1314 med ambulansskåpet.
Skulle helst åka LC på träffen.
Var träffas vi på fredagen?? o när?
LC KDJ 120 Exp. 2008
Brukeravatar
christianmindrebo
Innlegg: 451
Ble med: man nov 25, 2013 3:29 pm
Lokasjon: Blærum - Haslum

Re: Tälttur december

Innlegg av christianmindrebo »

Vanlig telt funker helt fint! Jeg kjører lavvo, men er usikker på plassen siden jeg ikke har brukt den før, og har booket gjester allerede. Høres ut som at du har det som trengs evt, men hvis ikke har jeg både telt som funker til 1 mann (lite 3 manns fjelltelt) og et humongus 8 manntelt jeg hadde 10-12 besøkende rundt bordet på landstreffet. Låner gjerne ut hvis du eller andre trenger sted å bo.
2001 KDJ95
OME 2"
285/75/16

Garaasje

Bosted: Tjukkaste Blærum
Carl
Innlegg: 171
Ble med: tir jan 25, 2005 6:38 pm
Lokasjon: Nora Sweden

Re: Tälttur december

Innlegg av Carl »

Hejsan.
Har vanligt tält jag kan ta med så det löser sig säkert.
LC KDJ 120 Exp. 2008
lozn
Innlegg: 74
Ble med: fre jan 28, 2011 9:14 pm
Lokasjon: Tønsberg

Re: Tälttur december

Innlegg av lozn »

Hei

Nå er jo jeg ganske ny i denne verdenen og har aldri vært med på tidligere og lignende ekspedisjoner. Men jeg er med på ting som er moro og kunne godt tenke meg å hive meg med på slikt. Nå jobber jeg som servicetekniker og normalt er det vanskelig for meg å planlegge ettersom jeg reiser på jobb på kort varsel. Jeg har vel dårlig med telt og generelt utstyr til slike turer, men jeg har en campingvogn. Er dette noe man kan dra med seg på slike turer eller bor dere utafor allfarvei og er avhengige av å bruke det dere får inn i bilen? (Telt/lavvo etc)

Håper det ikke er for seint :)

Mvh Geir
2001 LC90 Jub. model
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Innlegg: 3623
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tälttur december

Innlegg av dracan »

Jeg tar med en ekstra lavo og vedovn. Så har du tak over hodet og varme....
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Tälttur december

Innlegg av jonwib »

jonwib skrev:Ok folkens, om en uke sitter vi och dricker glögg i skogen. Men för att vi som ska ha kökkentjänst ska klara att fullföra våra plikter till fullo behöver vi en head count. Jag har noterat mig följande deltagare:

Carl - yes :)
Pål Henning + Jr - yes :)
Pilten - nope :cry:
Börre?
Mr Mindrebö - yes :)
Rune + madam - yes :)
Asbjörn - yes :)
Kjell & Tone?
Birjo + Jr - yes :)
Geir - yes :)
Lars Göran?

Dvs 10 sikkra & 4 osikkra. 2 stk kommer på lördag. Ni som står som osikkra bör bestämma er ila måndag då köket börjar preppa ila tisdag. Fredagens middag är i box, lördag frukost/ brunch ordnar var och en själv, lördagens middag blir Svorskt julbord och inhandlas på lördag så där tål vi ändringar i antal deltagare.

Flera har erbjudit sig att ta med extra tält och det finns gott om plats i bilarna så vill någon bli med så sitt inte och vänta på inbjudan - har du lyst har du lov, husk det :).

Julbordet du inte vill missa i 2014!
Uppdaterat antal deltagare, Lars Göran kanske kommer han oxå :).

De som lurer på när och var och hur:

Fredag eftermiddag möts vi först på Shell Mysen klockan 17.00. Ca 1,5 timme senare ( lite beroende på väglag etc ) anländer konvojen Charlottenberg. Enligt Google så ligger det en Statoilstation mitt emot shoppingcentret - vi möts där! Sen är det ca 1 timmes körning till Basecamp. Basecamps exakta position presenteras i denna tråden på torsdag eftermiddag med hjälp av Googlemaps.

När vi anländer basecamp så attackerar jag grytorna med en gång i hopp om att resten av sällskapet fokuserar på campbyggande. Dvs middag ca 20.30 - 21.00. Ha ätit något innan vi reser med andra ord :).

För övrigt ser det ut som om det blir fint men kallt väder och dessvärre - ingen snöstorm....

Detta blir bra folkens :)
lozn
Innlegg: 74
Ble med: fre jan 28, 2011 9:14 pm
Lokasjon: Tønsberg

Re: Tälttur december

Innlegg av lozn »

dracan skrev:Jeg tar med en ekstra lavo og vedovn. Så har du tak over hodet og varme....
Tusen takk for det, har fått litt mer info med jonwib om turen og håper jeg kan bli med. Skal sjekke litt om jobben vet om jeg må reise noe denne uka, hvis ikke ser det veldig bra ut.

:-)
2001 LC90 Jub. model
Audi 80 Cabriolet
1986 Suzuki SJ Skogsbil
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Tälttur december

Innlegg av jonwib »

Ok folkens, om en uke sitter vi och dricker glögg i skogen. Men för att vi som ska ha kökkentjänst ska klara att fullföra våra plikter till fullo behöver vi en head count. Jag har noterat mig följande deltagare:

Carl - yes :) - Fredag
Pål Henning + Jr - yes :) - Fredag
Pilten - nope :cry:
Börre - nope :cry:
Mr Mindrebö - yes :) - Fredag
Rune + madam - yes :) - Fredag
Asbjörn - yes :) - Fredag
Kjell & Tone - yes :) - Fredag
Tones pöjk - yes :) - Fredag
Birjo + Jr - yes :) - Lördag
Johnny + kamrat? - Lördag
Geir - yes :) - Fredag
Lars Göran?

Dvs 12 sikkra & 3 osikkra. 4 stk kommer på lördag. Fredagens middag är i box, lördag frukost/ brunch ordnar var och en själv, lördagens middag blir Svorskt julbord och inhandlas på lördag ( förutom ett par Norska specialitèter... ) så där tål vi ändringar i antal deltagare.

Flera har erbjudit sig att ta med extra tält och det finns gott om plats i bilarna så vill någon bli med så sitt inte och vänta på inbjudan - har du lyst har du lov, husk det :).

Julbordet du inte vill missa i 2014!

Uppdaterat antal deltagare, Lars Göran kanske kommer han oxå :).

De som lurer på när och var och hur:

Fredag eftermiddag möts vi först på Shell Mysen klockan 17.00. Ca 1,5 timme senare ( lite beroende på väglag etc ) anländer konvojen Charlottenberg. Enligt Google så ligger det en Statoilstation mitt emot shoppingcentret - vi möts på Statoilstationen! Sen är det ca 1 timmes körning till Basecamp. Basecamps exakta position presenteras i denna tråden på torsdag eftermiddag med hjälp av Googlemaps.

När vi anländer basecamp så attackerar jag grytorna med en gång i hopp om att resten av sällskapet fokuserar på campbyggande. Dvs middag ca 20.30 - 21.00. Ha ätit något innan vi reser med andra ord :).

För övrigt ser det ut som om det blir fint men kallt väder och dessvärre - ingen snöstorm....

Detta blir bra folkens :)
Har uppdaterat antal deltagare samt uthävt en del text för att förstärka teskedsmodus då viss förvirring rådde ang middag fredag och lördag....

De som har en lätt pressenning, ta med den samt lite tau/ rep så vi kan bygga vindskydd vid behov. De som har ved lätt-tillgängligt, ta med en säck eller två så vi inte står utan bränsle till bålet.
oskar
Innlegg: 34
Ble med: tir apr 12, 2011 10:32 pm
Lokasjon: Oslo

Re: Tälttur december

Innlegg av oskar »

Hei!

Veit det er i overkant seint, men hvis dere har plass til en etterslenger melder jeg meg gjerne på laget!
Landcruiser 150 AT 37" 2012 mod
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Tälttur december

Innlegg av jonwib »

Du är seff välkommen Torgeir!

Kommer du på fredag? Bor du i din lavo?

Ring el PM om du har spörsmål, det mesta av info står i tråden.
oskar
Innlegg: 34
Ble med: tir apr 12, 2011 10:32 pm
Lokasjon: Oslo

Re: Tälttur december

Innlegg av oskar »

Kommer på fredag Jon!
Tar med et lite telt eller lavvo, no godt å drikke og godt humør!
Skulle til København på torsdag, men tar lett et par dager med bål, frisk luft og litt juging;)
Landcruiser 150 AT 37" 2012 mod
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Tälttur december

Innlegg av jonwib »

Supert!

Välkommen :).
Carl
Innlegg: 171
Ble med: tir jan 25, 2005 6:38 pm
Lokasjon: Nora Sweden

Re: Tälttur december

Innlegg av Carl »

Ser ut som om lördagen kan bli en kanondag med kallgrader o sol.
LC KDJ 120 Exp. 2008
Brukeravatar
Johnny Fredriksen
Innlegg: 615
Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm

Re: Tälttur december

Innlegg av Johnny Fredriksen »

Da kan du skrive smilefjes bak meg og Jon. Tar med kompisen Geir og kommer lørdag
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Tälttur december

Innlegg av jonwib »

Gött å höra Johnny :).
Svar

Tilbake til «Turer og ekspedisjoner i inn- og utland»