Norsk Land Cruiser Klubb

Norsk Land Cruiser Klubb
Dato/klokkeslett: Tor Sep 09, 2010 11:21 pm

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 726 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 37  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Nov 10, 2007 8:06 pm 
Avlogget
Nettleter av første rang
Brukerens avatar

marting skrev:
Puh... jaja da var det gjort. en og en halv dag med fortausmekking. Folk lurer vel litt når de går forbi... jeg later som ingenting og ser ikke opp engang :lol:
Gikk fint det. tror jeg fikk alt sammen igjen på riktig måte.. brukte vel ca 4 timer på siste sida.. Første tok litt lenger tid med mer hodekløing. :lol:

Har ikke fått testa med begge sider ferdig enda.. ikke så lett å lufte bremser aleine.. også blei det så mørkt :roll:
Men regner med at knakinga er borte nå. :P

Er det noen som har prøvd a bytte bremserøret til calipperen med slange?
Syns det er tungvint at calipperen på kobles fra for å kunne flyttes.
De fleste biler har jo en slange, så calipperen kan henges vekk uten etterfølgende lufting

Jeg har kjøpt stål omspunnede slanger fra bgnor og det funker hest...

Flott at jobben gikk fint, legg ut bilder hvis du har?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Nov 10, 2007 9:58 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg hadde med kamera...... det ble før og etter-bilde :lol: :roll: så jeg legger det ikke ut..hehe.. dere har vel sett en bremseskive før?!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 01, 2007 1:56 am 
Avlogget
Brukerens avatar

rall lallalla trallalallall.... øyhh.. jahra!.... drita full::: ? :lol: hø hø hø..

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Des 28, 2007 2:14 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

knaking og knekking hadde tydeligvis ikke noe med kingboltlager å gjøre.. den er der fremdeles.. det er fjærpakka som beveger seg sidelengs, sikkert no slitekanter.. har strammet Uboltene uten resultat.

kanskje det ligger å "rir" på litt rust eller møkk.. må nok plukke fjærene i biter og renske opp litt. så spandere på nye u-bolter.. litt usikker på om jeg tør å bøye ut klemmene på fjæra.. vil de knekke? får jeg de fint inntil igjen?

Monterte smørbare sjakler foran i forrige uke etter å ha ventet j#"#li lenge på at bg-nor skulle levere.. de har enda ikke klart å få tak i smørbar bolt til andre enden..
Håper ikke dette er "standard" leveringstid fra bg-nor.. da har jeg i såfall brukt min siste krone i den butikken :evil:
(greit med 5-6 uker levering hvis man informerer om det på forhånd. men når de sier en uke.... :roll: )

I morra skal jeg til Herstua å sprute grus! turbokjell er kartleser..
Noen andre fra klubben som kommer? :?:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 30, 2007 1:55 am 
Avlogget

marting skrev:
Monterte smørbare sjakler foran i forrige uke etter å ha ventet j#"#li lenge på at bg-nor skulle levere.. de har enda ikke klart å få tak i smørbar bolt til andre enden..
Håper ikke dette er "standard" leveringstid fra bg-nor.. da har jeg i såfall brukt min siste krone i den butikken :evil:
(greit med 5-6 uker levering hvis man informerer om det på forhånd. men når de sier en uke.... :roll: )

Beklager virkelig dette, men når Tyskland er tom og Australia er enda lenger unna - du burde selvsagt fått beskjed med en gang vi fant det ut men det er ikke alltid vi strekker til dessverre. Satser på bedre leveringstid og oppfølging neste gang, håper å se deg deg igjen i butikken :)

Herstua var moro... selv om jeg ble slått av en masse originale hiluxer.. :oops: :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 30, 2007 10:39 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Amund skrev:
marting skrev:

Beklager virkelig dette, men når Tyskland er tom og Australia er enda lenger unna - du burde selvsagt fått beskjed med en gang vi fant det ut men det er ikke alltid vi strekker til dessverre. Satser på bedre leveringstid og oppfølging neste gang, håper å se deg deg igjen i butikken :)Herstua var moro... selv om jeg ble slått av en masse originale hiluxer.. :oops: :D

:) joa... jeg kommer nok tilbake!.(blir litt sur innimellem da vettu, går over det).betjeningen er alltid hyggelig og har tid til en prat.. verdt litt det også...
Var moro å kikke litt på herstua.. de bilene dere i butikken kjører er virkelig gromme saker.. Jeg feiga ut og turte ikke kjøre selv.. og det tror jeg var like greit.
Store hjul og sperre på minst en aksling er nok minstkravet for sånne aktiviteter. Den første seksjonen skulle nok gått greit, men resten var ganske tøffe seksjoner syns jeg..
får veldig lyst til å bygge skikkelig offroad bil når man ser sånt.. :lol:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 30, 2007 12:29 pm 
Avlogget

marting skrev:
Store hjul og sperre på minst en aksling er nok minstkravet for sånne aktiviteter. Den første seksjonen skulle nok gått greit, men resten var ganske tøffe seksjoner syns jeg..
får veldig lyst til å bygge skikkelig offroad bil når man ser sånt.. :lol:

Andreplass var jo en dønn original blå hilux, ingen sperrer såvidt jeg vet. Og nr 1 var jo Marius, han har vel driffbrems bak og 34" trxus, noe løft men ellers er den også rimelig original. Og jeg kom laaaaangt ned på lista... men slo hvertfall Hoelern, det var jo det viktigste :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 30, 2007 1:26 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

ja... den blå hiluxen tok seg bra fram.. overraskende bra... hilux er gobilen sin det... blir vel en sånn en gang.. 8)

Mulig jeg hadde klart å henge med med min bil også... men når man har kun en bil så blir det skummelt å kaste seg i det.. :oops: .

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 30, 2007 3:08 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Vi "enbilsgutta" får unskylde oss med det.
Kanskje de inviterer oss til Hrestua en gang det er frikjøring og litt mindre is?
Jeg syntes det ble litt for tøft jeg og, selv om jeg har litt større hjul og sperre.
Men det var jo en hyggelig dag likevell den 29.
Takk for laget til deg og de andre jeg møtte.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Des 30, 2007 6:07 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

marting skrev:
ja... den blå hiluxen tok seg bra fram.. overraskende bra... hilux er gobilen sin det... blir vel en sånn en gang.. : .

Hos oss i Svinndal i dag også ble dette komentert av en del ATV folk, hvorfor er det såå mye Hilux`r, SVAR: de er best til å ta seg frem, relativt lang aksel avstand og med litt heving og større hjul, så er de omtrent som et stankelbein, bare putrer frem, men det må være diesel da.. :lol:
Kan hende det kommer noen bilder under "treff og kjøreområder" tenker jeg eller link til Østfold Offroadklubb.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Des 31, 2007 12:31 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

et bilde fra besøk hos svigers for 3 uker siden

Vedlegg:
100_0746.JPG
100_0746.JPG [ 1.39 MiB | Vist 1335 ganger ]

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Mai 29, 2008 10:57 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Fant et bilde av no akselmekk.. Tenkte det kunne være hyggelig for de som har garasje å se... så de setter mer pris på sin egen situasjon :lol: :lol: :roll:

Vedlegg:
Thailand March-April 2008 002.jpg
Thailand March-April 2008 002.jpg [ 1020.27 KiB | Vist 1203 ganger ]

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Mai 29, 2008 11:30 pm 
Avlogget
Nestleder/Sekretær
Brukerens avatar

Usj Martin...det der så ordentlig ubehagelig ut....

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Mai 30, 2008 7:10 am 
Avlogget
Brukerens avatar

:lol: Det værste er at jeg bryr meg ikke lenger..

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jun 07, 2008 5:23 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

OJOJ.. gleder meg nå! intercooler og en haug med rør er innkjøpt... blir vel noen dagers jobb å få den til å passe.. :D mangler bare turbo nå.!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 11, 2008 11:24 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Her er litt bilder av intercooler-montering. 8)

Vedlegg:
Filkommentar: Smidde en brakett i bakgården.
111_1199.JPG
111_1199.JPG [ 1.03 MiB | Vist 951 ganger ]
Filkommentar: Rullgardina måtte vike (gis bort hvis noen vil ha den) Brukte hullene til den for å feste dette. Her er braketten klar for maling
111_1198.JPG
111_1198.JPG [ 1.12 MiB | Vist 951 ganger ]
Filkommentar: God plass er det ikke.. får akkurat på en slange og ei klemme.
111_1195.JPG
111_1195.JPG [ 893.59 KiB | Vist 951 ganger ]
Filkommentar: Tror dette blir bra! ble meget solid. Den sitter dønn fast og rikker seg ikke en mm noen vei. Kommer litt luft rett på radiatoren i toppen og på sidene, sikkert greit det også.
111_1197.JPG
111_1197.JPG [ 897.99 KiB | Vist 951 ganger ]
Filkommentar: Hagmanns mmmm deilig! spraya den svart etterpå. Blir bærre lækkert!
111_1200.JPG
111_1200.JPG [ 1.64 MiB | Vist 951 ganger ]

Sist endret av marting den Ons Jun 11, 2008 11:30 am, endret 1 gang
Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 11, 2008 11:26 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Blir litt vanskelig å få på grillen igjen da.. Må i såfall skjære vekk det aller meste på baksida... Kanskje bare lage en grill av strekkmetall eller no...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 11, 2008 11:45 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Tror jeg har en istykkerskjært grill du kan få hvis du trenger. Er skjært bort et par liggende spiler under emblemet. Du kan skjære bort resten av spilene og lime inn noe slags nett eller hullstansa plate i ramma rundt..

HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 11, 2008 4:01 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Gratulerer med SVÆR intercooler, Martin.
Har du turbo også, eller er det i planlegnings stadiet?
Fortell, fortell :-)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 11, 2008 9:50 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

willys overland skrev:
Tror jeg har en istykkerskjært grill du kan få hvis du trenger. Er skjært bort et par liggende spiler under emblemet. Du kan skjære bort resten av spilene og lime inn noe slags nett eller hullstansa plate i ramma rundt..

Ja, kanskje det! ta den med til Gol da, hvis du har plass, så får vi se. :D

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 726 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 37  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: folbjo og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: