Olje Nivå AHC Tank

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
cruisera100
Innlegg: 130
Ble med: ons jul 22, 2009 12:31 am
Lokasjon: Vestlandet

Olje Nivå AHC Tank

Innlegg av cruisera100 »

Det er Max og Min streker på ahc tanken . Jeg kan skjønne at det er en strek for min nivå , men max nivå ? . (den er jo midt på tanken) . Ellers så er AHC ustabi om dagen , Jobber med saken
ofrovold
Innlegg: 2014
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Re: Olje Nivå AHC Tank

Innlegg av ofrovold »

Hei. Anbefaler at du leser den ultmate AHC guiden på medlemsområdet. Laget av KSI100

https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php ... 68#p192568

Sent fra min SM-G970F via Tapatalk


Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Brukeravatar
frode
Innlegg: 1795
Ble med: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Lokasjon: Hurum

Re: Olje Nivå AHC Tank

Innlegg av frode »

cruisera100 skrev: man jun 08, 2020 7:16 pm Det er Max og Min streker på ahc tanken . Jeg kan skjønne at det er en strek for min nivå , men max nivå ? . (den er jo midt på tanken) .
Nivået leses av med ahc innstilt på høyde N. Når du da går til Lo, så må det være plass til en god del olje i tanken. Hvis du i tillegg hadde full last i bilen når du var på N, så var det enda mer olje som manglet i tanken.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
cruisera100
Innlegg: 130
Ble med: ons jul 22, 2009 12:31 am
Lokasjon: Vestlandet

Re: Olje Nivå AHC Tank

Innlegg av cruisera100 »

Takk for det Frode , den er god å ha. Har i grunn vært gjennom oppsett, satt meg inn i det for noen år siden og gikk gjennom hele prosedyren ned på Toyota med verksmester . Bilen ble helt topp og Ahc har vært fin i lang tid.. I vinter ble den hengende litt m rumpa -etter bremseskive skift foran tror jeg , men med litt heving og senking kom den seg igjen.
Symptom Nå : Vært på langtur og fronten senket seg ned et eller annet sted på veien . Den går rett opp i High , og tilbake til N hvis ønskelig , men etter litt kjøring siger den helt ned foran . Etter kjøretur hjem i går ville den ikke heise eller senke seg ved å trykke på high/low. Men idag morges da jeg skulle se på det , spratt den rett opp i normal stilling og alt fungerte tilsynelatende normalt en stund. Men det varte ikke - etter en kjøretur, så ut som en "Funny Car " dvs senket foran og høy bak. Det vil ikke gi indikasjon low nå , bare står og blinker, men går i High. Jeg har nok litt mye olje på resovaret - over max ,men ikke i nærheten av å fylle tanken. Tenkte kanskje kontaktene i sensorene kunne trenge en rengjøring??? Åpne opp å spraye med elektro spray ? Har på følsen av at liten tue velter stor lass her , da den kan fungere normalt i korte perioder . Tips og erfaringer tas imot !
cruisera100
Innlegg: 130
Ble med: ons jul 22, 2009 12:31 am
Lokasjon: Vestlandet

Re: Olje Nivå AHC Tank

Innlegg av cruisera100 »

AhC har Pumpet bilen opp i riktig høyde hver morgen , men fronten senker seg etter noen km. Sjekket sensorene foran , og en var dårlig. Jeg hadde en brukt en liggende -og den er på nå. Måtte bytte brakket , men regner med at sensorene ellers er like . Vi får se imorgen. Satt inn en ønskes kjøp tråd , kan vel være godt å he en ekstra
cruisera100
Innlegg: 130
Ble med: ons jul 22, 2009 12:31 am
Lokasjon: Vestlandet

Re: Olje Nivå AHC Tank

Innlegg av cruisera100 »

Etter prøvekjøring idag , så ser alt ut til å være i orden med AHC / demping. Det var som å flyte på en sky igjen.
Brukeravatar
ksi100
Innlegg: 372
Ble med: søn jan 29, 2012 3:56 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Olje Nivå AHC Tank

Innlegg av ksi100 »

cruisera100 skrev: man jun 15, 2020 5:49 pm Etter prøvekjøring idag , så ser alt ut til å være i orden med AHC / demping. Det var som å flyte på en sky igjen.
Derfor det heter skyhook tems 😊

Hørtes veldig ut som sensorfeil ja. Kjekt å logge seg på med techstream når feilen er tilstede og lese av sensorverdiene.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)

Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 10x»