Glødereleet går amok etter endt gløding

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Propellue
Innlegg: 163
Ble med: fre jan 13, 2012 6:56 pm
Lokasjon: Langhus

Glødereleet går amok etter endt gløding

Innlegg av Propellue »

Hallaien!

Har nå kommet over mitt første problem med min forholdsvis nye 60 (jajaja, garasje kommer etterhvert).
Glødelampa har aldri fungert, men man hører på tikkinga fra releet at glødinga starter, og at det kobler fra igjen når det er ferdig.

Det som nå har skjedd er at når den er ferdig med å gløde så kobler releet ut for så å slå inn igjen, og av og på og av og på og av. Tikktikktikktikktikk osv. osv. :P
Gjorde et kjapt søk på forumet, men har ikke funnet noen som har hatt tilsvarende problem tidligere. Er det noen som har noen formening om hva som kan være galt?

Det som er et lite stressmoment er at bilen er tenkt brukt som campingbil til veko i helga. Derfor lurer jeg på. Kan jeg, som nødløsning, bare nappe ut sikringa til glødinga og være blid og fornøyd? :)
Propellue
Innlegg: 163
Ble med: fre jan 13, 2012 6:56 pm
Lokasjon: Langhus

Re: Glødereleet går amok etter endt gløding

Innlegg av Propellue »

Hmmm! Etter litt testing frem og tilbake er jeg litt usikker på om det er glødereleet som er problemet.
Det samme skjedde nemlig når jeg dro ut begge pluggene fra glødereleet og skrudde på tenninga.

Er det en eller annen slags føler eller timer som sier ifra når glødinga skal være ferdig, og at den er kaputt?

*EDIT: Røska ut noen fler ledninger og det er nok glødereleet som er synderen likevel.
Jaja, da har jeg hvertfall campingbil i helga så behovet er ikke like akutt. Men spørsmålet er likefullt åpent.
Skal ordne meg et multimeter over helga og ta noen målinger og se hvor det bærer hen.
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3706
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: Glødereleet går amok etter endt gløding

Innlegg av marting »

Gikk det greit med campingtur? Vi er litt dårlige til elektrisk i 60.. :oops: Er vel egentlig ingen her som har full kontoll på det elektriske. Problemet med å ta slike problemer til et verksted er at de ikke er interessert i no annet arbeid enn å skru fast nye deler.. Dra til et reint bilelektrisk verksted så kanskje de fortsatt har kompetanse til og söke litt etter feil.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Propellue
Innlegg: 163
Ble med: fre jan 13, 2012 6:56 pm
Lokasjon: Langhus

Re: Glødereleet går amok etter endt gløding

Innlegg av Propellue »

Ja, den posten her glemte jeg litt ja.
Campingturen gikk fint. Røska bare ut det som hadde med gløding å gjøre og problemet var borte.
Det artige er jo at når jeg kobla opp alt for å gløde litt igjen en kald morgen så fungerte alt som det alltid har gjort. Null problemer. Merkelige greier.
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 6x»