Lufte bremser etter caliper bytte - hvordan?

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
kristianl
Innlegg: 32
Ble med: tor aug 24, 2017 10:01 pm

Lufte bremser etter caliper bytte - hvordan?

Innlegg av kristianl »

Hei,

Har byttet alle calipere på min 150 nå for et par dager siden. Passet på at væskenivået aldri var under minium. Satt alt sammen og skulle lufte bremsene på "gamle" måten. En som pumper og en som åpner/skrur igjen ventil med motor igang.

Er dette feil måte å gjøre det på en 150? Bremsene er ok, men syns jeg trykker pedal kanskje litt vel langt inn, akkurat som at ikke all luft er borte, og vi tok mange runder. Ingen luft som kommer ut. ABS lampa begynte å lyse et par ganger og sluknet igjen mens vi holdt på.

Burde kanskje gjort dette på verksted, men har aldri vært noe problem å gjøre dette på tidligere biler. :?
cruiser05
Innlegg: 11
Ble med: tir sep 29, 2015 10:07 pm
Lokasjon: Sotra

Re: Lufte bremser etter caliper bytte - hvordan?

Innlegg av cruiser05 »

På lc 120 så skrur man på tenningen så starter en pumpe,så setter man en kort plank mellom pedal og sete så kan man bare lufte bremsene uten hjelp av andre bare pass på at beholder ikke går tom.Kanksje det er likt på 150.
Brukeravatar
frode
Innlegg: 1795
Ble med: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Lokasjon: Hurum

Re: Lufte bremser etter caliper bytte - hvordan?

Innlegg av frode »

Og hvis det er som på 100 (og andre) så må man også aktivere ABS for å få ut all luft, enten vha bremseluftingsfunksjonen i TechStream el.l, eller ved å bremse hardt på grus og så lufte på nytt.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
kristianl
Innlegg: 32
Ble med: tor aug 24, 2017 10:01 pm

Re: Lufte bremser etter caliper bytte - hvordan?

Innlegg av kristianl »

Hei, da skal jeg prøve det, kan også ta en telefon til Toyota og høre der :)
Svar

Tilbake til «Drivverk 15x»