Tuning
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Tuning
Hei
Havari på 3 literne skyldes oftes nedsoting av insug og injektor spisser følge av egr ventil som sender store mengder exos inn igjen i motoren
kombinerer en det med en sliten scv ventil og ser det ryker svart bak bilen ved full pådrag da kan det nærme seg hull i stempel smell .
Så lenge en har en sunn og frisk motor ikke noe unormal kakling eller røyk bak ved pådrag så er det ikke noe fare og
programere disse. Jo tidligere du stenger egr med programering jo lengre vil din motor gå
steg 1 tuning er iallefall helt trygt og fint på disse motorene dem føles mere riktig etter tuning .
Også en viktig ting for og holde motor trygg er og bytte dieselfilter 2 ganger i året og ha på en flaske tunap 984 på tanken en gang i året
så holder du injektorer reine og smører pumpe og scv .
Dette er i grunn Meget solide og slitesterke motorer så lenge dem blir vedlikeholdt 100 prosent
Havari på 3 literne skyldes oftes nedsoting av insug og injektor spisser følge av egr ventil som sender store mengder exos inn igjen i motoren
kombinerer en det med en sliten scv ventil og ser det ryker svart bak bilen ved full pådrag da kan det nærme seg hull i stempel smell .
Så lenge en har en sunn og frisk motor ikke noe unormal kakling eller røyk bak ved pådrag så er det ikke noe fare og
programere disse. Jo tidligere du stenger egr med programering jo lengre vil din motor gå
steg 1 tuning er iallefall helt trygt og fint på disse motorene dem føles mere riktig etter tuning .
Også en viktig ting for og holde motor trygg er og bytte dieselfilter 2 ganger i året og ha på en flaske tunap 984 på tanken en gang i året
så holder du injektorer reine og smører pumpe og scv .
Dette er i grunn Meget solide og slitesterke motorer så lenge dem blir vedlikeholdt 100 prosent
Re: Tuning
Jeg har montert en slik:
https://www.westernfilters.net.au/prove ... 2009-2015/
Enkelt og greit, det kommer en del "grums" i filteret så det har jeg byttet og det forsvinner en del kondens ut også.
Siden jeg ikke har lyst til å ta ut partikkelfilteret ble det anbefalt å ikke blokkere egr.
Jeg merker størst forskjell på forbruk i 90-120 km/t og med henger. Bilen ruller nesten ikke på småkjøring og om man bruker de ekstra kreftene er det ikke så mye diesel å spare, men litt gøy
Jeg var hos Tuningservice i Rakkestad og er meget fornøyd.
https://www.westernfilters.net.au/prove ... 2009-2015/
Enkelt og greit, det kommer en del "grums" i filteret så det har jeg byttet og det forsvinner en del kondens ut også.
Siden jeg ikke har lyst til å ta ut partikkelfilteret ble det anbefalt å ikke blokkere egr.
Jeg merker størst forskjell på forbruk i 90-120 km/t og med henger. Bilen ruller nesten ikke på småkjøring og om man bruker de ekstra kreftene er det ikke så mye diesel å spare, men litt gøy
Jeg var hos Tuningservice i Rakkestad og er meget fornøyd.
LC 150 GX 2011