Normalt med varme trommler bak?

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

120gx
Innlegg: 257
Ble med: lør feb 28, 2015 10:35 am
Lokasjon: Bodø

Re: Normalt med varme trommler bak?

Innlegg av 120gx »

Har testet litt mere hær og eleminert bort noen mulige årsaker til problemet.

Handbrems er friskmeldt,alt funker som det skal dær,det henger ikke på å lager ikke tempratur.

Vanlig kjøring uten bremsing lager ikke tempratur.

Det er ved bremsing med pedalen at skiver/trommler bak blir varmere enn forran.

Hadde av kalippere bak og stempler går lett inn/ut, glidere er oppsmurt å går lett (nye kalippere) lufta på nytt bremseveske både forran og bak.

Kjørte på nytt ned den laange bratte nedoverbakken (ca 3-4 min) i lav fart (ca 30-40km/t) med konstant bremsing,stoppa nede å målte tempraturen,forran var skiver 70 grader,bak var di 100 grader.

Syns fortsatt dette er litt rart men ikke sikker på at det er noe galt,skal prøve å gjøre det samme med en komis som har samme bil for å sammenligne tempratur måling.
martinsollid
Innlegg: 50
Ble med: man jan 28, 2013 10:24 am
Lokasjon: Troms, Bardu

Re: Normalt med varme trommler bak?

Innlegg av martinsollid »

Ble du noe klokere på dette?

Har akkurat samme problemet på min 05 gx.
Byttet skiver, calipter, klosser og bånd bake. Og den ene siden blir utrulig varm ved litt bremsing. Kjøring uten bremsing så er det litt lunk i skivene på begge sider bak.
2005 LC120 GX
2000 LC90 VX
120gx
Innlegg: 257
Ble med: lør feb 28, 2015 10:35 am
Lokasjon: Bodø

Re: Normalt med varme trommler bak?

Innlegg av 120gx »

Etter mye sjekking kom jeg fram til at det ikke var noe galt med bilen eller nye deler,men siden jeg bytta kalippere å smurte opp glidere bak så vil jo disse presses litt lettere sammen når man bremser enn kalippere forran,derrav litt høyere tempratur bak hvertfall i bynnelsen,hadde man bytta kalippere forran sammtidig hadde nok tempratur vært større forran,som er normalt.
Med mindre handbrekket ditt er justert for stramt å band henger på ville jeg ikke tengt noe mere over dette,tut å kjør :)
martinsollid
Innlegg: 50
Ble med: man jan 28, 2013 10:24 am
Lokasjon: Troms, Bardu

Re: Normalt med varme trommler bak?

Innlegg av martinsollid »

Svaret på problemet var skivene jeg kjøpte fra millner. Kast/ ugjevnheter i begge skivene.
Monterte nye skiver som jeg kjøpte på mekonomen og alt i orden. Ingen varme nå lengre.
2005 LC120 GX
2000 LC90 VX
Svar

Tilbake til «Drivverk 12x»