Tuning

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
darkwind
Innlegg: 3
Ble med: tir jul 24, 2018 11:21 pm

Tuning

Innlegg av darkwind »

Er det trygt å software tune lc 150? Ser det stå en del om motor havari på nett.
Andreas30
Innlegg: 1080
Ble med: søn sep 23, 2007 12:23 pm

Re: Tuning

Innlegg av Andreas30 »

Hei
Havari på 3 literne skyldes oftes nedsoting av insug og injektor spisser følge av egr ventil som sender store mengder exos inn igjen i motoren
kombinerer en det med en sliten scv ventil og ser det ryker svart bak bilen ved full pådrag da kan det nærme seg hull i stempel smell .


Så lenge en har en sunn og frisk motor ikke noe unormal kakling eller røyk bak ved pådrag så er det ikke noe fare og
programere disse. Jo tidligere du stenger egr med programering jo lengre vil din motor gå
steg 1 tuning er iallefall helt trygt og fint på disse motorene dem føles mere riktig etter tuning .

Også en viktig ting for og holde motor trygg er og bytte dieselfilter 2 ganger i året og ha på en flaske tunap 984 på tanken en gang i året
så holder du injektorer reine og smører pumpe og scv .

Dette er i grunn Meget solide og slitesterke motorer så lenge dem blir vedlikeholdt 100 prosent :D
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Tuning

Innlegg av ArneO »

Jeg har montert en slik:
https://www.westernfilters.net.au/prove ... 2009-2015/
Enkelt og greit, det kommer en del "grums" i filteret så det har jeg byttet og det forsvinner en del kondens ut også.

Siden jeg ikke har lyst til å ta ut partikkelfilteret ble det anbefalt å ikke blokkere egr.

Jeg merker størst forskjell på forbruk i 90-120 km/t og med henger. Bilen ruller nesten ikke på småkjøring og om man bruker de ekstra kreftene er det ikke så mye diesel å spare, men litt gøy :)

Jeg var hos Tuningservice i Rakkestad og er meget fornøyd.
LC 150 GX 2011
Svar

Tilbake til «Motor 15x»