Airbag slepekontakt (klokkefær) og nye nøkler

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
cruisera100
Innlegg: 130
Ble med: ons jul 22, 2009 12:31 am
Lokasjon: Vestlandet

Airbag slepekontakt (klokkefær) og nye nøkler

Innlegg av cruisera100 »

Noen deler jeg trenger. Tenkte jeg kunne høre her om noen vet en god plass å kjøpe det.
1, Slepe kontakt på ratt stamme (horn ). Toyota vil ha så mye at det er flaut. Milner kommer langt bedre ut med en pris , kr 2400 ink frakt og moms . Enkelte E bay selgere , bla en i Latvia, kr 350 med frakt og moms . (han har ikke svart mailen min , for å få bekreftet at den passer min LC) Den er helt sikkert ikke original Toyota. - Noen som har tips om hvor en kan få tak i denne ?-
2, Nøkler. LC'n er like hel , men plast delen av nøkkel(ene) er i ferd med å gå i oppløsning . Virker som plastdelen og selve metalldelen av nøkkel er "sveiset" i sammen . Fjærnkontroll delen virker fint. Noen som vet om en rimelig løsning for å få nye nøkkeler ? Takk !
Brukeravatar
frode
Innlegg: 1795
Ble med: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Lokasjon: Hurum

Re: Airbag slepekontakt (klokkefær) og nye nøkler

Innlegg av frode »

Angående nøkler kan du forsette med billige nøkler og bytte dem etterhvert som de knekker. Originalen er billig i utførelse og du finner den på ebay til riktig, lav pris. Eller, du kan kjøpe en nøkkel med kvalitet som passer til en cruiser her: https://www.yotamd.com. De har også en versjon med bare to knapper (som du antakelig har) selv om den ikke vises i nettbutikken. Skriv til ham.

Angående greiene inni rattet så er det forskjellige versjoner. Hvis du oppdaterer signaturen din med modell (f,.eks HDJ100L-GNPEZW, som er vanligst i Norge) og produksjonsmåned så er det lettere å hjelpe deg. (en versjon er 119 $ hos partsouq)
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Brukeravatar
espensen
Innlegg: 131
Ble med: lør aug 15, 2015 8:48 am
Lokasjon: Skien

Re: Airbag slepekontakt (klokkefær) og nye nøkler

Innlegg av espensen »

Kan også anbefale YotaMD nøkler, de finnes i nettbutikken - https://store.yotamd.com/collections/fr ... us-key-kit
HDJ 100 - 01 mod
KZJ 95 - 98 mod
FJ 40 - 70 mod
cruisera100
Innlegg: 130
Ble med: ons jul 22, 2009 12:31 am
Lokasjon: Vestlandet

Re: Airbag slepekontakt (klokkefær) og nye nøkler

Innlegg av cruisera100 »

De nøklene der ser ut som de vil vare en stund . Prøver dem. Tror jeg bare bestiller klokke fjær fra Milner , litt bestillings tid , og EU kontroll som står på trappene. Den er 105 pund , resten er frakt , avgifter og gebyrer. Når det gjelder å oppdatere signaturen -er det en spesielt plass en skal legge inn LC /bilen ? Jeg vet den var kjøpt ny i Danmark og tatt med hjem som flytte gods første året. Takk
cruisera100
Innlegg: 130
Ble med: ons jul 22, 2009 12:31 am
Lokasjon: Vestlandet

Re: Airbag slepekontakt (klokkefær) og nye nøkler

Innlegg av cruisera100 »

Tenkt å melde tilbake om dvs.: Kjøpte ny klokke fjær - Men problemet var ytterste ledd på rattstammen var dårlig jordet ! Den synes å være jordet gjennom flexi wiren som driver/skruer rattet inn/ut. Denne har jeg tatt ut på min da -inn/ut funksjonen sluttet å virke(kjent feil tror jeg) Vær OBS på dette ved dårlig horn . Det ser ikke ut til at den har en egen jord ledning, det har den nå. Nøkkel fra fra YotaMD var helt topp.
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 10x»