Feltens budsjett HJ60 garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon

Svar
felten
Sted: Stavanger

Feltens budsjett HJ60 garasje

Legg inn av felten »

Hei alle Toyota fans!

Her kommer noe som sannsynligvis blir den mest saktegående garasjen på forumet, som i tillegg har ett stramt budsjett!

Jeg er 24 år gammel fra Stavanger, bor på Storhaug og har en ordentlig god friluftsgarasje.

Bilen er en 1986 mod som er gått 305 000.

Jeg har store planer for bilen, men ting vil ta tid.

Hva som skall gjøres:

Overhale framaksling, delene er allerede i hus, ligger og venter.

Gå grundig over ramme, få kontroll på rust, og eventuelt få sveist inn nytt stål der trengs. Har tillgang til høytryksspyler med steam funksjon på jobb, så regner med at det skall gå greit og få fjernet all gammel tectyl og lignende ulumskheter fra ramme. Skrape rent og smøre inn med enn form for syregrunning som sikkert noen her kan hjelpe meg med ett egnet produkt.

Ny bakluke må inn, da den gammle er så og si borte, og tidligere eier har kappet bort det meste av lukene og brukt pop naggler og sparkel over 90 %...

Er jo også litt rust i karosseri, litt i takrenne, dører og sikkert alle de andre normale plassene. Dette blir og prøve og holde i sjakk til neste vår/sommer da jeg har planer om å kjøre bilen til Litauen og få ett verksted der til og sveise opp alt og ny lakk.

Nye dekk, er voldsomt sugen på ett sett med 33"12.5" på 16"x10" felg, Om noen har dekk og felg som ligger og støver som de vil kvitte seg med for en rimelig penge er det bare å skrike ut :)

2" ome sett, eller tilsvarende.

Dette er vel det jeg tenker blir i første rekke, så kommer det kanskje en turbo med tiden +++.

Jeg lurer på om bilen min kanskje er noe hevet fra før, da demperne ser ut som om de er "dratt" helt ut, og kanskje det er ett liite BL på?

Jeg legger ved noen bilder så dere sakkyndige kan få synse og sanse litt om denne problemstillingen :)

Jeg ønsker også og komme i kontakt med andre Toyota 4x4 folk i området.

Mvh Thomas F Eie
felten
Sted: Stavanger

Re: Feltens budsjett HJ60 garasje

Legg inn av felten »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Noe dårlige bilder, men håper noen kan tyde noe her :)
Brukeravatar
Johnny Fredriksen
Sted: Hemnes, Høland
Kontakt:

Legg inn av Johnny Fredriksen »

Velkommen skal du være. Hvis det er noen trøst så er det mange garasjer som har et relativt rolig tempo. Hobby skal jo først og fremst være trivsel og da gjør man det i det tempo som passer med økonomi og de evner man besitter. Hyggelig at det kommer en klassiker . Ønsker deg lykke til og som mange andre sier, masse bilder er fint.
Johnny F. 988 48 143
Hj 60 solgt
BJ 42

http://www.expeditionkompaniet.no
Brukeravatar
casevac
Sted: Elverum

Legg inn av casevac »

Velkommen :-)
Bilder er bra!
Nøkternhet og realisme er et godt utgangspunkt. Det er lett å bli inspirert, men det er også lett å miste piffen, ting tar tid og koster penger.
Det er mange her inne som er vannvittig flinke, som klarer de utroligste ting og som jobber raskt. De er heldigvis også proppfulle av kunnskap og ferdigheter - det er et veldig bra forum.
Når det gjelder dekk 33x12,5 - 16 så tror jeg ikke du finner det, men du finner 15".
Jeg hadde et strøkent sett til salgs, helt til vaskemaskina mi forsvant - kan selge men da må jeg selge full pakke med dekk og felg - tror ikke det kommer inn i din kategori (8000kr), men de er flotte!

Kos deg med bilen, nesten alltid et godt utgangspunkt (det kommer bare an på perspektivet).
Victoria, HJ61 88mod - Solgt
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432

Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.
Brukeravatar
marting
Sted: Ringerike

Legg inn av marting »

Hei ! Grattis med 60, verdens kuleste bil :)

Det er ikke karosseriheving på din bil. Helt vanlige gummiputer mellom ramma og karosseri.

Men ser ut som fjærer hever litt ja..veldig god plass mellom hjul og skjærmkant der..
Martin Glømmi Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Svar

Gå tilbake til «Garasje»