ja, var godt kjøp!
kan jo nevne litt mer utstyr...
Defa-sentrallås/alarm/motorvarmer,
skjermbreddere, sperre bak, 2"feste bak med låsbar pinne til drop-kroken,
2xHella Luminator, skikkelige gode seter,
ok 31x10,5" vinterdekk,
eske med litt deler: reim til et eller anna, overhalingsett til bakaksel, tie-rod-ends (husker ikke norske ordet) og noe flere duppeditter jeg enda ikke har sett for nøye på.
Har desverre ikke hatt tid til å gå over ting og tang, bilen ble tatt rett i bruk, ettersom alt ser ut til å funke.
Syntes det var nå merkelig med styringen etter jeg ankom byen, men tok turen innom esso (etter knixen fikk utløp for litt turbotrykk,) og fant ut at det var bare 20psi på venstre forran. fylte opp likt all round, og alt ble så mye bedre.
Er litt sjangling på tempen under langkjøring, alt etter hvordan bakkene kommer å går, men er manuell styring av vifte så om en bare følger med er det ingen problem. svært kjekt off-road da!
Måtte hive litt papp i grillen etter en times kjøring fra Sortland, da ble det for kaldt...
Rukus, det eg skrøyt av: "se her, bare en knapp på dashen, sperre bak! av-på-av-på" det viste seg jo å være bryteren til VARMEN til bak-passasjerene... litt skuffelse, ettersom eg va inneforstådd med at det var en form for manuell/vakuminkobling av sperra bak.
Foreløbi ser lista slik ut, uten prioriteringsrekkefølge. KOM MED TIPS:
(her kommer ting til å bli merket [/color=green]grønt [/color]når det er gjort, og lagt til ting om jeg ser det nødvendig. Merket [/color=red]rødt [/color]utgår.)
1. Fixe turteller, den sier ingenting. Samme gjelder oljetrykksmålern.
Montert ekstern oljetrykksmåler. Turteller-feilen ligger ved svinghjulet, så den får jeg ta når kassa/clutchen skal gjøres noe med.
2. Ta det lille som er av rust. det aller meste er på fangeren/pto, men bare overflødig.
Tatt litt rust, mer er kommet.
3. Stramme hjullager h foran
DONE
4. Tighte opp dødgangen på rattet. innafor pkk, men vil ha det litt tightere.
lurer på om noe har fått seg en trøkk, eller noe har vært justert, rattstillinga er i alle fall kl 2 der den burde vært kl 12 på strak line.
5. Roundeyes lykter, er trasi nærlys på bilen.
MIDLERTIDIG FIKS, LYKTER FRA BILTEMA, FUNKER OK.
6. Varme i speil, samt legge på konveks-bilde. er trangsynte speil.
7. Shape-up på skjermbredderene, og montere skvettlapper i samme slengen
8. Virker som det er et vanvittig "lagg" på diesel-målern...
UTGÅR
9. Nye dempere bakluke.
DONE
10. Muligens sprøyte plastinlegg baki lasterommet.
11. Liten lekkasje på bakaksling
12. liten lekkase på motor, ser ut som pakning bunnpanne
13. Presse fett alle plasser det går an!
DONE
14. Legge opp strøm på et vis så eg kan få brukt min 12v vinsj i krybbe bak. (vet andre har gjort det, med et spes bryteroppsett mellom batteriene på et vis)
UTGÅR
15. Sjekke at alt er OK i PTO, så det blir PTOK. mihii
DONE
16. Bedre belysing i kupe under kjøring, men også bakover.
17. Rock-sliders, saltbeskytter kall det hva en vil, men skal være så dama også kommer seg lettere inn!
18. Roof-rack, heele veien!
THULE RACK FORELØBIG. PLATT KOMMER
19. kupevarmer
NESTE ÅR
20. Heving av midt-konsoll, med lagringsplass under, og polstring oppå, så det blir godt for albuen.
Done, mangler polstring
21. Montere min CB som forøvrig er like gammel som bilen. (tror dette blir i sammenheng med punktet over.
Danita 640 montert
22. Gå over rusk og rask av elektrisk i motorrommet.
IN PROGRESS
23. Bestemme meg for dekk-dilemmaet... hva hvordan og hvorfor...heller mot mtr i 35...
Skaffa MTR i 37 og fete beadlocks
24. Finne ut hvorfor det er en svak prrrr lyd nede ved dørken på passasjersiden. Høres ut som noe lager i forhold til varmeapparatet.
25. Sette opp en form for termostatkobling på det som nå er manuell styring av vifte på radiator. Men vil samtidig kunne overstyre den manuelt. Ser for meg en bryter med tre trinn, av/på/termostatstyrt.
DONE
26. Håper å finne et toyota ratt med nostalgisk utseende, men kraftigere. er som å holde i en 4"spiker det rattet...
70-ratt montert
27. Skikkelig fløyte/hoorn som sier HOONK, ikke hviiin!
28. Finne ut ka eg treng å skifte for å få girvelgern til å være mer presis... er noen cm dødgang alle veier, og lett for å gli ned på reversjen innimellom når det humper godt! ikke noe problem å kjøre med, men er et must når det humper!
Har skifta setet til spaken, ble litt bedre
29: Lydisolere der det trengs.
30: Finne ut av hvorfor bilen jager litt opp og ned på turbotrykket, selv om jeg holder jevn gass. ligger jeg f.eks å durer i 90kmt med jevn gass, så veksler turboen på å lade mellom 0,3-0,5 ca, og det kan gi skumle opplevelser på glatt føre... Dette vil jeg finne ut av snarest. tenker den kansje får for lite diesel, eller at det har noe med den omdiskuterte t-stykke-debatten å gjøre... Trenger virkelig tips om dette!
LØST
31: ser ikke ut til at eg har nå indikatorlys på 4x4, er vel den som står rett over tenningslåsen...
UTGÅR
Ser fort ut som en del, men dette skal bli min utimate LC drøm...
NY BIL, NYE MULIHGETER!
Og sist, men ikke minst: Hva anbefales av ting jeg ikke kom på nå, og hvordan gjøre ting mest mulig funksjonelt, nostalgisk, økonomisk og praktisk?
Dette er jo tross alt snart en veteranbil, skal se ut som en (bøs)veteran, men samtidig være i daglig drift. Er forøvrig snekker, ikke bilmekaniker!
Håper medlemmene kommer med fornuftige kommentarer og tips til planene mine!
EDIT 16.MARS 20:48
NY EDIT 9.Juli[/b]