Intercooler til Hdj 80 -96 mod

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
vegar_80
Innlegg: 4
Ble med: ons feb 29, 2012 6:54 pm

Intercooler til Hdj 80 -96 mod

Innlegg av vegar_80 »

Heisann
Kjøpte en -96 mod Hdj 80 ifjor høst, og lurte på å sette inn intercooler i denne. Hva/hvor er det beste stedet å kjøpe dette? Og evt et kurrant verksted for selve monteringen? Ser at det er en del på forumet som har ettermontert intercooler, hvilken pris kommer herligheten på? Er det noen negative sider ved å gjøre det?
Vegar
Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1414
Ble med: ons mai 12, 2004 10:16 am
Lokasjon: Hamar

Re: Intercooler til Hdj 80 -96 mod

Innlegg av beaas »

Du har 1HD-FT motoren siden det er en 96 modell, eller er det en av de norske GX'ene som er solgt i 96? Og har evt du AC eller ei?

Har du en GX uten AC så mener jeg det fortsatt finnes en mail for rørene oppe i Trondheimsområdet. Har du FT motoren er det fortsatt mulig å lage noe selv, men jeg endte opp med å kjøpe et kitt av Vegard her på forumet siden det er forholdsvis enkelt i montere. Tror det funker bra selv om jeg ikke har fått kjørt bilen bilen noe særlig etterpå. Fordelen med det er at det er et kitt bygd til bilen og man beholder også glødingen. Safari har også et sett men det tar ikke hensyn til gløding og har mindre kjøler. De andre ferdige settene til FT motoren jeg har sett er ikke på høyde.

Jeg kan ikke se noen negative sider ved å montere IC om det ellers blir gjort ordentlig. Man får kaldere luft inn i motoren! Noe særlig mer krefter blir det ikke før man justerer på dieselpumpe, og det er ved justering på den det kan bli skummelt om man ikke vet hva man gjør.
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Svar

Tilbake til «Motor 8x»