Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

erik71
Innlegg: 116
Ble med: man okt 15, 2007 5:37 pm
Lokasjon: Vestnes

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av erik71 »

Snekker_Andersen skrev:Har du sjekket alle slanger/rør fra masterpumpa og til høyre bakhjul?
Kan det være noe som har blitt klemt flatt eller ligger i klem mellom masterpumpe og bakhjulet?
Nei det er vel det eneste jeg ikke har sjekka men jeg har bra trykk når jeg lufter bremsene :roll:
Brukeravatar
Snekker_Andersen
Innlegg: 406
Ble med: ons feb 29, 2012 2:42 pm
Lokasjon: Oslo

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av Snekker_Andersen »

Kanskje du kan knipse et bilde av hvordan det ser ut hos deg i bremsen, høyre bak?
Det er jo mulig at et bilde kan fortelle mer enn 1000 ord.
HDJ 100 2006
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
toren
Innlegg: 426
Ble med: fre des 12, 2008 7:19 pm
Lokasjon: holsen

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av toren »

Snekker_Andersen skrev:Har du sjekket alle slanger/rør fra masterpumpa og til høyre bakhjul?
Kan det være noe som har blitt klemt flatt eller ligger i klem mellom masterpumpe og bakhjulet?
Går det ikkje berre eit rør bak til bakhjulene då?meinar min 73 er berre eit rør som går inn på ein forgreining på bakakselen,eller huskar eg heilt feil her? :oops:
erik71
Innlegg: 116
Ble med: man okt 15, 2007 5:37 pm
Lokasjon: Vestnes

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av erik71 »

Har no bytta bremseband,bremse sylynder og slangen som går ned fra laste sylynder til T som fordeler bremse rørene til hver side men like dårlig enda og no er jeg ganske så oppgitt :cry: skal prøve og se om T er helt open vist ikke vet ikke jeg ;-(
erik71
Innlegg: 116
Ble med: man okt 15, 2007 5:37 pm
Lokasjon: Vestnes

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av erik71 »

Tok av bremse rører som går Fra T og ut til bremstrommelen og blåste gjenneom det og trakka på pedalen slik at jeg fikk sprutet ut bremseveske ut T før jeg monterte det sammen igjen og lufta det for 20 gang men like dårlig efekt på bremsen ??????????????????????????????????????? :twisted:
Brukeravatar
offroadguru Solli
Innlegg: 2371
Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
Lokasjon: Hauge i Dalane

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av offroadguru Solli »

Her er ett velment råd. Bytt tromler band og sylindre på begge sider. Jeg er sikker på at du har likt trykk på begge sider men det er helt forskjellig effekt. Så blir det bra.
Brukeravatar
n t
Innlegg: 481
Ble med: ons jun 25, 2008 10:38 pm
Lokasjon: Skaga. Nærøy. Nord-Trøndelag. Norge

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av n t »

offroadguru Solli skrev:Her er ett velment råd. Bytt tromler band og sylindre på begge sider. Jeg er sikker på at du har likt trykk på begge sider men det er helt forskjellig effekt. Så blir det bra.
Nå er vel både band og hjulsylindre byttet.

Syns du sa på telefonen at du justerte ut bremsen etter å ha satt på trommelen, og så bremset, men likevel fikk du til å dra rundt hjulet? Begynner å bli rådløs her nå, men vi får prøve litt til.
-Har du prøvd å montere trommelen fra venstre side over på høyre og motsatt og sett hva som skjer da? For det meste annet er jo byttet eller sett over.
-Husk at justeringsskruen er venstregjenget på høyresiden, og høyregjenget på venstresiden. Kan du ha gjort noe feil her? For eksempel justert av når du skulle ha justert på?
-Kan det være at wiren inni trommelen som går til parkbrems står i spenn når den ikke skal gjøre det, altså når parkbrems er av?
Håper du får til dette!
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
erik71
Innlegg: 116
Ble med: man okt 15, 2007 5:37 pm
Lokasjon: Vestnes

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av erik71 »

Ja etter mye skruing og lite forståelse på hva problemet er så tok jeg noen gode bremse tester på veien og låste hjulene og etter en stund så låste problem hjulet seg mens venstre hjul ble til et problem hjul,men jeg var rask til å ta en ny etter Eu kontroll på høyre hjul og da var alt ok og 75 ble godkjent :D så no kan jeg kjøre til Femunden til min årlige ukes tur med slede og hunder hurra hurra :lol: Stor takk til alle sammen som har gitt meg mange gode råd. vet ikke helt hva problemet var enda men jeg skal gå over bremsene enda engang når jeg kommer hjem fra turen :D
Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 5175
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av Dag Einar »

Forsøkte du å bytte trommel med andre siden?
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
erik71
Innlegg: 116
Ble med: man okt 15, 2007 5:37 pm
Lokasjon: Vestnes

Re: Dårlige bremser høyre bak på bj 75

Innlegg av erik71 »

Nei det prøvde jeg ikke .
Svar

Tilbake til «Drivverk 7x»