Nå er det på tide å legge ut mitt problem.
Følgende lamper lyser Batteri, Dieselfilter, AT oil temp, T belt og håndbrekk.
Først så flimret lampene, ladet opp batterier til 100% da bilen har stått i ro i ca 4-5mnd. Dette hjalp ikke, men med tungt pådrag så slukket dem. Men etter noen turer så begynte dem å lyse konstant.
Vet dette er typisk feil på ladekrets, dynamo, batteri, starter etc.
Følgende er gjort
Målt over komponenter i dynamo, byttet børster og testet i benk, OK.
Byttet starterkontakter, hadde litt klikkeproblemer med starter så dette var på tide å fikse.
Nye batterier.
Målt ladespenning, og ladestrøm. OK.
Målt over all jording og plusskakler, sikringer osv, og det virker som det er 100%
Målt om det er noe som trekker strøm, type + til gods, ikke noe feil.
Koblet opp TS, ingen feilkoder. Eneste jeg har å gå etter der er at det står på ABS data list "IG ECU voltage-too low." Studert meg frem til at dette kan komme av feil i batterikrets eller andre ting. Har målt spenning inn på ABS ECU og den er 12,5 område skal være fra 9,5-12,5.
Vann i kontakter kan ikke være mulig da jeg ikke hadde problemet før bilen ble satt i garasjen og har stått i +20 i 4-5mnd.
AHC var demontert og bygget om til OME da jeg kjøpte bilen i vinter. Kun en sikring var fjernet.
Jeg fjernet resten av sikringer og relé pluss ledningsnett under bilen og motorrom. ECU og hovedrele er også fjernet.
Kan ikke forstå at dette er grunnen til at jeg har fått dette problemet.
Håper noen har noen tips
Varsellamper lyser LØST
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Varsellamper lyser LØST
Senest rettet af gc8 tor okt 25, 2018 12:13 am, rettet i alt 1 gang.
Lars
1998 HDJ100 OME lift ARB
1998 HDJ100 OME lift ARB
Re: Varsellamper lyser
Dette er et vanskelig spørsmål. Jeg har ikke noen god løsning. Håper flere kan kaste seg på denne.gc8 skrev:Nå er det på tide å legge ut mitt problem.
Følgende lamper lyser Batteri, Dieselfilter, AT oil temp, T belt og håndbrekk.
Først så flimret lampene, ladet opp batterier til 100% da bilen har stått i ro i ca 4-5mnd. Dette hjalp ikke, men med tungt pådrag så slukket dem. Men etter noen turer så begynte dem å lyse konstant.
Vet dette er typisk feil på ladekrets, dynamo, batteri, starter etc.
Følgende er gjort
Målt over komponenter i dynamo, byttet børster og testet i benk, OK.
Byttet starterkontakter, hadde litt klikkeproblemer med starter så dette var på tide å fikse.
Nye batterier.
Målt ladespenning, og ladestrøm. OK.
Målt over all jording og plusskakler, sikringer osv, og det virker som det er 100%
Målt om det er noe som trekker strøm, type + til gods, ikke noe feil.
Koblet opp TS, ingen feilkoder. Eneste jeg har å gå etter der er at det står på ABS data list "IG ECU voltage-too low." Studert meg frem til at dette kan komme av feil i batterikrets eller andre ting. Har målt spenning inn på ABS ECU og den er 12,5 område skal være fra 9,5-12,5.
Vann i kontakter kan ikke være mulig da jeg ikke hadde problemet før bilen ble satt i garasjen og har stått i +20 i 4-5mnd.
AHC var demontert og bygget om til OME da jeg kjøpte bilen i vinter. Kun en sikring var fjernet.
Jeg fjernet resten av sikringer og relé pluss ledningsnett under bilen og motorrom. ECU og hovedrele er også fjernet.
Kan ikke forstå at dette er grunnen til at jeg har fått dette problemet.
Håper noen har noen tips
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Re: Varsellamper lyser
Det var en kabel jeg hadde oversett. Brudd i en kabel som bare rett og slett var tilfeldig at har skjedd samtidig. Kan ha vært nok at jeg bare har rørt borti kabelstrømpa så har kabel glidd fra hverandre inni kabelstrømpe.
Lars
1998 HDJ100 OME lift ARB
1998 HDJ100 OME lift ARB
Re: Varsellamper lyser LØST
Hvilken kabel? Har akkurat samme problem