Trine & Catos 90- og 100-garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Trine & Catos 90- og 100-garasje

Innlegg av cat_out_of_hell »

Hei.

Er relativt fersk på stor firehjulstrekker, men fikk da endelig kjøpt meg en Land Cruiser 90 før jul.
Var godt å komme seg opp fra asfalten, til oversikt og til å slippe å være redd for alle småting på veien....

Liten og stor
Bilde

Filosofien min når jeg skal kjøpe biler er nok at jeg heller kjøper en litt eldre bil med det utstyret jeg har lyst på - enn å kjøpe en nyere bil til samme pris, men uten samme utstyrsnivå.

Bilen kom rett fra Tyskland, førstegangsregistret 13.12.2000.
Det er en 90 VX med greit utstyrsnivå. 154 tusen km på telleren. Automat, skinn, D-4D og takluke var kjærkomment.
Var GS Auto i Tønsberg henta inn denne, tusen takk Geir.
Er strålende fornøyd både med handel og med bilen :D

Utgangspunktet var å kjøpe varebil, men fant etter hvert ut at jeg ville ha setene i allikevel. Har flytta fra Oslo og hjem til Hell (Stjørdal), og fant ut at jeg nå har mer bruk for baksetene enn hva jeg hadde i Oslo.
Har ikke rukket å gjøre så mye med den enda, men kommer seg litt etter hvert. (ukependler på anlegg, og har bare helger å gjøre ting på - - og før jul så var det rådyrjakt for alle penga).

Nyvaska bil på fredag kveld – alt annet enn det på søndag formiddag... :(
Bilde

Bilen vil nå stort sett bli brukt som daglig-bil hjemme i Trønderriket – og som jaktbil på høsten/vinteren.
Den fikk raskt et sett med Hakka Suv 5 piggdekk i originaldimensjonen 265/70-16. Vurderte å sette på noe smalere dekk, men valgte å prøve dette først.
Det flyter litt når det ligger snøslaps i veien, men synes den oppfører seg ganske bra – har enda ikke fått noen overraskelser (enda) :oops:

Fra den gamle jaktbilen (-87 Audi 100 CS quattro) er jeg vant med sperre på både senter- og bakdiff.
Cruiseren har elektrisk styrt sperre på senterdiff, men ingenting bak. (ikke LSD en gang – trodde ”alle” var levert med dette hvis de ikke hadde sperre)

Har jo tenkt å bruke den litt offroad også, og valgte å få AT-gutta i Drammen til å montere sperre bak for meg. (leste en del om autolockere og slikt, men kom frem til at "æ vil bestæm sjøl når spærra ska brukes :roll: ") Med litt større kompressor og tank så er det også muligheter for å få fylt et dekk igjen om en skulle kjøre av et dekk (NÅR er sikkert mer riktig å skrive – og det skjer sikkert FØR enn siden :roll: ) Takker så mye til Eirikur & co på AT. Hei også til Eselet - ting tar tid, men her er jeg :wink:

En liten dings fra TTE i tillegg da så ble dette riktig så bra.
Sikkert litt psykisk også, men synes den går mye lettere nå med TTE’en - og fikk meg et par overraskelser på turen hjem fra Drammen (nei, ingen blålys og blåste kroner).
Var et par forbikjøringer som ”plutselig” var unnagjort...

Var innom småbruket til foreldrene på veien hjem og der sto traktoren med vinsj ute på jordet.
Dro da rett utpå jordet for å teste sperra.... :twisted: Hjalp ingen ting - men 30+ psi i dekka og våt sukkersnø i bakkene var nok ikke det rette.
Alle hjulene gikk nå i allefall rundt samtidig :D

Helt på jordet....
Bilde

Videre planer for bilen er sommerhjul; venter på felger fra ProComp + fikk kjøpt 4 peeeent brukte BFG AT 285/75-16 her på forumet.
(Takk til Vegard for handelen og takk til broren Audun som tok dem med til Trondheim for meg. (i sin nye, flotte 90 (nå som jeg har åpnet egen garasje så kan jeg hinte om oppdatering av din veletablerte garasje vel ?? :lol: ))
2” OME skal monteres i påska slik at det skal bli plass til 285’ene
(med litt justering av skvettlapp og en plate-fals bak i fremre hjulhus skal det visst bli plass)

Kommer nok enda litt mer etter hvert ;)

Har litt dårlig med PC og linjer hjemme for tiden, så det vil nok ikke gå så fort frem her i garasjen – men skal da prøve å skrive litt i blant etter hvert som ting skjer. :oops: :oops:

Vil takke alle her inne for et flott forum (ble noe dyrt å rote seg innpå her, men det er det verdt :D )
Veldig flott tone her inne - - og så er det så utrolig masse inspirasjon og lærdom å hente.

Ha en strålende vår alle sammen - ses kanske en dag på treff....

Mvh Cato Moen c",)
Senest rettet af cat_out_of_hell man nov 28, 2016 3:28 pm, rettet i alt 6 gange.
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3231
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Velkommen hit, og bra du er fornøyd med TTE!
Kansje det er noe psykisk med det, men da funker det jo bedre en lovet!

Liker hellakkert 90, det tar seg godt ut!
HakkaS5 dekka kommer du til å bli strålende fornøyd med , ok dim også tror jeg. Hadde mine i to år på en 4Runner, og de dekka var rå på isføre her i tromsø. Kjørte de værste bakkene med tung henger uten problem.

Har alltid likt 90'n er bare uttafor min prisklasse.
Er spent på erfaringene du gjør med den uttafor veien!

Pål
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1921
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

Se der ja! VX'n er finest som ensfarga! (men du må vaske bilen din!)

Får håpe nye felger kommer før påske. Blir tøff med det felg/dekk oppsettet (ikke akkurat "gatebil", ref. min garasje :) )
Janco
Innlegg: 35
Ble med: tir jun 17, 2008 9:31 pm
Lokasjon: Askøy

Innlegg av Janco »

Hei Cato. Flott bil du har du også. Har ikke sett den i den fargen før, den var kjempe fin. Skulle gjerne hatt d4d motoren i min jeg også :D . Blir spennende å se bilen din med nye felger. Når det gjelder hytten vår er det veldig fint der, min mormors barndomshjem på Os utenfor Bergen. Vi har det nå som feriested.
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Innlegg av cat_out_of_hell »

Takk takk. Nå er det bare en ordinær 90, men den er ganske godt holdt da. Blir litt stæsj etterhvert nå - men pakkene kommer oftere enn jeg er hjemme og får montert (og gjerne i feil rekkefølge :roll: )

Nå har jeg ikke noen andre piggdekk å sammenligne med på LC, men så langt er jeg meget fornøyd. Har fått utfordringer både av snø og is, og jeg har blitt veldig imponert noen ganger. Blir litt bredt med 265 på slapseføre, men synes det er OK så langt.

Vegard; ikke så lett å holde bilen ren og pen med slike veier hjemme, men jeg skal førsøke :oops:

Mvh Cato c",)

Bilde Bilde
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Påskeferie

Innlegg av cat_out_of_hell »

Blir litt stykkevis denne oppdateringa, har så fryktelig treigt nett for tiden (Netcom 3G-sak). Begynte å laste ned til Tinypic, men prøver vedleggsmetoden her i stedet.

Har fått litt tid til å skru Cruiser også i påska, uten at det vises så veldig enda. Fikk montert på panserguarden her om dagen. Fikk også innpass på en av løftebukkene på verkstedet hos en kompis (thanks Kenneth) og montert OME-settet. Hadde fått feil bakdempere viste det seg - varenr 68 vs 86 :roll: . Gikk greit å montere resten allikevel, da bakdemperene står for seg selv og greit kan byttes i etterkant. (riktige dempere kom kjapt i posten da feilen ble oppdaget)

"Dempertårnet" foran er montert med tre små bolter til ramma, og mutrene på disse var fryktelig treige å skru av. Var livredd for at en av dem skulle ryke, men med smøring, list & lempe fikk jeg opp alle uten uhell. (tro om disse skal være (nesten) så treige å skru på - som en slags gjengesikring?? Var ikke noe sprengskive/låseskive der og heller ikke noen låsering på mutter. Selv med smøring og nypussede gjenger var det treigt å skru dem tilbake....)

Fjærpressa (trykkluft) de har på verkstedet er glimrende (er bare vant til "Biltema-klemmer" som må skrus lenge og vel for å komprimere fjæra). Den orka dog ikke å klemme sammen Cruiser-fjærene helt - så de gamle Biltema-klemmene måtte trå til i tillegg for å få de siste centimetrene... Men det årna sæ... :)

Litt bilder.....

EDIT: Pokker; huska noen snakka om rekkefølge på vedleggen, sjekka i forhåndsvisninga at det så OK ut.... Og så ble alt snudd på hodet i innlegget :cry: Tørr ikke prøve å rette på det heller nå, får stadig "time out" og må starte på nytt igjen.... (gleder meg til å få skikkelig linje). Disse 4 bildene skal altså stå i motsatt rekkefølge :oops:
Mvh Cato c",)
Vedlagte filer
2 stk bakdempere - varenr N86...
2 stk bakdempere - varenr N86...
Feil bakdemper.JPG (19.98 KiB) Vist 16388 ganger
Med skikkelig utstyr blir alt så mye lettere
Med skikkelig utstyr blir alt så mye lettere
Fjaerpresse.JPG (54.41 KiB) Vist 16388 ganger
Ei fjær på plass, 3 gjenstår
Ei fjær på plass, 3 gjenstår
Framfjaer på plass.JPG (52.01 KiB) Vist 16388 ganger
EGR og OME
EGR og OME
HSt Sviller.JPG (37.44 KiB) Vist 16388 ganger
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Et par bilder til....

Innlegg av cat_out_of_hell »

Skulle nå gjerne fått lagt om til sommerdekka - ble enda mer puslete disse i 265/70-16 etter hevinga :(
Men var litt sein med å få bestilt felger til sommerdekka, så de ligger visst fortsatt på kai "over there"....
Tar nok noen uker til før jeg har de.... Blir midlertidige felger med de tyske helårsdekkene som var med bilen - stusselige saker :(
Håper de er på plass til SOT - har et håp om å få til å være med et par dager der....

Mvh Cato c",)
Vedlagte filer
HSt forfra.JPG
HSt forfra.JPG (45.27 KiB) Vist 16384 ganger
HSt side.JPG
HSt side.JPG (41.63 KiB) Vist 16384 ganger
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Andreas.
Innlegg: 151
Ble med: man mai 16, 2005 10:22 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av Andreas. »

Fin bil! Ble du fornøyd med OME, er det medium stivhet? Hva koster noe sånt?
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Innlegg av cat_out_of_hell »

Har ikke fått kjørt så mange mil med OME'n enda, men den ble i allefall mye fastere enn tidligere. (har ikke fått montert de nye bakdemperne enda...)Jeg glemte å spesifisere type fjærer, så det ble HD forran og medium bak.
Ser en del anbefaler medium forran og soft bak for å få litt mer flex, men jeg får se hvordan den oppfører seg utover sommeren. Blir mest vei-bruk på denne bilen, så ikke sikkert det gjør så mye. (om det blir vinsj forran er det kanskje greit med HD der...)

Hadde egentlig avslutta bil-delen av påska, men ble en snartur til Åsen og Motorgarasjen i dag for å hente felger til de midlertidige sommerhjulene mine. Fikk GX-stålfelger for en veldig rimelig penge. Var bare 6-tommere, men det burde vel gå greit med 265-dekka det. Ser ut til at det er ca 4" backspace på dem, så det spørs om ikke det må på noen spacere. (så ikke dekka blir helt borte inni der.... :lol: )
En runde med stålbørste og litt lakk så blir det nok bra. Tusen takk Vidar.
Skulle det dog være noen som har 7" eller helst 8-tommere av noe slag (16", et ca 0) så er det dog fortsatt interessant.

Reiste så utpå Selbustranda til verkstedet til en av kompisene - for å ta frem en 18 fot Selco svoger og meg tenker på å kjøpe. Ble en litt dyrere tur enn planlagt. Var et par karer fra et by'n der som drev og la solfilm på en del biler der..... Var bare frontruta som slapp unna :roll:
15% bak B-stolpene, 35 eller 50% forran....
Holdt på å droppe dørene forran, men glad jeg tok disse også. Ble myyye finere.
Kommer nok bilder til helga....

Har også fått gjort sykkelen klar til 1. mai-turen rundt Trondheimsfjorden.
Er en Yamaha Dragstar 1100. Bytta ei bremseskive med kast i, og fikk pussa og polert hele sykkelen. Holdt på å legge ut en annonse for "Dragstar med masse crome ønskes byttet i mattsvart utgave" :roll: , men kom da igjennom alle delene til slutt. (Ok da, bakfelgen gjenstår helt, og eikene forran ble heller ikke bra :oops: )
Var jæ...... godt å få sykkelen ut på veien igjen!!

Jaja, da var påska så godt som over - det neste å glede seg til blir vel skattepengene da :lol:

Mvh Cato c",)
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Pris OME

Innlegg av cat_out_of_hell »

Glemte å svare på pris :oops: ; betalte vel så vidt over 11.700,- hos BGNor nå nylig.
Mvh Cato c",)
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Janco
Innlegg: 35
Ble med: tir jun 17, 2008 9:31 pm
Lokasjon: Askøy

Innlegg av Janco »

Bilen ble tøff når du hevet den :) . Hvor mye ble den hevet?
Brukeravatar
masterpetter
Innlegg: 716
Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
Lokasjon: Halden

Innlegg av masterpetter »

Heisann, hvordan ble det med de nye hjula dine, ble du fornøyd? du har vel sikkert montert de nå vil jeg tro.
Jeg har jo samme dimmensjon på felgene, og identiske dekk + 1" spacere rundt hele.
Jeg sliter med at det skraper ved halv sving ved fjæring etter jeg monterte spacerne. Har bestilt spacere som er 1/2" foran, så jeg får se om problemet er løst etter det. Jeg har også slipt vekk falsen under innerskjermen osv...
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Innlegg av cat_out_of_hell »

Hei Petter.
Har ikke fått felgene enda, men jeg ser Knixen har fått dekkene sine og da er vel felgene rett rundt hjørnet (var nok med samme container....)
Mulig det ligger hentelapp og venter når jeg kommer hjem i morra.
Er litt spent på hvordan det blir, men jeg erfarer vel bare det samme som du (og andre) har gjort.

Janco; damn - glemte deg helt :oops: :oops:
Glemte å måle den før jeg monterte OME'n - men det skal vel heve ca 40mm.

**********

Går litt smått her i garasjen for tiden;
- Har et lite båtprosjekt som har tatt mye av tiden
- springer også litt på skogen for å bli kjent i nytt elg-terreng.
- og så er jeg litt seint ute med pakking til flytting, overtar nytt (gammelt) hus den 26.
Gleder meg til å få min egen bolig igjen - og ikke minst myyye mer plass. (solgte 2-roms ved Tveita i oktober).

Et par ikke helt ferske bilder til slutt; Sykkelen jeg nesten solgte til fordel for en uten crome + sota LC med de midlertidige hjulene.

Mvh Cato c",)
Vedlagte filer
Sota vinduer og pinglehjul....
Sota vinduer og pinglehjul....
Midlertidige sommerhjul og spacere - Grytbakken 02 mobil.JPG (32.31 KiB) Vist 15896 ganger
Tok litt tid - men ble ikke så værst til slutt =:)
Tok litt tid - men ble ikke så værst til slutt =:)
Dragstar nypolert og fin 20090411 002.JPG (56.76 KiB) Vist 15896 ganger
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Felger

Innlegg av cat_out_of_hell »

Hei.

Her skjer det dessverre ikke så mye for tiden. Går og venter på at sommerfelgene mine skal komme ut av containeren i Oslo, og etter sigende så skal de visst gjøre det denne uka - og er trolig på Hell til helga.

Pakking til flytting neste helg gjenstår 90% + det er Rallycross på Lånkebanen denne helga, så det spørs om ikke felgene blir liggende til etter flyttinga :cry:

Hadde vært morro å vært en tur på landstreffet også, men det utgår nok i år :cry: :cry:
God tur til alle dere som skal dit!!! - får følge med her i stedet innimellom pappeskene.

Mvh Cato c",)
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

ENDELIG......

Innlegg av cat_out_of_hell »

....... kom de etterlengtede felgene.
Er mattsvarte ProComp-felger i 8x16 ET 0 med BFG AT 285/75 på.
Har kappa den berømte falsen i innerskjermen forran og massert skvettlapp og plast innerskjerm litt. Har nå nok klaring også ved sving :lol:
Det er HD fjærer forran på OME-settet mitt, så det er fortsatt grei klaring ved "flex" (er ikke riktig å kalle det flex tror jeg - er rimelig stivt forran.... :roll: .)
Med ET 0 så kommer dekkene "pent" innenfor skjermbuene både forran og bak. Holdt på å montere 30 mm spacere bak - da hadde de gått litt på utsiden av buen. Måtte nok kappa ut mer forran for å få til dette. Skal se det an en stund og tenke på saken. Ser litt mer "originalt" ut nå da - kanskje mindre spørsmål ved kontroll og sånt da.... :oops: (men det er jo svært sjelden å oppleve....)

Fikk også montert G-capen jeg har hatt liggende siden påske. Likte den 8)

Gjenstår å få laget braketter til lyktebøylen forran + har fått behov for å lage firkantfeste forran.... :roll: (+ litt grov kabel til fram- og bak-fangeren).

Har et håp om å komme meg til Hammarstrand til torsdag for en-dags SOT....

Fortsatt god sommer til dere alle.

Mvh Cato c",)
Vedlagte filer
Fått på Cap'en også...
Fått på Cap'en også...
Stor og liten juli 2009 b.JPG (38.79 KiB) Vist 15424 ganger
Den som venter leeenge må da vente på noe godt....
Den som venter leeenge må da vente på noe godt....
Endelig fått felgene mine small.jpg (30.04 KiB) Vist 15424 ganger
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Brukeravatar
cat_out_of_hell
Innlegg: 154
Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
Lokasjon: Hell i Trønderriket

Innlegg av cat_out_of_hell »

Et par bilder til.....
Vedlagte filer
G-cap.jpg
G-cap.jpg (45.16 KiB) Vist 15413 ganger
Ser da litt bedre ut....
Ser da litt bedre ut....
Sommerhjul - sammenligning.jpg (51.87 KiB) Vist 15403 ganger
Senest rettet af cat_out_of_hell man jul 13, 2009 9:05 pm, rettet i alt 1 gang.
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt

Garasjen vår...
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3231
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

oi, det var pent! Den PASSA faktisk å ha g-cap! Fin og velproposjonert bil,gitt!
Stå på, og god sommer!
Brukeravatar
masterpetter
Innlegg: 716
Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
Lokasjon: Halden

Innlegg av masterpetter »

Den så veldig bra ut, ble en helt ny bil. Tøffe felger!
Hvis det er til noen hjelp, så gikk jeg fra 1" spacere til 1/2" foran, da ble det slutt på subbinga foran.
Tar hjula dine i ramma ved full sving uten spacere?
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Innlegg av sunde »

Fine sykkel,og fine bil :wink: syntes sykkelen var veldig blank eg :P
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 5175
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Innlegg av Dag Einar »

Fra den gamle jaktbilen (-87 Audi 100 CS quattro) er jeg vant med sperre på både senter- og bakdiff.
Cruiseren har elektrisk styrt sperre på senterdiff, men ingenting bak. (ikke LSD en gang – trodde ”alle” var levert med dette hvis de ikke hadde sperre.


Jeg antar at du har tractin control på bilen din. Min som er en 2001mod har i allefall dette.

Noe i likheten av Range Rover sitt opplegg mener jeg å huske. Bremsene (abs) bremser de hjulene som spinner og lar de hjulene som har grep gå rundt, og da trenger man vel egntlig ikke LSD.....
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Svar

Tilbake til «Garasje»