Per Martins LJ73, (x: LJ70, HJ45 Troopie, KZJ95 AT 38, LJ70, BJ75)

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Per Martins LJ73, (x: LJ70, HJ45 Troopie, KZJ95 AT 38, LJ70, BJ75)

Innlegg av per_martin »

Garasje må man ha! :D

Her er et bilde av bilen: Toyota LJ 73 '88 mod. Den ble kjøpt 15 Mars 2005, og har gjort sin nye eier veldig fornøyd.

Litt vemodig å se min gamle trofaste tjener i 8 år "Sølvpilen" (sølvmetallic '84 Volvo 245) dra sin vei, men LC'en, -rød og fin, tegner til å bli et (minst) like fint bekjentskap.

Bilen var allerede ferdig "oppjustert" fra før :D : intercooler, justerbart turbotrykk, 2" fjærheving, sperre bak og vinsj, -og tar seg svært godt frem, selv med noviser bak rattet 8) ! Har selv kun gjort noe småtterier med bilen så langt (frontfanger og slepefester), men kommer tilbake med mer info (og bedre bilder :oops: , -kamera står på ønskelisten..) etterhvert som små og store ting måtte dukke opp.
Vedlagte filer
Cruiseren
Cruiseren
001 LJ73 '88.jpg (18.39 KiB) Vist 26994 ganger
Noen måneder senere... Har fått en bedre kamera-løsning. Her er et litt bedre bilde som yter skjønnheten større rettferdighet!
Noen måneder senere... Har fått en bedre kamera-løsning. Her er et litt bedre bilde som yter skjønnheten større rettferdighet!
030705 Landtur i sommervær..jpg (40.31 KiB) Vist 26630 ganger
Senest rettet af per_martin tir des 17, 2019 3:17 pm, rettet i alt 12 gange.
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1921
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

Halloen Per Martin! Fint at å se bilen din her, vi får passe på å få tatt bilder fra diverse treff.

Kjøringa di igår antyder at du begynner å bli trygg på bilen nå ja, pass på å ikke tippe!
Andreas.
Innlegg: 151
Ble med: man mai 16, 2005 10:22 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av Andreas. »

Som wannabe LC entusiast har jeg et bilde av bilen din, men det er dessverre ikke så bra..
Vedlagte filer
pm.jpg
pm.jpg (45.76 KiB) Vist 26961 ganger
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Heisann Vegard og Andreas!

Tja Vegard, -begynner å få litt taket på det, -denne bilen kan jo alle triksene fra før og driver nå og lærer opp sin nye/ ferske eier/ sjåfør!
Og -joda, (for de skarpøyde med litt fartstid på forumet): Det er gammelbilen til Vegard! Bilen er helt utrolig bra! Skal hverken velte den eller drukne den!

Bildet ditt Andreas er jo bedre enn mitt... -bortsett fra at ryggelysene er tent da..he he. Føyk opp den bakken på 3.lav i går så sandspruten sto! Man lærer jo litt underveis!

Ses!
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1921
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

Tok jo noen bilder i grustaket her om kvelden...
Vedlagte filer
DSCN6059.JPG
DSCN6059.JPG (49.4 KiB) Vist 26914 ganger
Senest rettet af Vegard tor jun 30, 2005 8:46 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Morn igjen!
Kjekt med venner som har kamera! Da var jo bilen plutselig behørlig presentert, -både forfra og bakfra, -og i ganske utfordrende positurer også spør du meg....

Veldig fint LC-miljø vi har i Tromsø. Tror jeg må tyvlåne et annet bilde du har tatt Vegard (-håper jeg blir tilgitt). Tenkte at siden flere av dere allerede har vært innom denne garasjen med fine bilder og kvikke kommentarer...: -hvorfor ikke "henge opp" et bilde av oss alle?

All honnør til Tromsø Land Rover Klubb forresten, som er "paraply"-klubb og drivkraft i miljøet. (Håper å kunne henge opp bilder med enda flere av oss utpå sommeren. -Noe fint skal man jo ha på veggen..-ikke sant?)
Vedlagte filer
4-blanke Land Cruisere og 1 blank Pajero en vakker dag i Mai.
4-blanke Land Cruisere og 1 blank Pajero en vakker dag i Mai.
70-serie Tromsø.jpg (31 KiB) Vist 26903 ganger
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Jepp. da var årets julegave til meg selv allerede innkjøpt! Har enda ikke bestemt meg helt for hvem jeg skal bruke til å montere dem inn i bilen. Gode ideer mottas gjerne. Kjører sørover på ferie i år, -ferietur kan kanskje kombineres med verkstedbesøk? Differensialhuset som jeg skal bruke bak står ikke på bilen og kan om nødvendig sendes i forveien.... Skal montere bak først, -foran kan om nødvendig vente. :D
Vedlagte filer
Vakkert syn..., -de skal selvfølgelig etterhvert inn UNDER bilen....
Vakkert syn..., -de skal selvfølgelig etterhvert inn UNDER bilen....
2 x ARB + kompressor.jpg (8.33 KiB) Vist 26832 ganger
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
Joakim
Innlegg: 461
Ble med: tor okt 21, 2004 7:03 pm
Lokasjon: Vestfold
Kontakt:

Innlegg av Joakim »

Det blir bra med Spærrer 8) Hvor mye kom disse hærlighetene på da?
Bilde
Bilde
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Heisann! Håper jo på at det skal bli riktig så trivelig i førerhuset etterhvert som sperrrene kommer på plass, -kjekt å ha! Men det er dyr moro, -17.000.- blanke hos BGnor! Montering hos Toyotaverksted kommer på 5-7.5 tusen pr sperre. med andre ord ca 30 lapper tilsammen, og det er jo kanskje litt på kanten....-men trøster meg med at jeg da har en veldig artig bil for en relativt beskjeden penge totalt sett når man sammenligner med hva nye biler koster. (Nye biler har jo ikke sperrer engang, bare antispinn-elektroniske bremser, og det er da liksom ikke helt det samme spør du meg! :D )
Senest rettet af per_martin søn mai 22, 2005 6:42 pm, rettet i alt 2 gange.
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1921
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

Gratulerer! Ønsket meg slike sperrer til bilen i flere år, men det ble aldri noe av. Men nå blir det saker forstår jeg!

Blir gjerne med deg en tur til Rybka for å forklarer litt om montering en dag (i juni). Ellers så finnes det nok folk sørpå som kan gjøre jobben for mindre penger enn Toyota. Særlig om du leverer inn diffen sjøl.

Fant dette nr på offroad.no: "Bækkens Off Road Service tlf. 41660355"
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Hei Vegard!
Glimmers! Alt annet som trengs er jo allerede gjort på bilen, -så da var det bare en ting å gjøre..sperrer! Nydelig å få litt hjelp med å finne et godt verksted som kan gjøre jobben, -har det jo egentlig ikke brå-travelt heller (joda det klør litt), så alle muligheter er åpne. Ses!
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Jepp! Da flasker det seg. Har avtale med Bækkens Off Road Service i begynnelsen av neste måned. Da skal sperrene inn i akslingene. Takk til Vegard for tipset. Har korta ventetiden med å montere inn CB-radio samt brytere, ledninger og kompressor til sperrer.

Leita lenge før jeg til slutt fant ledig plass til kompressoren foran luftfilterboksen, -etter å ha flytta litt på noen slanger. Foten er skrudd fast "på veggen" ved siden av frontlykta. Går akkurat å skifte pære uten å demontere kompressoren. Lokket til luftfilterboksen går også akkurat å få av. Frisklutinntaket må kanskje flyttes til andre sida av radiatoren... -ikke helt ferdigtenkt på dette enda.
Leita enda lenger etter et sted å sette bryterne før jeg bestemte meg for å ofre digitaluret. (Har bare flytta det! Midlertidig klemt inn i hullet til radio/CD spiller. Skal tenke litt mer på egnet sted for permanent montering. Bilde kommer senere.)

Danita 3000 er en snerten liten sak. Fikk fint plass godt ute av veien under varmeapparatet. Det er jo ikke i bruk hver dag! Ville også ha det litt ute av syne for eventuelle innbruddslystne kjeltringer (bor midt i byen). Mikrofonen henger på apparatet når det ikke er i bruk (-og er ikke så mye i veien for girstanga som bildet kan gi inntrykk av). Når apparatet er i bruk henger mic'en under taket, -ledninga er akkurat passe lang.
Vedlagte filer
Snerten liten sak.
Snerten liten sak.
Danita.jpg (39.93 KiB) Vist 26637 ganger
Leita enda lenger etter et sted å sette bryterne....
Leita enda lenger etter et sted å sette bryterne....
Brytere.jpg (32.23 KiB) Vist 26637 ganger
Leita lenge før jeg til slutt fant ledig plass til kompressoren foran luftfilterboksen. Oooops! Har glemt å gjøre rent i motorrommet etter turen til Mauken.
Leita lenge før jeg til slutt fant ledig plass til kompressoren foran luftfilterboksen. Oooops! Har glemt å gjøre rent i motorrommet etter turen til Mauken.
Kompressor.jpg (42.34 KiB) Vist 26637 ganger
Senest rettet af per_martin tor jun 09, 2005 1:04 pm, rettet i alt 1 gang.
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1921
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

Det er bare helt rått Per Martin!!! Jeg får høy puls av de der 3 knappene...

Tror du er iferd med å få en av Norges desidert mest velutstyrte/velholdte 73'er! Også blir den brukt, ikke noen pyntegjenstand det her nei.

Forresten, takk for all vinsjehjelp i helga!
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Takk! -Og sjøl takk, -bilen var jo allerede veldig bra da jeg kjøpte den! Men jøss joda, -må si meg enig, -de knappene har helt klart en egen sjarm! Topp tur sist helg, -bare hyggelig å vinsje litt, sjøl takk for sleping!! Ses!
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Må jo legge ut noen bilder fra Mauken! Det var nemlig en topp tur! Takk til Geir, Øystein og Andreas for bilder!
Vedlagte filer
Litt vask, en spak som flyttes, et par lås som vris over og bilen er igjen klar for asfalt. Frode spyler bort myr og eng etter endt tur.
Litt vask, en spak som flyttes, et par lås som vris over og bilen er igjen klar for asfalt. Frode spyler bort myr og eng etter endt tur.
mauken2005 064.jpg (39.36 KiB) Vist 26547 ganger
Roger, -også med avslappet kroppsholdning..
Roger, -også med avslappet kroppsholdning..
Bilde 062.jpg (37.25 KiB) Vist 26547 ganger
Thomas hadde kjørt 60 mil (fra Sodankylä i Finnland) for å prøve bakkene våre..
Thomas hadde kjørt 60 mil (fra Sodankylä i Finnland) for å prøve bakkene våre..
mauken2005 037.jpg (58.09 KiB) Vist 26547 ganger
Alle typer underlag å kjøre på... Fikk brukt vinsjen en god del...
Alle typer underlag å kjøre på... Fikk brukt vinsjen en god del...
mauken2005 013.jpg (49.33 KiB) Vist 26547 ganger
Turen starta egentlig her, -kontroll og klargjøring av bilene i ett av forsvarets garasjeanlegg.
Turen starta egentlig her, -kontroll og klargjøring av bilene i ett av forsvarets garasjeanlegg.
mauken2005 001.jpg (37.07 KiB) Vist 26547 ganger
Først meg selv! Ut på tur, gummistøvler, avslappet kroppsholdning, og glisende fra øre til øre...
Først meg selv! Ut på tur, gummistøvler, avslappet kroppsholdning, og glisende fra øre til øre...
Bilde 056.jpg (29.54 KiB) Vist 26547 ganger
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
per_martin
Innlegg: 861
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Tur til Finnland 16-19.06.05. Soumi Land Cruiser Klubb -treff i Raajärvi noen mil utenfor Rovanjemi. Mye fint terreng og mange hyggelige og flinke finnlendere. Langt å kjøre fra Tromsø, men vel verdt turen. (Avstander er jo ikke noe problem i en Land Cruiser). :D
Vedlagte filer
Besøkte Sodankylä på hjemturen og fikk dermed følge et stykke på veien.
Besøkte Sodankylä på hjemturen og fikk dermed følge et stykke på veien.
0605 Hjemtur.jpg (36.14 KiB) Vist 26505 ganger
Thomas fra Sodankylä var selvsakt med.
Thomas fra Sodankylä var selvsakt med.
0605 Bratt..men det går!.jpg (39.51 KiB) Vist 26505 ganger
Hadde ikke med meg vadere, og måtte ta bilde fra avstand...
Hadde ikke med meg vadere, og måtte ta bilde fra avstand...
0605 King size myrhull. Alle kom gjennom til slutt. En til og med uten vinsj-hjelp!.jpg (52.71 KiB) Vist 26505 ganger
En stor gruppe i variert terreng. Ble akkurat passe tempo for å både kjøre selv og å kunne gå ut av bilen å se litt på andre passere hindre. Godt arrangert!
En stor gruppe i variert terreng. Ble akkurat passe tempo for å både kjøre selv og å kunne gå ut av bilen å se litt på andre passere hindre. Godt arrangert!
0605 'Gruppebilde' fra dag 2.jpg (50.27 KiB) Vist 26505 ganger
Flex-test.
Flex-test.
0605 33x12.5-15 får fint plass under skjermene. Ikke noe å si på flexen her!.jpg (42.28 KiB) Vist 26505 ganger
Bedre flyt i terrenget med disse... Tror bilen likte dem! -Den stråler med sitt peneste 'solidox-smil' til ære for fotografen...
Bedre flyt i terrenget med disse... Tror bilen likte dem! -Den stråler med sitt peneste 'solidox-smil' til ære for fotografen...
0605 Fikk låne Vegards hjul en kveld 33x12.5-15.jpg (41.46 KiB) Vist 26505 ganger
Mange fine 40-serie LC. Ble importert mange slike grunnet spesielle avgiftsregler som gjorde dem billige. -Og alle hadde originalmontert mekanisk vinsj...
Mange fine 40-serie LC. Ble importert mange slike grunnet spesielle avgiftsregler som gjorde dem billige. -Og alle hadde originalmontert mekanisk vinsj...
0605 Finnene var glade i store hjul. Fint å ha i myra..jpg (46.13 KiB) Vist 26505 ganger
Vegard og meg like utenfor Mounio(?)
Vegard og meg like utenfor Mounio(?)
0605 Tradisjonen tro stoppet vi og så på denne fine 45-en som står på samme plass år etter år....jpg (31.63 KiB) Vist 26505 ganger
Ca 60 mil fra Tromsø..
Ca 60 mil fra Tromsø..
Bilde012.jpg (30.13 KiB) Vist 26505 ganger
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
Frode S
Innlegg: 1088
Ble med: ons mai 12, 2004 2:07 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av Frode S »

Ser ut som om dere har hatt en kjempetur nedover :D

Skulle meget gjerne vært med, men man må visst jobbe også...
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)

LA2ZTA

"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
ti-orise
Innlegg: 148
Ble med: tir nov 23, 2004 6:23 am
Lokasjon: oslo

Innlegg av ti-orise »

Tromsø er tydeligvis stedet å bo for en lc eier. Hørte at dere kjører sammen alle 4x4 gutta der oppe! Syns jeg så Jon Arnes hvite RR på noen bilder for en tid siden. Stemmer det?
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1921
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

Takk for en fin tur Per Martin, Thomas, Lars og alle hyggelige finner vi ble kjent med!

Jon Arne er med på kjøring iblant, stemmer det Tian. Vi var f.eks i Ylläs Trophy sammen i fjor. Kjenner du ham fra Oslo? Ellers så er den aktive delen av Tromsø Land Rover Klubb bestående av nesten 50% Toyotaer, artig å være flere merker i lag.
ti-orise
Innlegg: 148
Ble med: tir nov 23, 2004 6:23 am
Lokasjon: oslo

Innlegg av ti-orise »

Vi har en felles kamerat. Han heter Jan Frederik. Han har vært oppe i tromsø fler ganger å besøkt Jon arne. Når jeg får meg cruiser igjen(solgte min gamle 60 til Håvard) skal vi kjøre en tur nordover. Ser ut som dere har litt kulere steder å kjøre der oppe en i kø på svinndal. :D
Svar

Tilbake til «Garasje»