Tidligere har jeg hulrsombehandla selv med sagkjedeolje som jeg har varmet og sprøytet med oljesprøyte og slange med dyse. Synes det har virket bra, men er en grisete jobb.
Blir nok mer enn gjennomsnittlig lei meg når jeg finner rust på bilen, og var litt skeptisk til å la andre gjøre jobben. Men, det viste seg at Matti Funderud var vel så grundig som jeg ville ha vært. Vi tok en del kontrollsjekker underveis, og olja så ut til å komme til overalt. Funderud brukte høyttrykkskompressor (250 bar?) og termosatstyrt varme i slangen, noe som ga en fin oljetåke ut fra dysa. Fikk forresten også satt på noen lister med fett på plateskjøtene i hjulbuene bak. Får tro det virker bra.
Artig med folk som legger seg i selen for å gjøre en god jobb! Attpåtil ble det en del trivelig bilprat.
Jeg betalte 1200 for behandlinga, og 400 for fettlistene. Er dyrere på høsten og vinteren, ligger info om det på nettsida hans tror jeg.
Håper flere sørger for å stelle cruiserne sine! Kan gjerne tenke meg å overta en rustfri HDJ100 eller en 200 om sånn ca 10-20 år

OBS: Til 90/120-eiere: Husk å fjerne svamper før behandling. De kan komme til å ligge i veien for olja/tectylen eller hva dere nå bruker. Jeg fant 10 stykker: 3 i hvert hjørne bak, 1 under hver A-stolpe og 1 under hver B-stolpe.