Mange av dere har sikkert tenkt mange tanker rundt min person etter at hjertet mitt stoppet.
Tenkte å beskrive hvordan ting artet seg denne mandagen 6/2-2012
Jeg sovnet som vanlig i sofaen og våknet dagen etter 6/2-2012 ferdig påkledt som mange andre ganger tidligere
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kl var ca 06:30 tenker jeg. Ned til Smart Club i Råde hvor jeg har ansvaret for at det til en hver tid er ryddig og pent. Snakket med ei dame jeg kjenner somn fylte diesel på Pajeroen sin og dro hjem igjen. Parkerte bilen i garasjen med nøklene i, for jeg skulle jo bruke den litt senere. Gikk inn døren og etter dette, husker jeg ingen ting før jeg våknet på Ullevåll 4 dager senere. Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag 9/2-2012 ca kl10:30 da lå jeg i en sykeseng på Ullevåll og visste ikke riktig hva som hadde skjedd
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Da jeg gikk inn døren mandag morgen, hadde jeg iflg ambulanse legen, fått smerter i brystet og kjent stråling i armen, så ringte jeg 113, de tok afære med en gang og kjørte til min adresse, ca 18min senere ringer jeg dem opp igjen og forteller at nå er alt i orden så dere behøver ikke å komme likevel, så ble det stille og legen hørte et DUNK!!! det var mest sannsynelig hodet mitt som smalt i gulvet. De kom hjem og fant meg livløs i stua, der de fikk liv i meg igjen, bestillte Sea King fra Rygge og kjørte meg til Ullevåll, der ble jeg lagt på enerom og med slanger her og der og over alt med masse skjermer og masse folk, dvs i de beste hender. Lå der til obsevasjon, så stoppet hjertet for andre gang og da var det kritisk, de greide ikke å få det i gang igjen før det hade gått 70 min. Men de greide det og jeg er i dag et levende bevis på at Ullevåll er det beste stedet man kan komme om man blir utsatt for noe liknende. Iflg en lege jeg snakket med rett før jeg forlot sykehuset ferdig opperert med ICD (pacemaker med hjertestarter) så sa han at mitt tilfelle var så sjeldent, at han gjerne ville skrive om det i et medisinsk tidskrift og som han sa til meg, mitt tilfelle var så sjeldent at dette gikk bra bare 1 av 1mill ganger, han sa jeg hadde vunnet i Lotto.
Ganske sterke ord å skrive kjenner jeg.
Dette er en kort men ganske beskrivende på hvordan ting skjedde, om noen lurer på noe så er det bare å spørre.