Pål's heavy duty garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
pal
Ble med: fre feb 04, 2005 7:52 am
Lokasjon: Heradsbygd

Pål's heavy duty garasje

Innlegg av pal »

Må rote meg til og få lagt ut noe garasje jeg også! Begynner og fylles med mer og mindre brukbare heavy duty modeller.(jada,har en light duty og,men den skal hugges!!)
Har ikke bæra peiling på og legge inn noe bilder, men det finns jo sikkert noen som kan ta en garasjetur og knipse litt! Ole Morten har jo startet med 55'n! Takk takk.
Her er en liten beskrivelse fra liten til stor:
Fj40 1970 mod
bj42 1983 mod
hj45 1977 mod
fj55 1970 mod
hj60 1983 mod
bj75 1985 mod
bj/hzj 1987/99 mod
Beskrivelse( og bilder? )kommer senere.
Brukeravatar
kay arne
Ble med: lør jan 01, 2005 5:12 pm
Lokasjon: kongsvinger

Innlegg av kay arne »

er det ved elverum du bor?
Brukeravatar
Vegard
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

Heisann Pål! Jammen på tide du fikk deg en side her du og, så vi kan få se litt av alt det snadderet du har stående i Elverum!!!
Brukeravatar
kay arne

Innlegg av kay arne »

skulle vært gøy og sett på alt det der gitt
pal

Innlegg av pal »

Kay Arne: Du kan jo ta deg en tur! Snaue 9 mil fra kongsvinger opp til meg, så kan du kikke litt og slå av en prat!
Brukeravatar
kay arne

Innlegg av kay arne »

hadde vært trivelig det, prøve og få til det en dag tror jeg. elverum er en rask tur
alutig
Ble med: fre des 30, 2005 8:49 pm
Lokasjon: Florø

Innlegg av alutig »

får vi noen bilder snart? :wink:
i allefall av 42`n..?
svindel og sveis. Alt i svart, rustfritt og alu
pal

Innlegg av pal »

Hmm! Må prøve og få litt bilder her da :?:
Se om jeg fikser det!
Skjedd i det siste halve året:
Restaurert en 75 trooper med div snacks som 1hz,01 mod chrome grill,arb fanger,doble tanker,roof rack,orginal snorkel,doble dieselfilter,alu dørkplater inni,3500 kg feste,firkantfeste bak,ac for heite dager,er jo rene drivhuset ellers :oops: ,Tic parabolic fjærer :D :D ,har også best vx utbyggere i glassfiber så jeg kan få på noen 34/35"

Vært en kjapp tur i Finland og hentet en fj 55, stor takk til alle involverte.Les Vegard og Thomas U.For ikke og glemme forrige eier! :D Finsk er jaggu ikke lett,men de er 100% og stole på!

Dratt på meg en 75 pu også,blir 1hdft motor og 38" hvis den blir klar noen gang!

Sveiset opp 60 også,tok jaggu et år det :D
Vedlagte filer
bilder1 228.jpg
bilder1 228.jpg (45.1 KiB) Vist 10804 ganger
Brukeravatar
håvard
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Innlegg av håvard »

Jeg er målløs! 55!
Kjetila
Ble med: ons mai 12, 2004 9:41 pm
Lokasjon: Oppegård

Innlegg av Kjetila »

Grattis den ser jo skikkelig fin ut.
Det er desuten en fryd å se att trekkvogna er standsmessig.
/Kjetil
Ex: LJ73, BJ73-14B, VX 90, GX120
Nå GX150 (2019)
røinaas
Ble med: søn apr 09, 2006 7:37 pm
Lokasjon: Elverum

Innlegg av røinaas »

oisann pål.... ingen bilder ennå.. setter kameraet på lading nå.. den samlingen din skal klistres på kartongen en gang for alle :lol:
må man,så må man
Brukeravatar
knut eivind
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Innlegg av knut eivind »

røinaas skrev:oisann pål.... ingen bilder ennå.. setter kameraet på lading nå.. den samlingen din skal klistres på kartongen en gang for alle :lol:
du får ikke kommet deg bort til pål og tatt noen bilder og lagt ut her a? må da være norges mest komplette lc samling detta der
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

jah! det var en imponerende samling.... men jeg tror det ikke før jeg ser det :wink: kan noen besøke denne mannen og ta med kamera?
Brukeravatar
bebe
Ble med: ons sep 28, 2005 10:27 pm
Lokasjon: Asker
Kontakt:

:-)

Innlegg av bebe »

næmmen hei Pål!

Jeg er jo her inne hvert skuddår selv, men det er jo fett av du endelig har fått opp en samme type garasje som jeg har - bare at denne er den eneste jeg har da :cry:

Jeg har jo noen bilder av et par av bilene dine...

her er forresten bildet av én av dem - som nå er i biter :-)

http://www.bebe.no/grapix/niva_NOE-03/s ... cn1725.htm

Det er vel tatt første gangen vi arrangerte treff Ronny, Torgrim og jeg
Børre Bratvold - 100-serie

Hør på ADV/ENT/URE OVERLAND Podcasten!
pal

Innlegg av pal »

Hmm. Har skiftet jobb og flyttet "litt" på meg nå. Flyttet til svalbard faktisk! Å joda, plages fortsatt med og skru toyota her og. Jobber med gruvebilene som går i Sveagruva.. Rene og pene? nei...

Gikk jo ikke mange timene før jeg ble tilbudt en Land Cruiser her oppe og da! Stor takk til Jostein N. som tilbød meg "smykke"! Bilen er en Bj 42 Lx 85mod. Orginal med servo, 5 trinns og diffbrems. Importert til Svalbard fra danmark. Litt skrubbsår her og der, men skal strekkes litt. Og kansje mattracks hvis jeg får lov.... Uansett så blir det verdens nordligste L C BJ 42 restaurering........

Tror både jeg og alle andre kan gå litt surr i bilene jeg har så kansje jeg åpner garasje på hver av bilene jeg har? Synspunkter? Forresten så datt det ned en Hj45 P/U 74 mod på gårdsplassen for en stund tilbake... Har solgt en og da... Hj 60n

Bilder kommer...

Pål.
41 60 87 60
Brukeravatar
Toyole
Ble med: ons jan 02, 2008 12:34 am
Lokasjon: Elverum
Kontakt:

Takk for visitten!

Innlegg av Toyole »

Takker så mye for garasjeomvisninga Pål, jeg har vært i imponert LC-modus i mange dager etterpå.
Jeg hadde jo kamera med meg, men det låg att i Bamse da vi gikk inn. Nå har du ikke med stort mer enn halvparten av utvalget i oversikten her, for "hangaren" rommet jo i tilegg gullkorn med benevnelsen Supra, 4runnner og en del andre merker. Willys`n såg jo ut som et lite klenodium, samt både Volvo m.fl. som sikker er biler det og. (la ikke særlig merke til annet enn Toyotaene jeg) Et rikhodig delelager var det jo også.
Håper du kan dele mer av dine rikholdige kunnskaper rundt det fantastiske fagområdet Landcruiser, både med meg og andre!

Ole
Svar

Tilbake til «Garasje»