Hei.
Er i ferd med å selge en 150 2012 modell varebil til fordel for en -08 200 5 seter.
Så kommer utfordringen...
Det har trolig knekt en stempelstang som har ført til hull i bunnpanna. Bilen kan hentes på henger men har ikke gjennomgått sjekk for om det er mulig å redde motoren eller om det enkleste er å bytte hele. Så spørsmålet. Hva ville dere gjort her? Får bilen rimelig, men etter mange søk finnes det ikke mange motorer av denne typen på nett. Er det noen som vet av en 4.5, 286 hk motor til salgs eller som har vært borti lignende problem og kan komme med litt innsikt..
Alle vettuge innspill verdsettes :)
Mvh
Sebastian
Hjelp til hva som må gjøres
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Hjelp til hva som må gjøres
Her var jommen meg dødt...
Re: Hjelp til hva som må gjøres
Ja, ikke mange som har særlige erfaringer med motoroverhaling på disse, eneste Ole Morten jeg vet om (er det OLEM60 her inne? - men kanskje mest aktiv på face).
Men du ville ha vettuge innspill sa du, sett inn en 1HD-FTE...
Men du ville ha vettuge innspill sa du, sett inn en 1HD-FTE...
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1767
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Hjelp til hva som må gjøres
Synes det er rart at den har gått igjennom bunnpanna. Pleier å gå gjennom blokka når det knekker en stempelstang. Men du må nok plukke det fra hverandre for å få oversikt over skadene. Ny bunnpanne og stempelstang er jo overkommelig i pris, men hvis veiva har fått seg en dunk, og kanskje stempelet har ført til skade på toppen, da blir det fort veldig dyrt.
Så du må nok avgjøre om du vil ta sjansen på at det har gått noenlunde bra, og ut i fra det kjøpe bilen. Mulig sylinderveggen har fått litt medfart, så du kanskje må borre opp den ene sylinderen og sette inn et overdim stempel. Eller hvis skaden er for stor kan sylinderen borres opp og sette inn en foring. Dette koster nok rundt 8000,-
Så du må nok avgjøre om du vil ta sjansen på at det har gått noenlunde bra, og ut i fra det kjøpe bilen. Mulig sylinderveggen har fått litt medfart, så du kanskje må borre opp den ene sylinderen og sette inn et overdim stempel. Eller hvis skaden er for stor kan sylinderen borres opp og sette inn en foring. Dette koster nok rundt 8000,-
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: Hjelp til hva som må gjøres
Hei! Ja har overhalt en 1vd-ftv motor, lc 200v8..
Hvordan går det her?
Hvordan går det her?