såå...dagen i dag gikk heller ikke som forventa...
bestemte meg for å få gjort noe med detta opplegget, få ting i garasje og slikt. Ikke som planlagt.
Er smålei av all uteskruinga i grus og is, så leide meg biltralle og skulle hente begge 60'ne mine til garasjen.
70 Mil med tralle ble tilbakelagt i navara, endte opp dels handicappa.
Kom gjennom takelvdalen i morrest, underkjølt regn og stålis. Svensk 3aksla semi kommer rett i mot, sånn på tverra. Svinger unna og han bærer på skogen, pløyer 100meter med stor skog før bilen stoppa, da lå den på sia med knust hytte og røyken sto.
Så jeg hopper ut, stopper trafikken og skal til å hjelpe sjåføren ut av hytta på semien. Regna med han ville ut.
Klatrer opp på sia av bilen som ligger på siden og får opp førerdøra, svensken klatrer halvt forslått ut av bilen, men snur og går inn plutselig igjen. Han var jo sjokka og forslått, så tenkte seg ikke mye om.
Dermed klappa den tunge førerdøra igjen, jeg sklei på glassprått og selvfølgelig med hånda mi på hengselsia. Auda..
Ikke gjør dette hjemme. Har vært borti mye faenskap med nevene, men faen til smerter skal en leite ei stund etter.
Var sikker på hånda på klipt tvert av, døra smakk jo i lås. Tung disse dørene gitt, og ikke bare-bare å lukke opp med ei hånd i klem på hengselsia. Klin umulig når bilen ligger på sia!
Svensken skjønte jo faen ikke norsk, og leta rundt i kaoset i bilen etter noe.
Nøtta lite å begynne med svenskevitser, men kom da heldigvis en anna kar til og fikk ropt inn takluka til svensken at han måtte få opp døra...
Blir ikke noe skruing med det første nei. Faen og alt det der...
Så har no fått hjelp og fått bilene sånn passe hjem, men måtte bare parkere HJæver på en avstikker 2 km unna, ble klein umulig å holde seg på veien til slutt. Såå jævli glatt at det ikke går an å stå på beina på veien!
Satan og mesta skal gå telefon i morra. Legen også, forsåvidt.
Men ting er aldri så galt at det ikke er godt for noe...Havna over noe som begynner på BJ og slutter på 0. Blått, hvitt og litt rustbrunt.
Spent hva jeg fårtil der, får se hvordan denne hånda kan lappes sammen...
over og ut.