Den ble etter hvert byttet ut med en 1993 80-VX. Skinn, sperrer og alt snacks.
Har i ettertid kjøpt til en 87 modell 60 også. Kjærringa måtte ha en.
Har etter hvert gjort noe småtterier med 80én, eller bussen som jeg kaller den.
Måtte bytte motor etter halvannen måned. Haugen bil i Telemark ordnet opp dette med en gang.
Så han kan anbefales hvis noen skal kjøpe Cruiser. Se motortråden:http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=18&t=4368
Følte bussen måtte få en Webasto varmer. Så jeg satte inn en Termo Top-C
Overhaling av bakaksling er gjort. Framhjulslager, bremseskiver, knokkel lager og tettinger på framaksling er byttet. Vannpumpe blebyttet. Regreim. Alle viftereimer. Bak sperremotor er ny.
Hella Luminator ekstralys. Xenon hovedlys. Ryggelys med 2x 55watt
Etter en fastkjøring på vei til hytta fikk jeg medhold hos kjærringa til å montere winch også.
Startet da med en orginal mekanisk. Men innså etter hvert at jeg må ha en i begge ender.
Da er det bare ett alternativ. Hydraulisk. Så etter å ha prosjektert i snart ett år er hvertfall en på plass nå.
Det ble en Brevini Raptor 5,6. 12mm wire. Sunfab stempelpumpe drevet av PTO. Den leverer 34 liter pr. min på 1000 RPM.
Den yter rundt 40hk. 12v magnetventiler fra Aron. Oppsettet yter opptil 22m pr min. med motorturtall på 2200 RPM.
Med motor på tomgang surrer den pent og pyntelig. Omtrent like sakte som en el-winch med litt motstand

Etter å ha fått på dette ble den rett og slett litt sigen i fjærene. Så OME kit måtte til. Heavy Duty bak.
Mickey Tompson Baja Claw 315/75-16 på standardfelger. Seipet så de er litt brukbare på vinteren også.
Kanskje ikke det stilleste valget. Men de ser bra ut

Den neste runden kommer det på en liten luftkompressor. Legger ut et bilde av den også.

Må ha noen bilder av winch også

Denne skal inn litt fort. For fjernutløsing av brems på winch og dekk påfylling og lignende.
Det er en Extreme Magnum. Med 90amp motor. Hadde egentlig tenkt å sette inn en York mekanisk
med magnetinnslag, men jeg fant ikke plass til den i motor rommet. Air Con står i veien.