brekklampen lyser

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
jørgen
Innlegg: 1051
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

brekklampen lyser

Innlegg av jørgen »

Trodde først det var bryteren men den er fjernet og det lyser like herlig. Kortsluttet ledningene til bryteren uten virkning. Sikkert enkelt dette men har noen litt info/erfaringer her?
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
Jarle
Innlegg: 677
Ble med: fre mai 14, 2004 2:02 pm
Lokasjon: Os

Re: brekklampen lyser

Innlegg av Jarle »

Tre ting trigger dette lyset. Håndbremsbryteren, lavt nivå i bremsevæskebeholder, eller mangel på vacum i vacumtank.
Bremsevæske kan fylles på. På vacumtanken kan du nappe av kontakten for å sjekke.
Jarle
jørgen
Innlegg: 1051
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

Re: brekklampen lyser

Innlegg av jørgen »

bra med bremseveske, tatt ut kontakten. bryter ok, tatt ut kontakten. bremsene virker bra, og bremsekraftforsterkeren virker når jeg starter motoren dvs vakum.
Hm.
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
jørgen
Innlegg: 1051
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

Re: brekklampen lyser

Innlegg av jørgen »

Ting tar tid og jeg oppdaget etter litt tid at det muligens var kontakten på ekstratanken/vacumtanken det ble referert til. og bingo. Tenkte på at det muligens var kondensvann i tanken og skulle prøve å skru av drenspluggen i bunn. Resultat masse vaccum og ingen vann. Tappeskruen som satt fast tidligere var også sammarbeidsvillig og ble med hel ut. Da er jeg vel muligens eneste eier av en slik ekstra original vaccumtank ettersomm jeg forstår at mange eliminerer bort disse. Dette er ikke viktig, men hva gjør den sensoren egentlig og hvordan virker den. Kan den rengjøres/overhales/byttes.
Har fjernet to antener på taket og en på siden. ingen virket. Hvordan tetter jeg dette sånn kjappt? Litt forskjellig diameter fra 4mm og til 20mm.
Jørgen
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
Brukeravatar
Johnny Fredriksen
Innlegg: 615
Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm

Re: brekklampen lyser

Innlegg av Johnny Fredriksen »

Hvis du bare skal tette midlertidig er jo sånne knapper med mutter på baksiden å få kjøpt på torhov vet jeg. Eller så kan du jo lime det igjen med en platebit og sika.. blir vel like mye høgg begge deler.
,
jørgen
Innlegg: 1051
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

Re: brekklampen lyser

Innlegg av jørgen »

Byttet sensor og da ble det bra.
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 4x»