2011 Jubileumsmodell

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
jensjornsvare
Innlegg: 1
Ble med: ons jul 31, 2019 8:52 am

2011 Jubileumsmodell

Innlegg av jensjornsvare »

Hei !

Jeg har en 2011 jubileumsmodell Landcruiser som lever sit eget liv !
Noen gange vil motoren ikke stoppe når jeg trykker på stoppknappen , noen gange går alarmen på alle tider av døgnet , en gang begynte bremselyset og lyse av seg selv , i går kveld kl. 1030 begynte lyset for og bak og lyse og plutselig begynte startmotoren og gå uten tenning . Hver gang må jeg demontere begge batterier for og stoppe det. (enkel nullstilling)
Har hatt den på Toyota 3 gange , de finner ikke noen eksakt feilkode men de har ikke tid til annet enn og nullstille elektronikken og håpe at det hjelper hvilket det ikke gjør . Har noen av dere vert ute for noe av det samme vill jeg gjerne ha noen gode råd .

På forhånd takk .
Jens Jørn Svare
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: 2011 Jubileumsmodell

Innlegg av jonwib »

Menar att jag har läst om skumgummi runt om i bilen som samlar upp fukt och skapar troll i elsystemet. Testa ett sök på sidan. Typ " el feil 100 " eller nått.
Brukeravatar
willys overland
Innlegg: 894
Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
Lokasjon: Jessheim

Re: 2011 Jubileumsmodell

Innlegg av willys overland »

På min 100 hadde jeg problem at alarmen løste ut olutselig, da særlig i råvær.
Fant en tråd her på forumet om akkurat dette, inni øvre bakluke på venstre side går kablene fra overkant og ned til lås osv.
Under nedre venstre hjørne av ruta er det en kabelskjøt som er pakket inn i skumplast. Denne var søkkvåt og kontaktene lett korridert.
Tok av skumplasten, tørket og gjorde rent kontakten, tøt den full av batteripolfett og så satte den sammen igjen.
Problemet med alarmen kom aldri igjen så lenge jeg hadde bilen.
Mvh
Jon Henning

VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 10x»