Knuts garasje HJ60 og HDJ100

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Otto-Racing
Sted: Bønes
Kontakt:

Knuts garasje HJ60 og HDJ100

Legg inn av Otto-Racing » ons nov 21, 2007 11:57 pm

Får vel slenge meg på her og da :P

Toyota Landcruiser HJ60 GX (ifølge papirerne til biltilsynet)

Motor:

4.0L, orginal enn så lenge
Planer om Subaru Impreza wrx turbo
Stoooor intercooler
Smålig justere dieseltrykk

Chassis:

Warn kufanger (godkjent i 1989 :twisted: )
Vinsj i kufangeren: Tabor 9k
OME Dakar kit

Karosseri:

Orginal enn så lenge.

Kommer:
Skjermbreddere
Roof-rack

Dekk/Felg

ProComp AT 33x12,5x15
Mickey T. Baja Claw 33x13,5x15
Rock Crawler 15x10 eller 10x15, alt etter hvordan man ser på det :P
Vedlegg
DSC00699.JPG
DSC00699.JPG (31.69 kiB) Vist 6904 ganger
DSC00703.JPG
Alt for lange dempre...
DSC00703.JPG (32.54 kiB) Vist 6904 ganger
DSC00705.JPG
De skal vekk...
DSC00705.JPG (42.42 kiB) Vist 6904 ganger
DSC00708.JPG
DSC00708.JPG (43.74 kiB) Vist 6904 ganger
Sist redigert av Otto-Racing den ons mar 25, 2009 10:12 am, redigert 5 ganger totalt.

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » tor nov 22, 2007 12:14 am

Grattis med HJ60. Kjenner til bilen... Demperne dine ser ikke for korte ut men for lange... M/T Baja Claw er vel ikke helt drømmen når det gjelder kjørekomfort. Mener det sitter en 12v winch på denne også.
Å ha LandCruiser er jo som kjent en prosess...en pågående prosess...og det dom gjør det hele så spennede er jo å bygge bilen slik at den får det særpreg eieren ønske å ha. Gleder meg til å se fortsettelsen...

Otto-Racing
Kontakt:

Legg inn av Otto-Racing » tor nov 22, 2007 12:20 am

Takk takk...
Hehe... for lange ja :oops:

Var en smule spesiell å kjøre i fra østlandet og til Bergen med den ja... Har fått kjøpt meg et par orginale dempere no som jeg skal hive på inn til videre, så håper på at den bilr litt bedre å hanskes med da...

Gleder meg til å få på OME kitet... :twisted:
12V vinsj ja, kommer vel til å selge den i vinter... Vil heller ha 24V... Det ene batteriet sliter litt :(
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid.
Don't wish it were easier, wish you were better.

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=6275

Brukeravatar
Steinar
Sted: Alta

Legg inn av Steinar » tor nov 22, 2007 9:29 am

Det som gjør demperene for lange er det adapter settet som BGNor har solgt med de demperene (står i øvre støtdemperfeste) det bygger en del. Men det ser ut som om demperen fortsatt er for lang til ditt oppsett.
Besøk min garasje...

~~Kjærlighet til kvalitet~~

Otto-Racing
Kontakt:

Legg inn av Otto-Racing » tor nov 22, 2007 12:30 pm

Virker som om demperne er til et hevesett som er minst 4-5" høyere enn det den er nå... Men det kom nye i posten i dag, så i morgen er det ut og skru i garasjen :D

rogerbrekke

selge

Legg inn av rogerbrekke » man des 24, 2007 3:26 pm

disse demperne er som regelt for lange og for harde. tror de som selger disse ikke bryr seg videre mye om resultatet.
få hivd denne søpla og få på OME da blir du fornøyd.
det samme bør vel kansje vurderes med dekka. bytt til MTR så får du en mye trivligere bil å kjøre i.
GOD JUL :D

Aman
Sted: Bodø

Legg inn av Aman » man des 24, 2007 4:13 pm

Eivind37 skrev:Grattis med HJ60. Kjenner til bilen... Demperne dine ser ikke for korte ut men for lange... M/T Baja Claw er vel ikke helt drømmen når det gjelder kjørekomfort. Mener det sitter en 12v winch på denne også.
Å ha LandCruiser er jo som kjent en prosess...en pågående prosess...og det dom gjør det hele så spennede er jo å bygge bilen slik at den får det særpreg eieren ønske å ha. Gleder meg til å se fortsettelsen...
Baja claw har ikke no kjørekomfort nei, men du verden så det funka:)

Otto-Racing
Kontakt:

Legg inn av Otto-Racing » man des 24, 2007 10:25 pm

Det beste jeg har kjørt med i skogen noen gang :lol: Traktorene sliter til og med med å holde følge no :P

OME er på vei! Blir julaften på meg i januar en gang :lol:
Men enn så lenge får eg kjøre med orginalt oppsett og monsterdekkene :roll:

Og ja.... Det er 12V vinsj på den, Tabor 9k.... Så visst noen er intr. så send en PM :wink:

Brukeravatar
Dag Einar
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Legg inn av Dag Einar » tir des 25, 2007 12:11 am

Staselig kjerre dette... :D
Sist redigert av Dag Einar den tir des 25, 2007 11:00 pm, redigert 1 gang totalt.
Dag Einar 900 63 808
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX(solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Aman

Legg inn av Aman » tir des 25, 2007 1:43 am

Hehe ja dem e sinnsykt bra:) menne etter 300 mil på svenske motorveia, måtte æ ettertrekk en del skrua å muttra på div teng på 60:P

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » tir des 25, 2007 11:04 am

Baja Claw er et rent terreng dekk etter min mening. Hadde et slikt sett en gang...satte meg på et løst dekk uten felg...og det sviktet ikke i stammen!! Sikkert kanon i terreng, men horribelt på landevei / langkjøring.
Kjører på ProComp X-Terrain...nesten samme mønster, men du verden så lydløs i forhold til mønster. Bråker mindre enn BF - Mud som jeg kjørte på før. Veldig fornøyd med disse.

Otto-Racing
Kontakt:

Legg inn av Otto-Racing » tir des 25, 2007 1:39 pm

Har rettet litt på teksten på toppen....

Aman

Legg inn av Aman » tir des 25, 2007 2:12 pm

Eivind, det kommer heilt ann på kor mye du kjør. har faktisk brukt det som vinterdekk et år, men ikke på LC. Eineste grunnen tell at det bei 300mil på LCen me de dekkan va at det tok før lang tid å få tak i anna dekk.

Men dersom du har en bil som bare brukes i bytrafikk, evt kun som offroadbil tell å fra lokale treff... ser æ faktisk ikke no grunn tell å kjøp no meire "vei" aktig. Men alt opp tel en hvær.

Men meget mulig det bi XT eller yokohama neste gang.

Brukeravatar
knixen
Nettleter av første rang
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av knixen » tir des 25, 2007 6:23 pm

Vil tillate meg å kommentere dekkene litt, jeg har riktignok kun kjørt med Mudzilla og ikke baja claw. Men mønsteret er likt. De gir lite sidestabilitet, og er glatte på alt annet enn asfalt. De fungerer godt på noen typer underlag, men etter min mening (og erfaring) finnes det dekk som er bedre til alt.

Vil også benytte meg av muligheten til å skryte av bilen din, tøff som F!!! Har veldig lyst på en hvit 60 med gromt utstyr! (Eivind, når sender du en nordover???) :P
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)

rogerbrekke

Legg inn av rogerbrekke » tir des 25, 2007 7:22 pm

Otto-Racing skrev:Det beste jeg har kjørt med i skogen noen gang :lol: Traktorene sliter til og med med å holde følge no :P

OME er på vei! Blir julaften på meg i januar en gang :lol:
Men enn så lenge får eg kjøre med orginalt oppsett og monsterdekkene :roll:

Og ja.... Det er 12V vinsj på den, Tabor 9k.... Så visst noen er intr. så send en PM :wink:
Om denne bilen med dette oppsettet virker bra i skogen.
kommer du til å tro du er kommet til himelen med OME og nye seipede MTR dekk.
den vinsjen du har er ikke en dårlig vinsj og holder til 97% av det du skulle trenge den til.
LC 60 seien er en god bil både på veg og i tærenget.
dekka er ubrklige til vinterdekk.

Aman

Legg inn av Aman » tir des 25, 2007 9:06 pm

I fare før å start en stor diskusjon i nån andre sin garage.

Æ har mudzilla, har kjørt det på 60 å på niva. Funger som snus på begge.

Denne fantasien som en del folk har om at dette mønsteret ikke e sidestabilt e bare tull!!! mtr å bfmud e bedre på vei å muligens på stein/fjell.
Det e faktisk en grunn tell at dette e standard mønsteret på de fleste traktora. Dekk e like subjektivt som bil, kvinnfolk sko å musikk etc etc.

Men folk som påstår at dette e et ubrukelig dårlig dekk... veit ikke ka dem prata om.

Og som han eivind sir, x-terrain e et knakanes godt dekk det også.

Som vinterdekk e dem akurat like dårlig som bfmud å andre vitnerdekkgodkjente mud dekk. Men fullt brukanes så lenge du har snø på veien, i stede før is. Mudzilla e også bedre på vinterføre en Baja calw, i å me at mudzilla faktisk e litt seipa. det e ikke baja calw.

Brukeravatar
knixen
Nettleter av første rang
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av knixen » tir des 25, 2007 10:50 pm

Aman skrev:I fare før å start en stor diskusjon i nån andre sin garage.

Æ har mudzilla, har kjørt det på 60 å på niva. Funger som snus på begge.

Denne fantasien som en del folk har om at dette mønsteret ikke e sidestabilt e bare tull!!! mtr å bfmud e bedre på vei å muligens på stein/fjell.
Det e faktisk en grunn tell at dette e standard mønsteret på de fleste traktora. Dekk e like subjektivt som bil, kvinnfolk sko å musikk etc etc.

Men folk som påstår at dette e et ubrukelig dårlig dekk... veit ikke ka dem prata om.
Vel, jeg har kjørt mudzilla jeg også, som jeg skriver et par poster opp... På snø, gjørme, vei, vinter, sommer og det som er... Og jeg var ikke fornøyd, byttet til MT/R og de var bedre til alt unntatt å grave på vått gress. Mudzilla var ikke spesielt gode på snø, de graver for mye og har for stive sidevegger så de flyter dårlig. De var ikke runde, de sporet, de var ikke stabile sideveis spesielt på glatt vei og også i skogen. Dårligste dekkene jeg har hatt!!!

Jeg har testet all-terrain, x-terrain, boggere, irok, mt/r, bfmud, mtz og mudzilla på samme bil. Jeg er ikke i tvil om hva jeg liker best, og hva som fungerer best.

Men, klart... dette er MIN mening og Aman får lov til å ha en annen. Jeg vet at jeg har bred erfaring med forskjellige dekk og tillater meg å uttale meg. I tillegg til min egen erfaring så har jeg også sett hvordan en hel rekke andre dekk oppfører seg i skogen på andre biler!

Baja Claw/Mudzilla skal ha tommel opp for utseende!! De er tøffe, nesten like tøffe som Boggere som er det tøffeste dekket som finnes! Absolutt ikke de beste, men de klart tøffeste!!!

Det er en grunn til at nesten ingen bruker dette dekket lengre, hverken i trial eller challenge. Så det var 1 bil på lapland trophy som brukte dette, men i størrelsen 40"+++

God (h)jul! :D
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)

Aman

Legg inn av Aman » ons des 26, 2007 12:26 am

Må få påpeik at æ aldri har sagt at MTR e dårlig eller at bf mud e det.

I sommer va æ på SOT, å av de dagan æ kjøret va det kun æ som hadde dekk av denne typen. å i gjørma, e mi personlige meining at dem va overlegen dekkan som de andre kjørte. På gjørme mud, å muligens også sand.

Kofør dem ikke kjør Boggera i trail?? kjøres trail kun i gjørme??

Sjå over damme, kordan dekk kjør dem i mudboggs?

Offroad e Mudzilla et bra dekk som funka:)

Go Jul

Bjerke
Sted: Oslo

Legg inn av Bjerke » ons des 26, 2007 1:06 pm

Denne bilen er dritfin, legg gjerne ut noen bilder innvendig å sånn å hvis du gidder. Kikka på denne MANGE ganger når den lå på finn.no, men klarte å styre meg. Skal bli morro å følge med her. Den bilen er som en 60 skl være synes jeg :D

Å gutter nok off topic nå ell, dekk er noe vi aldri blir kloke på å enig om :P
xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150

Aman

Legg inn av Aman » ons des 26, 2007 6:12 pm

Heilt enig:P

Svar

Gå tilbake til «Garasje»