Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av Makarov »

Er vel like så greit å starte en garasjetråd med en gang.

Litt bakgrunnsinfo først; jeg har ønsket meg en Land Cruiser i mange år, men det har nå vært så mye annet å bruke pengene på. Kjøpte en jukse 4x4 (CR-V) i 2011, men den klarte ikke å stille kløa. Gammel var den også, sånn at i fjor (sånn ca da jeg passerte 40 :wink: ) begynte jeg å se etter en ny bil. "Se etter ny bil" ble til "kikke på Land Cruiser", og det ble igjen til lesning på 120'er.
Etter jul snakket jeg med banken, og begynte å kikke sånn på ordentlig. Fant mye lesning både her og på Pradopoint. Så ble det litt sånn frem og tilbake, og en kompis av meg klarte å så spiren om en 150. Det ble mer lesning, som førte til kikking på videoer med tittelen "Crawl Control".
Så fant jeg en 150 som virket interessant for 1 1/2 måned siden, og selv om den var over budsjettet mitt så var den veldig godt priset i forhold til det utstyret (bla crawl control) som jeg ønsket meg. Desverre så forsvant den fra Finn mens jeg var i tenkeboksen. Men spiren hadde fått mye næring, og en ekstra telefon til banken ble gjennomført. Prosjekt "Ny bil og større leilighet" ble forandret til prosjekt "Nyere bil og liten leilighet en stund til"...

Så var det bare å lete mer, som nevnt i denne tråden så var det vanskelig å finne god informasjon om bilene på Finn, og jeg så at mange ville ha like mye penger for sine forholdsvis enkelt utrustete utgaver som de som hadde mer.

Så spoler vi frem til Påsken. Ble syk som f. rett før Palmehelga, og påsken ble for det meste tilbragt på sofa'n mens jeg syntes synd på meg selv og leste om LC'er på nett. Jeg besøkte Finn flere ganger om dagen. 1.april dukker joggu ta meg annonsen med "drømmebilen" opp igjen, med følgende tekst "NB! BILEN ER FORTSATT TIL SALGS PGA ATT KJØPER SOM HOLDT AV BILEN I EN MND IKKE FIKK FINANSIERING!"
Jeg holdt på dette av sofaen, og kontakt med selger ble etablert umiddelbart. I løpet av kort til hadde vi avtalt visning, og andre påskedag brukte jeg dagen på å kjøre Trondheim - Lillehammer t/r.
Bilen ble inspisert og LC-spiren slo ut i full blomst. Henting ble avtalt, og så gikk det en uke med mye styr for å få omregistret og betalt bil.
Seint mandag kveld kom bilen oppover (kompis som plukket den opp når han skulle opp fra Oslo), og tirsdag var bilen endelig min på "ordentlig" :D

Obligatorisk bilde fra tirsdag:
Bilde

2013 VX, ny i november, så ca 3 1/2 år nybilgaranti igjen. Ikke gått spesielt mye på saltet vei, har så vidt passert 45k km. Senter- og baksperre + Crawl Control, 4 kameraer. Ikke noe NAVI og enkel stereo. Ser at sommerdekkene har merket de kilometerene best, men de trillebårhjulene skal nå uansett skiftes ut etter hvert, så det er ikke noe krise :twisted:

Jeg klarer jo selvsagt ikke å la bilen være i fred som den er, målet er å få en kurant feltvogn/turbil som også skal gå som dagligbil.

I første omgang er planen å bruke penger på å klargjøre bilen for Trøndervinteren:
- Understellsbehandling (tenker Tectyl)
- Full DEFA-pakke (har strømplass i borettslaget)
- Ordentlige lys (LED-bar eller "1000-metere", har ikke landet helt ennå)

Av egeninnsats så planlegger jeg å løfte gulvet litt og bygge skuffer bak i løpet av sommeren.

Så får jeg bruke litt tid på å tenke på felg/dekk (og evt løft), samt bilstereo med Apple AirPlay og DAB+/NAVI-løsning, med mål om få gjort det i 2016.

Har jo gjort en liten mod allerede da:
Dette er min første diesel-bil, og siden undertegnede ikke stoler 100% på undertegnede :oops: , ble det bestilt idiot-lokk til dieseltanken.
Kom i posten i dag, og ble montert ASAP:
Bilde

Nå har jeg altså sånn Formel 1 hurtig-fyllingslokk på bilen min (i følge leverandøren) :wink:
Bilde
Senest rettet af Makarov søn mai 03, 2015 2:07 pm, rettet i alt 1 gang.
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1964
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Re: Makarov's LC 150 garasje aka "40-års krisa"

Innlegg av jonwib »

Hahaha, härligt Thomas - det gula locket menar jag :).
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje aka "40-års krisa"

Innlegg av Makarov »

Dagene etter påska har vært like travle som det var før, men jeg har da så vidt fått lekt litt med LC'n.

Siden jeg er en sånn kar som mener at det er greit å ha øvd på ting på forhånd, så bestemte jeg meg for å legge om til sommerdekk med hjelp av nødjekken. Tilleggsutstyr (som alltid ligger i bilen) var ordentlig hjulmutternøkkel (Pipenøkkelhåndtak fra Biltema + korrekt pipe) samt et brekkjern (forenkler løfting av nye dekk).
Fant ut at forrige eier nok ikke hadde vært like OCD, da utstyret var ubrukt:
Bilde

Var nå litt pes, og jeg slet også med å finne rett løftepunkt bak. I tillegg så fikk jeg med en gratis skrue i det ene sommerdekket, slik at jeg kun fikk byttet 3 av 4 dekk, mer om det lengre nede. Neste runde blir nok med garasjejekk, men nå har jeg ihvertfall prøvd det, og slipper å dille så mye hvis uhellet skulle være ute langs veien...

Har også hatt bilen inn på 45k service på Hell bil. Servicen var gratis da forrige eier hadde kjøpt på en service-pakke, men jeg måtte blø for nye bremseklosser selv da disse var slitt. Her var medlemskapet i NLCK godt å ha, og prisen falt behagelig mye når jeg dro frem kortet :D.
Jeg har lagt merke til noe dugg i frontkameraet, og det påpekte jeg ved servicen. Enden på visa er at det blir skiftet på garanti.
Ellers var alt greit, noe som jeg forventet med en "ny" bil :D

Så en liten sak om Hell bil;
Jeg har hørt mye om at de har god service, men fikk opplevd det selv da jeg hadde bilen inne. Pga tidsklemme så rakk jeg ikke å få fikset det punkterte sommerdekket før jeg hadde bilen inne, og det lå baki sammen med 3 vinterdekk når jeg leverte fra meg bilen. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det sto på... Hell Bil hadde plugget dekket og skiftet (det ble ikke engang nevnt da jeg hentet bilen), det kaller jeg bra service!


Har (som andre LC150-eiere har nevnt) oppdaget at lakken fremst på panseret fort blir flekket etter steinsprut, så jeg bestilte lakkstift og panserbeskytter med det samme jeg var på Hell Bil. Forhåpentligvis så dukker det opp snart. Her ble også prisene hyggeligere med NLCK-medlemskap :wink:

Har også begynt å se på DEFA-anlegg, og var innom Bilradiospesialisten i dag. Skal ha meg SMART-start anlegg, med fjernkontroll som også kan styre dieselvarmer (som jeg ikke har, men planlegger å sette inn etter hvert). Driver også å vurderer om jeg skal gå for den største laderen på 10A (kontra 3A som er standard) når jeg først holder på.
Tenker å få anlegget montert, da det A) er en del pes å montere selv, og B) ikke koster all verden å få gjort. Planen er å få det gjort i vår/sommer, når det er lavsesong, men må få regnet litt på hva sikringene til motorvarmeranlegget tåler før jeg går bananas og shopper 10A lader og 2100W kupevarmer.

Til slutt en siste lille MOD:
På CR-V'n min så ble det litt rust (og noe ulyd) i overgangen for dørstopperene. Ikke noe stort problem, men da jeg surfet litt på nett så fant jeg sånn små plastikkdeksel for 150'n for svært lite penger, så jeg bestilte et sett for å se om jeg kan ungå det.
Fikk hentet de i dag, og monterte de:
Bilde

Litt "Mikke Mus", men kanskje det hjelper...
Bilde
Senest rettet af Makarov søn mai 03, 2015 1:09 pm, rettet i alt 1 gang.
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Brukeravatar
baa
Innlegg: 503
Ble med: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje aka "40-års krisa"

Innlegg av baa »

Gratulerer med flott bil!!
Du må bare si i fra om du ønsker å få testet Crawl Controllen i litt realistiske omgivelser! 8)

Godt å høre at du også er fornøyd kunde hos Hell Bil! Du må gjerne bli med på en kopp kaffe sammen meg og JanP der! Viktig å pleie gode forhold.
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje aka "40-års krisa"

Innlegg av Makarov »

baa skrev:Gratulerer med flott bil!!
Du må bare si i fra om du ønsker å få testet Crawl Controllen i litt realistiske omgivelser! 8)

Godt å høre at du også er fornøyd kunde hos Hell Bil! Du må gjerne bli med på en kopp kaffe sammen meg og JanP der! Viktig å pleie gode forhold.
Takk og takk. Må nok få testet Crawl Control ja, men er litt usikker på om trillebårdekk med 5mm mønster er spesielt hensiktsmessig for sånt :|
Må til med noe større og bedre, men jeg satser på å slite de ut i år og så sette på noe mer anvendelig til neste sesong. Første pri er å bruke penger på gjøre bilen vinterklar først.

Driver også å ser på hjemmebygg av skuffer. Kunne ha tenkt meg å få ferdig noe til sommeren, da det blir bilferie å år :twisted:
Jeg har funnet denne tråden som har noen fine ideer, og via den så fant jeg en episk byggetråd på en LC70 (bla ned for starten på bygging av skuffer). Han har gjort MYE med LC'n, og har et interessant skuffesystem. Jeg brukte 4 influensadager før påske på lese hele tråden, og kan anbefale den om man har tid til overs, det er masse gode bilder.
Akkurat nå driver han faktisk å bygger om skuffene sine igjen, og bildene viser godt hvordan skuffene er lagd. Det jeg undrer mest på nå er om jeg skal skru fast skuffene i "kassen" direkte, eller om jeg skal lage de slik at de kan tas inn og ut. Lager jeg det slik at de blir en del av "kassen" så sparer jeg vekt, men da blir de også mer tungvint å fjerne hvis jeg trenger plassen til noe annet.
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av Makarov »

Liten update.
Har fått hentet panserbeskytter og repsett for småskader i lakken, men pga været (har ikke garasje) så har jeg ikke fått fikset steinsprutskadene i front på panseret, og har heller ikke montert panserbeskytteren.

Det jeg derimot har gjort er å finne ut hvor stor bil jeg egentlig har kjøpt meg, da jeg klarte å rygge på en konteiner som borettslaget satte ut til dugnaden :oops: :(
Hadde det travelt på morgenen, og rygga bare ut sånn som vanlig. Siden jeg kom inn fra skrå, varslet ikke parkeringssensorene før jeg parkerte baklykta inn i noe rallemikk som stakk ut. Heldigvis så var det ikke andre skader enn glasset i lykta, men jeg fikk bakoversveis da jeg fikk prisen på en ny, 6k!!!

Teipet i hop lykta, og surmula ei uke mens jeg kikka på alternativer på nett. Fant ingen på huggeri, sånn at brukt fra Japan, uorginale fra Kina og "aftermarket" (sikkert det samme som de fra Kina) fra England ble vurdert.

Jeg var nesten klar til å bestille fra England da jeg helt tilfeldig søkte på "baklykt" på Finn.no når jeg satt med kaffekoppen på Himmelspretten. Det kom opp 4 treff, hvorav 1 var ei venstre baklykt for LC150 for 699kr som lå i Oslo!! (Antar selgeren sikkert har knust høyre lykt og kjøpt seg et sett med Kinalykter.)

Jeg bød selgeren 900kr på flekken for å sende den i posten, og den kom forrige mandag. Var opptatt både mandag og tirsdag, men fikk montert lykta på onsdag.

Kunst baklykt og noe såret ære...
Bilde

Det var litt pes å få dratt lykta av, men etter en kjapp tur på nett og litt glaning på "nylykta" så fant jeg ut av det. Brukte en skrutrekker dekket i tape til å få nok moment til å "poppe" den ut.

Slet også litt med å få løsna ryggelyspæra, den satt som f, men med litt vold og makt så kom den også, selv om jeg måtte blø litt for det.
Bilde

Bilde

Klar for ny lykt:
Bilde

Montering av "nylykta" gikk smertefritt. Fikk hjelp av en nabo som tilfeldigvis kom forbi til å sjekke at alle lysene virket før jeg satte den fast.

Æren gjenopprettet, og det kostet meg kun litt blod og 900kr...
Bilde

Og her er grunnen til at det å knuse glasset i utgangspunktet koster 6k, baklykta kommer som en hel enhet med LED bak- og bremselys integrert. Selv om det er skruer bak så står det at lykta ikke kan deles. Har heller ikke funnet bare lykteglass til salgs, så det er antageligvis noe i det. Tenker uansett å beholde den knuste lykta for å ha elektronikken i reserve.
Bilde

Jeg har kikket litt etter 4x4 lyktebeskyttere (både foran og bak) men det virker som om det ikke er så mye å oppdrive (sånn generelt), lurer på om det er litt slutt på sånt? "Alle" hadde jo lyktebeskyttere på 4-hjulstrekkeren på 80-tallet, men kan hende det har gått av moten...
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av Makarov »

Selv om jeg har mye plass, så har jeg ikke hatt det så organisert. Noe stash har ligget i plastkasser, men det er ikke den beste løsningen når en legger ting oppå (selv om jeg kun bruker SmartStore-kasser fra Hammarplast).

I fjor var jeg innom en som drev med litt kjøp og salg av overskudds militæreffekter, og der fant jeg noen STORE Peli-lykter i ekte Zarges-kasser, for 500kr stk. Plukket med meg en, men da jeg fant ut at kassen kostet 1100kr ny angret jeg på at jeg ikke tok alle han hadde.
For et par uker siden fikk jeg sjangsen til å plukke opp de 2 andre, denne uka rensket jeg de ut for å ha de til lagring i bilen (i påvente av at jeg bygger meg skuffer).

Det her var levert fra Bofors som siktejusteringssett for Robot 70. De var ikke brukt i det hele tatt...
Bilde

Det var litt arbeid å få ut innmaten, men etter litt prøving så fant jeg en teknikk for å rive den ut. Lot det siste laget være igjen, slik at det ikke blir så mye bråk med metall mot metall. Fjernet også klistermerkene, og det var en skikkelig drittjobb som ikke endte opp med å bli særlig pent, men det får duge.
Bilde

Fant også noen (helt nye) radiosekker da jeg var der, og plukket opp en for 150kr sammen med noen av de "gamle" enkeltmanns førstehjelpssettene til Forsvaret til 150kr stk (splitter nye, med en turniquet verdt 350kr!).
Har vært ute etter å ha et større førstehjelpssett i bilen (uten at det koster skjorta), og brukte litt tid på å snekre om sekken til et greit kit. Hadde det meste fra før, la til litt nytt og med litt DIY så ble det greit.
Bilde

Innholdet; Legg merke til de 2 førstehjelpssatsene stroppet fast oppe til venstre. De er satt opp helt likt, og tanken er at en kan dele de ut hvis det trengs utstyr på flere plasser (ulykke med 2 biler etc).
Ellers er sekken satt opp for å takle det meste (Jeg er nok LITT "skadet" siden jeg er utdannet ambulansesjåfør og sykepleier, og mener at en bilpute ikke er nok for meg...)
Bilde

Kjøpte meg også et nytt og større (2kg) pulverapparat på Biltema, og dro til med litt montering:

Zarges-kassene inneholder (noe) recovery-utstyr, generelt verktøy og div. Har i tillegg større verktøy (spade, slegge, øks mm) lagret bak kassene mot veggen. Lagde et enkelt DIY oppheng av en reim + noen plastklips til førstehjelpssekken. Stripset fast opphenget til pulverapparatet, og brukte i tillegg 2 strikk til å feste apparatet + et brannteppe til veggen. Det rører seg ikke.
Bilde

Jeg vurderte å kjøpe et frostsikkert skumapparat i stedet for pulver, men pris og tilgjengelighet gjorde at jeg valgte pulver, siden jeg har funnet en liten brannslukker på Elkjøp som de skryter av at ikke griser. Jeg har en gavekort på 200kr liggende, og da blir det bare 300kr for et sånt. Tenker å montere det fremme i bilen en plass, hvor det er tilgjengelig fra førersetet.

Etter samtale med Bård (baa) har jeg fått trua på å sette inn LED-ryggelyspærer, og har bestilt disse. Skal bli artig å se hvor mye det utgjør i forskjell.

Driver fortsatt å lurer på tegner på et falsefloor/skuffesystem. Problemet mitt er at jeg ser det blir tungt å bygge av tre, sånn at jeg lurer litt på andre løsninger. Har ihvertfall landet på at det blir 3 skuffer. Det er mange fancy løsninger der ute sånn at det er ikke så lett å lande.

Fikk solgt CR-V'n min til slutt, og har nå £$ til å begynne med de oppdateringene jeg har tenkt på i år, DEFA, Tectyl og ekstralys. Det skal ihvertfall bli artig :D
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Brukeravatar
eraa
Innlegg: 14
Ble med: lør okt 05, 2013 3:35 pm
Lokasjon: Notodden
Kontakt:

Re: Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av eraa »

Makarov skrev: (Jeg er nok LITT "skadet" siden jeg er utdannet ambulansesjåfør og sykepleier, og mener at en bilpute ikke er nok for meg...)

Bilde

Jeg vurderte å kjøpe et frostsikkert skumapparat i stedet for pulver, men pris og tilgjengelighet gjorde at jeg valgte pulver, siden jeg har funnet en liten brannslukker på Elkjøp som de skryter av at ikke griser. Jeg har en gavekort på 200kr liggende, og da blir det bare 300kr for et sånt. Tenker å montere det fremme i bilen en plass, hvor det er tilgjengelig fra førersetet.
Pent oppsett, Thomas! De fleste av oss ender vel opp med å ha litt yrkesrelatert "kjekt å ha" lagret baki... Det ligger visst en ryggsekk med PC-verktøy, kabler, USB-minnepinner, recovery-cd'er osv i min bil... Ble så lei av å ha det liggende hjemme når jeg trengte det på jobben eller omvendt. 8)

Den Magiafuoco slukkeren bør du være litt skeptisk til:
http://ec.europa.eu/consumers/safety/ra ... _year=2006
http://www.laagendalsposten.no/brann/ny ... 5-64-25034

Eystein
2009 120 Standard Manuell, ikke endret i det hele tatt ... det er kanskje en kjedelig bil, men å kjøre Corolla var enda kjedeligere. :-)
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av Makarov »

eraa skrev: Den Magiafuoco slukkeren bør du være litt skeptisk til:
http://ec.europa.eu/consumers/safety/ra ... _year=2006
http://www.laagendalsposten.no/brann/ny ... 5-64-25034
Har ikke shoppa enda, så da tror jeg at jeg skipper det gitt.
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av Makarov »

Søndag så vi så vidt sola her i Trøndelagen, og jeg mannet meg opp til en bilvask (typ katt) og så monterte jeg panserbeskytteren.
Selv om jeg har ihvertfall blått belte i bruksanvisninger må jeg innrømme at Toyota sin monteringsanvisning var passe forvirrende til et så enkelt produkt å være. Montering var ganske så rett frem, så hvorfor en eller annen mente at det måtte forklares (forvirres) over 3 sider det skjønner ikke jeg.

Uansett, her er beskytteren klemt på:
Bilde

Driver å kikker hardt på ekstralys, er litt vanskelig å finne ut hva jeg skal ha, da jeg ikke vil ha lyktebøyle, og ikke ønsker at lysene skal være det fremste punktet på bilen. Og så er det spørsmål om jeg skal velge LED eller Xenon. Jeg hanger mot LED, og tenkte på en LED-bar, men pga kameraet foran så blir det tungvindt. Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal gå for 2 separate LED-lys, og har kikket litt på disse fra Rigid.

Avgjørelser avgjørelser...
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av Makarov »

Første feriedag, og jeg dro meg opp for å levere Feltvogna til Bilradiospesialisten for montering av DEFA-anlegg.

Ventetiden har blitt brukt til å surfe på nett for å se om jeg får brukt noen feriepenger. :twisted:

Etter mye frem og tilbake ble det til at jeg bestilte et sett med Rigid Dually XL Combo "1000-metere fra ekstralys.no. Jeg slo på tråden i dag, og fikk et godt inntrykk av både service og kunnskapsnivå. Siden lyktene er på tilbud nå så fant jeg ut at det bare var å slå til.
Har snakket med en kamerat som er hissig på bilbygging (typ "Ricer"), og han er villig til å hjelpe meg med å felle lyktene inn i grillen (på hver side av kameraet). Får se hva jeg får til der.

Ønsker meg en markise, og planen var i utgangspunktet å kjøpe en bakmarkise i første omgang. Nå har jeg skiftet litt mening, og vurderer en sidemarkise først. Jeg har sett på de fra Smartlager (som blir heftig markedsført på Finn), men er litt usikker på kvaliteten. Det blir en liten biltur i ferien, og da hadde en markise vært kjekk å ha.

Og så bitte litt mod'ing:

Var så vidt solskinn for noen uker siden, og da fikk jeg montert et sett med EGR vindavviserer fra Gytis Autek, samt et sett med dørkantbeskyttere (naboen vil nok takke meg for det...).
Kan anbefale Gytis forresten, trivelig fyr og han har gratis frakt og 15% rabatt til NLCK :D

Bilde
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
haavardm
Innlegg: 77
Ble med: lør feb 21, 2015 9:08 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av haavardm »

Hallo, har du fått satt inn ekstralysene? Gi beskjed om hvordan dette fungerer!
----------------------
Håvard

LC150 -2010 http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23512
Brukeravatar
Makarov
Innlegg: 50
Ble med: søn feb 01, 2015 12:48 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: Makarov's LC 150 garasje, aka "Feltvogna"

Innlegg av Makarov »

haavardm skrev:Hallo, har du fått satt inn ekstralysene? Gi beskjed om hvordan dette fungerer!
Lysene er i hus, men jobben må vente til ferietiden er over og jeg kan få hjelp. Blir vel noen bilder når ting er på plass :wink:


Har vært på en "liten" rundtur for å teste litt bil og tenke litt på muligheter for overlander-bygg (dro sammen med en kamerat som også skulle teste ut ny bil).
Jeg campa 2 netter i bilen, og fikk gjort noen erfaringer i forhold til det. Kjøpte et stort myggnett (for å dekke over en seng) på Jula, og lagde et par simple nett for å dekke over vinduene med. Selv om været var såpass dårlig at jeg ikke så en eneste mygg så fungerte de greit, men jeg kommer nok til å bestille noen som er lagd for formålet etter hvert, siden de ikke koster så alt for mye.

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en markise før jeg dro, men det ble ikke noe av. Har kikket en del på løsningene som finnes, men lurer på om det blir en billigvariant til å begynne med. Må bare finne en til en grei pris.

Ellers så ser jeg behovet for en ordentlig kjøleboks. Kompisen fikk tak i en Waeco CF-35 (forrige modell) for en grei pris, og den leverte så det holdt i løpet av turen. Selv om kompressor-bokser koster skjorta, så er det noe helt annet med en boks som trekker godt under 1amp i snitt (kontra billigbokser som trekkker 5-7) Jeg har jaktet på en selv, og fant en pent brukt CF-50 i Fredrikstad til en grei pris, men det var allerede noen andre som var før meg.

Tok noen bilder fra turen, men ingen fra campinga inne i bilen.

Trollstigen i tåka:
Bilde

Over fjellet i Stryn:
Bilde

Camping andre kvelden, klassisk Norsk sommer med fullt ullundertøy og regnjakke...
Bilde
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd
Svar

Tilbake til «Garasje»