LJ73 - 1986 & og LJ70 1986 selges!

Har du en "hel" Land Cruiser til salgs- bruker du dette forumet

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

LJ73 - 1986 & og LJ70 1986 selges!

Legg inn av baa » ons jul 10, 2019 11:08 am

To gamle trofaste slitere selges som delebil(er). LJ73'n er aktivt brukt på vei og offroad av meg og svogeren, mens LJ70'n har vært bruksbilen til svogern. Driverk og mekanisk har de fungert helt topp de årene vi har hatt de, kun vanlig vedlikehold og mindre reparasjoner. 73'n fikk en radioatorlekkasje på tur til Landstreff et år da... utover det, ingenting av betydning! Dette er eldre dieselbiler med høy km stand, så det har vært noe utskifting av pakninger her og der. Det er dessverre ikke tid lengre til å fortsette med hobbyen, verken til vedlikehold eller å drive med så aktiv kjøring. Ser derfor at det mest fornuftige å selge de...

Begge biler står med skilter, men begge er begjæret avskiltet pga manglende EU.

LJ73 - DF29244:
Det er denne bilen som er brukt som hobbybil.
Påmontert 2" Hevesett fra OME, med TÜV.
Det er i tillegg sveiset forsterket frontfanger og bakfanger i 2" rundstål, og disse er kraftige! Skaper veldig bratt angrepsvinkel foran og bak, og tåler ordentlig juling!
De fleste feil på EU var enkelt nok å fikse, men hadde lite lyst til
å sveise karosserifeste. Dette er liksom dødsdommen for en hobbysveiser, da man sikkert
ender opp med å ville sveise alle seks hvis det skal bli bra. ingen umulig oppgave, men pr. nå ikke kapasitet til å utbedre.

Bilen er gammel (veteran) og har gatt langt (snart på 500k). Men
motor, girkasse og begge akslinger er byttet, så det har kanskje ikke
mye å si. Motoren er dessuten av nyere modell (2LT2 fra Hiace) med fem
ekstra hester og oljesprut oppunder stemplene for å tåle høyere
turbotrykk.

Dessverre blir disse alltid angrepet av rust etter over 30 år på salt,
så det er nærmest ikke kanaler igjen (ikke at Biltilsynet bryr seg mye
om det på en rammebil), begge dørene er skikkelig skabbete og
vindusramma er i ferd med å gå i oppløsning. Siden dette er en 73 er
bilen lovlig å kjøre 'med frontruta nede' så dette er heller ikke noe
Biltilsynet bryr seg med. Vi hadde en plan om å sveise en U-bjelke til nye kanaler og gikk til innkjøp av dette.
Men siden bilen fortsatt var EU godkjent med rustete kanaler, var det mer morro å ut å kjøre fremover flere uker med sveisearbeid.

Merk at dekk og felg som står på bilen på bildene selges separat. 10 000,- for dekk&felg. disse er ekte Beadlocker felger i aluminium, og dekkene er 33x12,5" helseipet med mye mønster igjen. ingen rifter eller skader.

Vi har felger og dekk i original dimensjon som blir påmontert ved salg.

Pris: 15 000,-

LJ70 - XD55678:
Påmontert 2" Hevesett fra OME med TÜV.
Dette er den litt mer solgte lillebroren til 73'n, eneste forskjell er
at ramme er litt kortere, taket er ikke demonterbart og frontruta kan
ikke foldes ned på panseret ved plutselig safari.

Bilen har mindre rust og adskillig færre feil på siste EU, men har dog
utviklet dryppert. Dette kommer i form av olje fra returen på turbo
(skulle være overkommelig å fikse), samt diesel fra returen på pumpa.
Ekstra pumpe følger med dersom du har lyst til å bytte.

Pris 15 000,-

Oppsummert:

Begge biler har vært brukt en del til offroad, og tar seg frem helt
fantastisk! Dette har vært en aktiv hobby, men det siste året har det ikke blitt tid til å verken vedlikeholde eller fortsette med denne hobbyen.
De ble begge kjørt for egen maskin til og fra EU kontroll ;)

Begge biler er utstyrt
med billig-vinsj fra Netthandelen. Begge fungerte sist de var i bruk,
men det er ingen garanti for at de virker når du trenger de (til info)
:-). To delevinsjer kan følge med!

Forøvrig er det bakseter montert i begge bilene, begge registrert for 4 personer. LJ73'n har uorginale bakseter.

Ta kontakt på telefon 959 24 212, Vegar Westerlund om du er interessert!
Vedlegg
7BsztPmM.jpeg
motorrom LJ73
7BsztPmM.jpeg (87.72 kiB) Vist 175 ganger
74Y7ycr1.jpeg
Innvendig LJ73
74Y7ycr1.jpeg (73.87 kiB) Vist 175 ganger
dtMVflqn.jpeg
LJ73
dtMVflqn.jpeg (75.91 kiB) Vist 175 ganger
dVD5UdUR.jpeg
LJ73
dVD5UdUR.jpeg (75.47 kiB) Vist 175 ganger
fHs7YEvZ.jpeg
snøkjøring
fHs7YEvZ.jpeg (96.93 kiB) Vist 175 ganger
g-P44FVR.jpeg
LJ73
g-P44FVR.jpeg (68.56 kiB) Vist 175 ganger
n7DF1hXd.jpeg
LJ73
n7DF1hXd.jpeg (90.31 kiB) Vist 175 ganger
oUhd3wmW.jpeg
LJ70 side
oUhd3wmW.jpeg (78.85 kiB) Vist 175 ganger
P9i2_IC2.jpeg
Kanal LJ73
P9i2_IC2.jpeg (67.53 kiB) Vist 175 ganger
qpBuIQ5b.jpeg
Innvendig LJ73
qpBuIQ5b.jpeg (82.72 kiB) Vist 175 ganger
sfEs0cHT.jpeg
sfEs0cHT.jpeg (93.65 kiB) Vist 175 ganger
TmG9yLAE.jpeg
TmG9yLAE.jpeg (94.64 kiB) Vist 175 ganger
VnwZU_BM.jpeg
Motorrom LJ73
VnwZU_BM.jpeg (91.15 kiB) Vist 175 ganger
ZiOK55Wq.jpeg
LJ73 bak
ZiOK55Wq.jpeg (68.2 kiB) Vist 175 ganger
mAw5AWCV.jpeg
LJ70 bak
mAw5AWCV.jpeg (88.35 kiB) Vist 175 ganger
stE8oa99.jpeg
innvendig LJ70
stE8oa99.jpeg (66.84 kiB) Vist 175 ganger
ldX5wPTb.jpeg
front LJ70
ldX5wPTb.jpeg (90.09 kiB) Vist 175 ganger

Svar

Gå tilbake til «Land Cruiser selges»