vært uten nett en stund, men har da puslet litt med bilen.
Copiloten min tok vel endel bilder fra Målselv-treffet, det kommer så snart jeg får fatt i minnekortet hans!
Hadde et par minneverdige "runs" i målselv, men vet ikke om noen fikk foreviget noe av den kjøringa. Arti var det uansett!
Om noen sitter på bilder av bilen min fra treffet, er det bare å slenge ut her!
Gikk jo ikke helt problemfritt den helgen, men det kan man jo ikke forvente!
Bilen gikk varm i siste motbakken mot innlosjeringen på fredags kveld, virka som bilen slukte kjøleveske.
Det elektriske rundt viftestyringa og div småtterier klikka, så fikk ikke kjølt motoren heller.
Var vist mer en bare noe småfeil av elektrisk art, ettersom bilen ikke tok lading, og batteri-boosteren måtte trå til der det ikke var mulighet til å rulle i gang.
Etter å ha rasa fra oss litt i skogen tok vi fatt på køddet, (som vi syntes gikk dårligere og verre en det) og fikk tetta et par diesel-lekkasjer, som hovedsaklig besto av MANGLENDE pakninger og feilmonterte messingpakninger på trykksiden... ble tett, og vi justerte opp pumpa i håp om mer futt og svartrøyk, men ingen bedring.
Dvs, slapp å spraye målselv med diesel, men dyret gikk ikke bedre...
Holdt oss i 1.gir lavserie hele dagen!
35" på 17" i tung bil overrasket med med framkommeligheten...
Langt unna optimalt, men ingen felgslepp og ok framkommelighet med 2psi...
Den nyinnkjøpte CB-en blei smårigga, men viste seg at glass-antenna ikke lot seg justere, så forble uten cb.
Hadde heldigvis copiloter og vinsjhorer nok til å få bilen gjennom løypa, 40-50meter om gangen! haha!
mens de trakk ut vaieren fylte jeg kjøleveske.
De mest ropte ordene fra førersetet gjennom lørdagen var: "trekk ut vaiern" "e det nok kjøleveske?" -"går vifta?" og "iiiihaa!!!"
herlig helg! kan ikke kjøre rundt i omeletten uten å knuse egg, så bakpanelet (hengerompa) fikk seg en trøkk, og lokket på bakfangeren ble røsket av. kunne ikke ventet anna!
Lørdags kveld ble det også skiftet hovedlys, biltema overrasket denne gangen. tør faktisk anbefale de, som budsjett-fiks!
Mandags kveld, etter småservice på Gjæver, satte jeg og min bedre halvdel snuten mot IKEA, Haparanda.
Skiftet termostat før avgang, men der var det ingen termostat å skifte!
VAR INGEN TERMOSTAT DER! noen som ikke har fulgt helt med i timen da den ble tatt ut... Nå tar det plutselig bare noen minutter å varme motoren, kontra laaang tid uten termostat. Trodde den bare var stuck i åpen stilling.
125 mil sammenlagt, bortsett fra strøm-problemer gikk alt fint... bilen er en drøm å kjøre i marsfart 100-110kmt! 2 mil unna å være hjemme igjen, med full-lasta bil, spratt tempen til topps, og dampen sto utav mottorrommet... pakninga på termostaten sprakk, og en kjøleslange lakk store mengder vann.
Lossa ut en del spisebord, tv-benker, hyller og småtterier for å komme til reservedelene og vertøyet.
pakningsmasse, rørstubb og påfyll gjorde susen...
Kjøpte meg også thule lastebøyler, fikk godt bruk for de. Der skal racken fintenkes fram...
Neste prosjekt er vel egentlig å arrestere strømtjuven, er et eller anna faenskap som ødelegger nattesøvnen og batteriene... usj!
Bilder kommer!