saw LJ73, KDJ150 garasje (x: KZJ95, KDJ120)
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Jo tusen takk gutta, hyggelig med tilbakemeldinger, veldig hyggelig
Frontfanger, hvis det jeg lager nå kan kalles det... For i bunn og grunn syns jeg 73 fronten er finest uten. BJ kan bli grom med men LJ med sin karakteristiske "leppe" under lyktene syns jeg nesten er finest uten, nå snakker vi personlig smak altså. Har fundert på hvordan min skal bli nå og har vel kommet frem til en slags løsning. Løsningen innebærer behov for ny winsj. Nye effekter er gøy!
Som jeg sa så tenkte jeg å plukke opp alu`n fra bakfangeren i fremfangeren og sånn blir det. Men uten mønsteret for der denne plata skal er det ikke behov for det.
Fikk knekt til en profil av en lokal smed. Benytta meg av en jomfruelig hengerkule og mothold fra et kassert lokkesett kombinert med nøyaktig 3tonns trykk på pressa til en kompis. Utfallet blir litt mer spenstig en slett, sterkere blir det også. Bonusen er vel at det slipper inn litt mer kjøling til radiatoren også, litt kinderegg altså Kappa et sett plater som skal skrus på sidene av ramma i front, borra hull og satt inn hylse for sjakler. som satt ved siden av hverandre ser slik ut. Delvis satt sammen ser de slik ut sett ovenfra. (Blir borte når plate og vinsj er på plass altså.) Og forfra/skrått undenfra blir det sånn. Og ja løsningen innebærer behov for litt lett trappe "frisering" av rammespissene. Gjenstår plate på toppen og en plate for guide osv. Har enda ikke bestemt om det blir litt mer mikk makk men i utgangspunktet blir det rimelig enkelt...
Frontfanger, hvis det jeg lager nå kan kalles det... For i bunn og grunn syns jeg 73 fronten er finest uten. BJ kan bli grom med men LJ med sin karakteristiske "leppe" under lyktene syns jeg nesten er finest uten, nå snakker vi personlig smak altså. Har fundert på hvordan min skal bli nå og har vel kommet frem til en slags løsning. Løsningen innebærer behov for ny winsj. Nye effekter er gøy!
Som jeg sa så tenkte jeg å plukke opp alu`n fra bakfangeren i fremfangeren og sånn blir det. Men uten mønsteret for der denne plata skal er det ikke behov for det.
Fikk knekt til en profil av en lokal smed. Benytta meg av en jomfruelig hengerkule og mothold fra et kassert lokkesett kombinert med nøyaktig 3tonns trykk på pressa til en kompis. Utfallet blir litt mer spenstig en slett, sterkere blir det også. Bonusen er vel at det slipper inn litt mer kjøling til radiatoren også, litt kinderegg altså Kappa et sett plater som skal skrus på sidene av ramma i front, borra hull og satt inn hylse for sjakler. som satt ved siden av hverandre ser slik ut. Delvis satt sammen ser de slik ut sett ovenfra. (Blir borte når plate og vinsj er på plass altså.) Og forfra/skrått undenfra blir det sånn. Og ja løsningen innebærer behov for litt lett trappe "frisering" av rammespissene. Gjenstår plate på toppen og en plate for guide osv. Har enda ikke bestemt om det blir litt mer mikk makk men i utgangspunktet blir det rimelig enkelt...
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Ny front (fanger) prosjektet har kommet litt videre.
Fikk på en 5mm plate mellom vangene, planen er å sette vinsjen i en slags C-profil, også 5mm oppå denne. Kappa avstiver til fronten og en vinkel profil til å stive av vangene i bakkant, alu plata skal også skrus fast i denne. Sveisa sammen og slipte det. Her sees også ny taue krok som skal bak, tenkte å plassere den på bakfangeren der det sitter en tilsvarende originalt. Denne her er litt enklere og cleanere. Faktisk en kompis som lagde til seg selv, ja og en til meg da! Snill kar Med maling ser det slikt ut. Montert det sammen og så får det henge og herde litt før C-profil og vinsjen skal monteres på. Ikke har vinsjen kommet enda heller så god tid, ja og bilen er jo heller ikke lakkert.
Litt bilder i forskjellige vinkler, eneste som mangler nå er 2 eller 3 hull på hver side av topplata til sammen skuring i ramma. Veldig spent på hvordan det kommer til å ta seg ut på bilen, om det holder med to versjoner...
Fikk på en 5mm plate mellom vangene, planen er å sette vinsjen i en slags C-profil, også 5mm oppå denne. Kappa avstiver til fronten og en vinkel profil til å stive av vangene i bakkant, alu plata skal også skrus fast i denne. Sveisa sammen og slipte det. Her sees også ny taue krok som skal bak, tenkte å plassere den på bakfangeren der det sitter en tilsvarende originalt. Denne her er litt enklere og cleanere. Faktisk en kompis som lagde til seg selv, ja og en til meg da! Snill kar Med maling ser det slikt ut. Montert det sammen og så får det henge og herde litt før C-profil og vinsjen skal monteres på. Ikke har vinsjen kommet enda heller så god tid, ja og bilen er jo heller ikke lakkert.
Litt bilder i forskjellige vinkler, eneste som mangler nå er 2 eller 3 hull på hver side av topplata til sammen skuring i ramma. Veldig spent på hvordan det kommer til å ta seg ut på bilen, om det holder med to versjoner...
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Så var det litt progresjon igjen, så da er det greit med en oppdatering så jeg ikke blir hengende etter
Blei endel rust nedover under ruteramme pakningen, kommer ikke til syne før alt er demontert og skjært vekk, mye mer enn jeg først antok. Glad jeg har en til å ta dette for meg, beroligende med tanke på at han akkurat har gjort det samme på en kompis sin bil tidligere.
Undertegnede har bare "slengt innom i ny og ne".
Her er lista som rutepakningen ligger an på, godt brukt Japansk blekk! Ny profil, helt rett ikke bua. Kun knekkene/gradene som er like den originale. Ble festa opp i ene enden og skrudd fast med selvborrende skruer. Banka til og tvangsforma etter underlaget og festa opp underveis. Går greit å gjøre det sånn når kanten under er 100% rustfri og fin. Merka opp hvor det skal finkuttes, demontert og grunna opp på begge sider. Deretter montert og sveisa fast. Begge hjørnene er også nye og freshe da det var hull i dem begge to... Til og med formen er akseptabel. Regner med at det holder en stund før det blir brunt igjen også, emnene er bedre rustbeskytta nedover her nå enn det var originalt iallefall!
Blei endel rust nedover under ruteramme pakningen, kommer ikke til syne før alt er demontert og skjært vekk, mye mer enn jeg først antok. Glad jeg har en til å ta dette for meg, beroligende med tanke på at han akkurat har gjort det samme på en kompis sin bil tidligere.
Undertegnede har bare "slengt innom i ny og ne".
Her er lista som rutepakningen ligger an på, godt brukt Japansk blekk! Ny profil, helt rett ikke bua. Kun knekkene/gradene som er like den originale. Ble festa opp i ene enden og skrudd fast med selvborrende skruer. Banka til og tvangsforma etter underlaget og festa opp underveis. Går greit å gjøre det sånn når kanten under er 100% rustfri og fin. Merka opp hvor det skal finkuttes, demontert og grunna opp på begge sider. Deretter montert og sveisa fast. Begge hjørnene er også nye og freshe da det var hull i dem begge to... Til og med formen er akseptabel. Regner med at det holder en stund før det blir brunt igjen også, emnene er bedre rustbeskytta nedover her nå enn det var originalt iallefall!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1767
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Ser veldig bra ut. Og veldig kjent. Måtte gjøre samme jobben på vår 73. Er dessverre ikke alle som har fått med seg at når det begynner å bli synlig rust under ruteramma, så er det mer eller mindre opprustet innenfor.
Gøy å følge garasjen din!
Gøy å følge garasjen din!
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Jo takk for det Kjell, satser litt på at det kommer til å holde for noen år fremover nå. Må jo også være ærlig å innrømme at det var MYE værre enn det jeg hadde trodd nedover torpedoen... man må faktisk begynne å skjære litt skikkelig før det åpenbarer seg.
Imens så har jeg renska skjermbreddere og grill for plasti-dip. Sa jeg var usikker på om jeg valgte rett når jeg gjorde det istedenfor maling i utgangspunktet, så da blir det dobbel jobb da... Det var en skikkelig pirke jobb da det var dipp innimellom alle kriker og kroker, stalltips er sitrus, altså prikk-bort eller tilsvarende. Da løsner det neonlunde greit men fortsatt mye gris og pirk...
Hengerbjelken har fått seg en ny runde med maling når den først var demontert. For en tid tilbake undersøkte jeg litt rundt OME settet på 90`n. Som jeg antok hadde jeg fått HD fjærer forran og medium bak. Ikke rart den var litt hard i ene enden og bløt i den andre... Dette på tross av at jeg bestilte medium rund baut.
Etter litt heving i bak så lå den i water til daglig ved full tank, men ved tung henger eller mye bagasje ble den litt sigen og slapp bak, i forhold til forran. Jeg bestilte meg et sett HD bakfjærer til bak også, de har liggi på vent i noen måneder i påvente av litt tid. Her er de ved siden av hverandre, de lange er medium og 17mm tykkelse, mens de korte er HD og 19mm tykkelse. Det skilte ca. 2 tommer i lengden på de, medium var lengst.... Satte på de nye og det blei ikke feil! Umiddelbart opplevdes bilen på en annen måte, mye mer riktig nå. Kanskje bittelittegrann ny-fjær følelse bak men det kommer seg. Har vel hatt de på en måned eller så og den blir bare bedre og bedre å kjøre. Nå er den ca. 1,5 tommer høyere bak enn fram uten last og med full tank. Kan nå lastes SKIKKELIG før den synker noe særlig sammen bak, og fortsatt stram og fin, fornøyd ja! Ellers så rusler det sakte men sikkert fremover med 73`n. Skal legge ut litt så fort jeg har noe vettugt å melde Ja og så venter jeg på at Pilten skal gå lei av J..p slik at det blir flere flotte bilder i garasjen hans!
Imens så har jeg renska skjermbreddere og grill for plasti-dip. Sa jeg var usikker på om jeg valgte rett når jeg gjorde det istedenfor maling i utgangspunktet, så da blir det dobbel jobb da... Det var en skikkelig pirke jobb da det var dipp innimellom alle kriker og kroker, stalltips er sitrus, altså prikk-bort eller tilsvarende. Da løsner det neonlunde greit men fortsatt mye gris og pirk...
Hengerbjelken har fått seg en ny runde med maling når den først var demontert. For en tid tilbake undersøkte jeg litt rundt OME settet på 90`n. Som jeg antok hadde jeg fått HD fjærer forran og medium bak. Ikke rart den var litt hard i ene enden og bløt i den andre... Dette på tross av at jeg bestilte medium rund baut.
Etter litt heving i bak så lå den i water til daglig ved full tank, men ved tung henger eller mye bagasje ble den litt sigen og slapp bak, i forhold til forran. Jeg bestilte meg et sett HD bakfjærer til bak også, de har liggi på vent i noen måneder i påvente av litt tid. Her er de ved siden av hverandre, de lange er medium og 17mm tykkelse, mens de korte er HD og 19mm tykkelse. Det skilte ca. 2 tommer i lengden på de, medium var lengst.... Satte på de nye og det blei ikke feil! Umiddelbart opplevdes bilen på en annen måte, mye mer riktig nå. Kanskje bittelittegrann ny-fjær følelse bak men det kommer seg. Har vel hatt de på en måned eller så og den blir bare bedre og bedre å kjøre. Nå er den ca. 1,5 tommer høyere bak enn fram uten last og med full tank. Kan nå lastes SKIKKELIG før den synker noe særlig sammen bak, og fortsatt stram og fin, fornøyd ja! Ellers så rusler det sakte men sikkert fremover med 73`n. Skal legge ut litt så fort jeg har noe vettugt å melde Ja og så venter jeg på at Pilten skal gå lei av J..p slik at det blir flere flotte bilder i garasjen hans!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Og så var det på tide med en liten oppdatering på 73`n.
Ble litt retting på begge hjørnene forran, begge to var tatt "litt" noe som utgjorde endel småjusteringer av både skjermer og frontplate. Begge to var også preget av en litt enkel retting og lakk jobb så bak mye sparkel gjemte det seg litt spjæra bulkete blekk. Men ikke værre annet enn at det ble ok. På venstre bakskjerm var det også en gammel litt slett utbedring som fikk fornyet seg.
Sånn så det ut før. Underveis. Og etter. Omfanget av småsår er ikke akkurat lite. Gjelder generelt hele skallet. Ferdig med sliping, retting og sveising så fikk alt seg en liten dusj med grunnstoff. Så nå er det grunning og sliping før lakkeringa, kjenner jeg begynner å glede meg til kosejobben starter!
Ble litt retting på begge hjørnene forran, begge to var tatt "litt" noe som utgjorde endel småjusteringer av både skjermer og frontplate. Begge to var også preget av en litt enkel retting og lakk jobb så bak mye sparkel gjemte det seg litt spjæra bulkete blekk. Men ikke værre annet enn at det ble ok. På venstre bakskjerm var det også en gammel litt slett utbedring som fikk fornyet seg.
Sånn så det ut før. Underveis. Og etter. Omfanget av småsår er ikke akkurat lite. Gjelder generelt hele skallet. Ferdig med sliping, retting og sveising så fikk alt seg en liten dusj med grunnstoff. Så nå er det grunning og sliping før lakkeringa, kjenner jeg begynner å glede meg til kosejobben starter!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Hei Husk å lakke forskjerm og frontplate hver for seg( spalte mellom så du får lakk helt inn) og legg i fleksibel fuge når du skrur det sammen. Ellers vil det ligge å gnisse. Med synlig rust etter kort tid..
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Godt tips Kai takk!turbokai skrev:Hei Husk å lakke forskjerm og frontplate hver for seg( spalte mellom så du får lakk helt inn) og legg i fleksibel fuge når du skrur det sammen. Ellers vil det ligge å gnisse. Med synlig rust etter kort tid..
Av med alle dørene igjen, ja og selvfølgelig alle hengsler og panser. Alt skal males hver for seg. Det eneste som ikke tas nå er motorrommet men det er absolutt akseptabelt i overflata, ikke var det noen rusthull der heller så det får foreløpig være som det er.
Men på sikt må den få ny motor da 2LT`n er temmelig sliten, så jeg får se når den først skal ut hva som skjer der... Godt å ha noen fremtidige planer
Bakdører med grunning. Kommer bedre til inn i alle kriker og kroker uten dørene påmontert. Det var temmelig tynt innover enden på torpedoen og før, men ikke nå lengere! Samme bak her, ferdig grunna og klart for siste lille "puss" så lakk!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Så var den store dagen kommet, venta lenge på dette altså. Den som venter på no godt ogsåvidere...
Ferdig matta ned etter grunning, siste bulker og skavanker utbedret. Ferdig malt, tørking pågår! Så var den ferdig så langt og kan trilles forsiktig ut. Begynner å ligne noe nå original sort 202 Toyota, med klarlakk som ekstra skydd! Bare alle de løse delene igjen nå!
Ferdig matta ned etter grunning, siste bulker og skavanker utbedret. Ferdig malt, tørking pågår! Så var den ferdig så langt og kan trilles forsiktig ut. Begynner å ligne noe nå original sort 202 Toyota, med klarlakk som ekstra skydd! Bare alle de løse delene igjen nå!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Snygt
LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Grattis Dette blir bra. Gleder meg til å se den ferdig.
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Jo tusen takk!
Nå har vel du også noen jeg skulle tatt i nærmere øyesyn Kai!
Så var de fleste smådeler også ferdige.
Rart med det men smådelene blir nesten mer enn hele bilen når de er demontert Kun ruterammene til alle dørene samt skjermbyggere og grill igjen nå!
Nå har vel du også noen jeg skulle tatt i nærmere øyesyn Kai!
Så var de fleste smådeler også ferdige.
Rart med det men smådelene blir nesten mer enn hele bilen når de er demontert Kun ruterammene til alle dørene samt skjermbyggere og grill igjen nå!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Fremdrift!
Påmonterte dører: Transport hjem på samme vis som til: Selvsagt måtte det begynne å snø på hjemreisen, men litt snø tåler vi!
Er jo litt å sette fingeren på her og der, målet var ikke å lage et smykke. Men alt i alt så er den sinnsykt hel og fin i alle overflater nå, nesten finere enn jeg hadde håpet på! Absolutt en skikkelig fornøyd eier her iallefall! Et våkent øye legger nok merke til at sjåfør døra spriker litt ut i bakkant på bunnen, dette på tross av at hengslene er justert så godt det lar seg gjøre. Døra er bittelittegranne inn i diagonalt på toppen også. Shimse selve hengslet litt ut er kanskje neste steg? Trodde egentlig det endra seg når jeg skifta hengsler til nye, men neida, akkurat som før... Hmmm... Noen som har erfart noe lignende?
Er kjempe fornøyd med nytt underlag for rutepakningen, nesten litt synd at det blir borte når alt er sammen. Nå starter rengjøring av dashbord og alle småting før sammenføyning, skikkelige hjul er selvsagt påmontert igjen!
Påmonterte dører: Transport hjem på samme vis som til: Selvsagt måtte det begynne å snø på hjemreisen, men litt snø tåler vi!
Er jo litt å sette fingeren på her og der, målet var ikke å lage et smykke. Men alt i alt så er den sinnsykt hel og fin i alle overflater nå, nesten finere enn jeg hadde håpet på! Absolutt en skikkelig fornøyd eier her iallefall! Et våkent øye legger nok merke til at sjåfør døra spriker litt ut i bakkant på bunnen, dette på tross av at hengslene er justert så godt det lar seg gjøre. Døra er bittelittegranne inn i diagonalt på toppen også. Shimse selve hengslet litt ut er kanskje neste steg? Trodde egentlig det endra seg når jeg skifta hengsler til nye, men neida, akkurat som før... Hmmm... Noen som har erfart noe lignende?
Er kjempe fornøyd med nytt underlag for rutepakningen, nesten litt synd at det blir borte når alt er sammen. Nå starter rengjøring av dashbord og alle småting før sammenføyning, skikkelige hjul er selvsagt påmontert igjen!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Stå på så rekker du garasjetreffet i Maridalen på mandag. Fikk hjelp med just av skjermer dører osv mener vi justerte inn dørene mot bakskjermene først. Og så skjermer,innerskjermer,frontkasett, panser og forkant av dører etterpå. Glad jeg har en kompis som er oppretter. Fikk skilter på min i dag:-) Sender deg ett bilde i morgen for inspirasjon.
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Skal se hva jeg får til mtp. garasjetreffet, hadde vært hyggelig! En aldri så liten titt på smykket til Johnny hadde heller ikke vært å forakte
Dørene mine er også justert av oppretter, dette var det beste mulige så det er et aller annet som ikke stemmer...
Jeg fikk litt tid på morran i dag så da var det montasje av bakfanger og baklamper. Lampene er klin nye mens fangeren er modda i endene samt alu til å trå på. Var spent på hvordan det kom til å bli da den ikke har vært på bilen i sitt nye format.
Syns det både ser bra ut og passer inn på bilen. Praktisk blir det nok også da jeg slipper å slite ut overflata på bakfangeren hver gang jeg skal ut og inn med saker og ting. Formskjært slik at det følger linjene på bilen. Nye baklamper er heller ikke å forakte
Dørene mine er også justert av oppretter, dette var det beste mulige så det er et aller annet som ikke stemmer...
Jeg fikk litt tid på morran i dag så da var det montasje av bakfanger og baklamper. Lampene er klin nye mens fangeren er modda i endene samt alu til å trå på. Var spent på hvordan det kom til å bli da den ikke har vært på bilen i sitt nye format.
Syns det både ser bra ut og passer inn på bilen. Praktisk blir det nok også da jeg slipper å slite ut overflata på bakfangeren hver gang jeg skal ut og inn med saker og ting. Formskjært slik at det følger linjene på bilen. Nye baklamper er heller ikke å forakte
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Hvor er dagens bilder da?
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Litt fremdrift innimellom alle andre plikter, men nå er bildene her!turbokai skrev:Hvor er dagens bilder da?
Satt på 4-kantfeste bjelken igjen. så nå er hekken rimelig komplett. Liker den nye taue kroken. Og et lite bilde av det nye hjørnet på bakfanger med "plugga" ender. Syns linjene treffer fortsatt så foreløpig fornøyd med det. Ellers så var det dashbordet som sto for tur. Litt storrengjøring og plassering av støydempingen på torpedoen først. Inn med dashbordet for oppmåling av nye hull på toppen av torpedoveggen da flere av de ble borte ved sveising, pussig. Så var det inne for en stund håper jeg. Forutsatt at alt ble gjort korrekt. Det vil vel tiden vise ettersom resten settes sammen i nær fremtid. Så sånn er status, fortsatt litt kos før den er tilbake i tjeneste
Så her sitter jeg i trappa og nyter en velfortjent kopp kaffe og utsikten!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Dette blir knallbra
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Jo takk for det Kai, får håpe den svarer til forventningene når du ser den live også!
Litt fremdrift igjen
Klar for innmontering av veltebur. Bur i bil igjen, balanserte det inn på egen hånd, hadde ikke gjentatt det for å si det sånn. Vært kjipt å ripa opp både bil og bur. Så var det inn med frontrute ramma, var litt spent på om alt traff slik det skulle, ville vært kjipt med bom her nå. Men det så overraskende bra ut! Håper det er vanntett også!
Fått på litt småstæsj, blinklys, speiler og lufteventiler. Ut med snuta for litt frisering av rammespissene, for de som ikke liker den slags, snu dere bort... (Har avkappet så det kan sveises inn igjen.) Første testmontering av basen for vinsjen. Ikke helt ferdig, fronten mangler også litt deler fortsatt, men man får jo et inntrykk av hvordan det blir.
Litt fremdrift igjen
Klar for innmontering av veltebur. Bur i bil igjen, balanserte det inn på egen hånd, hadde ikke gjentatt det for å si det sånn. Vært kjipt å ripa opp både bil og bur. Så var det inn med frontrute ramma, var litt spent på om alt traff slik det skulle, ville vært kjipt med bom her nå. Men det så overraskende bra ut! Håper det er vanntett også!
Fått på litt småstæsj, blinklys, speiler og lufteventiler. Ut med snuta for litt frisering av rammespissene, for de som ikke liker den slags, snu dere bort... (Har avkappet så det kan sveises inn igjen.) Første testmontering av basen for vinsjen. Ikke helt ferdig, fronten mangler også litt deler fortsatt, men man får jo et inntrykk av hvordan det blir.
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Du kjører på i finværet.Spenstig den fangern der. Vi digger det men hadde ikke likt å bli stoppet av biltilsynet med den