Heveklosser på lj70?

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
johi
Innlegg: 656
Ble med: man feb 11, 2013 10:46 pm
Lokasjon: fossvegen 25 1925 blaker
Kontakt:

Heveklosser på lj70?

Innlegg av johi »

Har noen 2toms heveklosser (stål) liggende og lurer på om detta er moe og sette på? :?
Spørsmål:
:kan dem falle av?
:Er eme 2,5 toms nitro dempere lange nokk?`(som sitter på)
:kjøre egenskaper?
:aksel knekk?
:flex?
vikingen
Innlegg: 410
Ble med: man mar 11, 2013 7:39 pm
Lokasjon: Trysilskogen

Re: Heveklosser på lj70?

Innlegg av vikingen »

Regner med dette er klosser til å sette over/under fjærene(bodylift har ikkenoe å si på noe av dette vis det er det du egentlig mente)

at dem ramler av vis dem passer godt og ligger bra med trykk fra fjæra, det skal noe satans mye till, men heter du donald duck å har uendelig uflax(alt går/går ikke) =)

dempere tør jeg ikke svare på men er OME du mener så tror jeg kansje du skulle hatt noe lenger

kjøreegenskaper(har ingen erfaring så bare tenker) Vis du har 2 " hevefjærer fra før så vil dette tilsammen bli ca 4" da tror jeg du vil få en ganske stor endring i caster, dette kan gjøre bilen mindre behagelig å kjøre

akselknekk, monter og se :P har ikke peiling på om dette er noe problem. syns ikke det er noen fæle knekker på min nå men har bare 2 " OME

flex vet jeg ikke vil tro den kan bli redusert fordi utflexen blir kortere da det er begrensa på lj70/73 pga innfestninga på radiusarma.

Men! enkleste er : Prøv å gjør deg en erfaring ;) fort gjort å montere/demontere, bare pass på att bremseslangene er lange nok men tror nok det skal gå bra
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251

Skrur å mekker på der meste som durer :lol:
johi
Innlegg: 656
Ble med: man feb 11, 2013 10:46 pm
Lokasjon: fossvegen 25 1925 blaker
Kontakt:

Re: Heveklosser på lj70?

Innlegg av johi »

Ja er ome sett :) mye nyttig info takk knut 8) trur jeg bare bruker bilen som den er akuratt nå så hvis jeg sikler noe mere på høyere bil så må det prøves og dokumenteres og vise dere på Nlck :)
vikingen
Innlegg: 410
Ble med: man mar 11, 2013 7:39 pm
Lokasjon: Trysilskogen

Re: Heveklosser på lj70?

Innlegg av vikingen »

hiv på litt bodylift å få på noen større hjul da ;)

eller bare kappe litt å store breddere å større hjul.

Hjula er det som hjelper mest med tanke på framkommelighet å høyde ;)
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251

Skrur å mekker på der meste som durer :lol:
benteruden
Innlegg: 173
Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Lokasjon: Sande i Vestfold
Kontakt:

Re: Heveklosser på lj70?

Innlegg av benteruden »

Ome demperne til 2,5 toms hvesettet er i korteste laget som de er! Da har du helt nøtt til å ha lengre dempere! Men hva er egentlig vitsen med heve klosser? Man vil jo ha bilen så lav som mulig slik at den blir stødig! Med 2.5 toms ome skal det myyyye til at du legger deg på. Største problemet er akslene som subber i sten og stubber! Ville heller satt på to toms boddy lift. Da får du plass til store hjul og du får en stødig bil.
johi
Innlegg: 656
Ble med: man feb 11, 2013 10:46 pm
Lokasjon: fossvegen 25 1925 blaker
Kontakt:

Re: Heveklosser på lj70?

Innlegg av johi »

nei driter i heveklosser :P 1,5toms bodylift kanskje en gang i tiden
Svar

Tilbake til «Drivverk 7x»