Hamargarasjen - HDJ 80
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Da er det et nytt kapittel i Texas garasjen, eller rettere sagt, utenfor garasjen!
Nå er V8'er og IFS byttet ut med stive aksler og rekke seks diesel. Prøver jo litt på å komme inn i lokalsamfunnet, boots, hatt, skjorter og div er kjøpt inn, nå pick up truck! Noe som er blant de vanligste kjøretøyene her borte. For en norsk nordmann fra Norge er det derimot litt spennende, ihvertfall med ordentlig motor.
Har forsåvift tenkt på bilbytte en stund men da mindre rekkeseks turbobensiner (BMW 535). Men slo det raskt ifra meg, måtte jo begynt og kjørt så forsiktig (som alle andre i byen!) gjennom kryss, ut av parkeringsplasser osv. Så når kona var borte i forrige uke og barna på venninne besøk styrte jeg innom en Chrysler butikk (uhooops). Flørtet såpass med selgeren at jeg skulle få låne en bil til flyplassen i Dallas da kona kom tilbake. Det ble 40 mil med smil om munnen og jeg fikk blod på tann. Mine døtre var i storhumør og minste jenta på fem utbrøt når hun fikk se bilen: dette er jo ordentlig Texas bil jo (longhorn edition har cowboy mønstret setetrekk mm). Når hun fikk satt seg inn så kom det fra samme munn: Nå når jeg jo ikke over til Solveig (storesøster) når jeg skal krangle heller.
Fikk bilen igår. Dro idag på en 250 mils roadtrip for å få med meg noen Springsteen konserter. Fikk kjørt 100 mil idag opp til Omaha, Nebraska. Det på ni timers effektiv kjøring - kunne gjerne kjørt lenger når jeg kom fram til hotellet. Det er dessverre automat men den ser ut til å fungere bra på landeveien i motsetning til automaten på 470'n. Manuell på disse bilene på spesialbestilles og finnes særdeles sjelden i godt utstyrte versjoner brukt. På 2013 utgaven så får man nesten 400 nm mindre med man gir. Har ikke hatt en eneste nedgiring uansett hastighet på 80 eller 130 km/t. En smule uvann ved bykjøring men konge på highwayen. Ihvertfall om asfalten er noenlunde. På dårlig betong i 130, tja, hva skal man si, heldigvis ikke så "smooth" som temslexusen... Med bedre støtdempere og noen hundre kilo på planet hadde det sikkert gått bedre.
Må si det er grei følelse når man kjører ut på highwayen og automaten finner et gir i 70-80 km/t og det virkelig begynner å skyve, man er oppe i fartsgrensen (som regel 120) og må slå av forholdsvis fort og tidligere en man skulle tro når man ikke er vant med hastigheten i bilen. Ligger man i 130 km/t (reelle GPS hastigheter) og gir på litt så er man fort oppe i 160. Artig med over 1000 nm tilgjengelig ved 1500 rpm!
Summasumarum, en bil som funker bra her borte med noe modifisering og vil sikkert fungere enda bedre med noen tonn på semihengeren. Men den faller nok helt igjennom i Norge av flere årsaker.
Ser ikke ut som jeg får lagt inn noen bilder, men det er vel kanskje heller ikke så interessant med chrysler produkter på disse NLCK sidene.
Nå er V8'er og IFS byttet ut med stive aksler og rekke seks diesel. Prøver jo litt på å komme inn i lokalsamfunnet, boots, hatt, skjorter og div er kjøpt inn, nå pick up truck! Noe som er blant de vanligste kjøretøyene her borte. For en norsk nordmann fra Norge er det derimot litt spennende, ihvertfall med ordentlig motor.
Har forsåvift tenkt på bilbytte en stund men da mindre rekkeseks turbobensiner (BMW 535). Men slo det raskt ifra meg, måtte jo begynt og kjørt så forsiktig (som alle andre i byen!) gjennom kryss, ut av parkeringsplasser osv. Så når kona var borte i forrige uke og barna på venninne besøk styrte jeg innom en Chrysler butikk (uhooops). Flørtet såpass med selgeren at jeg skulle få låne en bil til flyplassen i Dallas da kona kom tilbake. Det ble 40 mil med smil om munnen og jeg fikk blod på tann. Mine døtre var i storhumør og minste jenta på fem utbrøt når hun fikk se bilen: dette er jo ordentlig Texas bil jo (longhorn edition har cowboy mønstret setetrekk mm). Når hun fikk satt seg inn så kom det fra samme munn: Nå når jeg jo ikke over til Solveig (storesøster) når jeg skal krangle heller.
Fikk bilen igår. Dro idag på en 250 mils roadtrip for å få med meg noen Springsteen konserter. Fikk kjørt 100 mil idag opp til Omaha, Nebraska. Det på ni timers effektiv kjøring - kunne gjerne kjørt lenger når jeg kom fram til hotellet. Det er dessverre automat men den ser ut til å fungere bra på landeveien i motsetning til automaten på 470'n. Manuell på disse bilene på spesialbestilles og finnes særdeles sjelden i godt utstyrte versjoner brukt. På 2013 utgaven så får man nesten 400 nm mindre med man gir. Har ikke hatt en eneste nedgiring uansett hastighet på 80 eller 130 km/t. En smule uvann ved bykjøring men konge på highwayen. Ihvertfall om asfalten er noenlunde. På dårlig betong i 130, tja, hva skal man si, heldigvis ikke så "smooth" som temslexusen... Med bedre støtdempere og noen hundre kilo på planet hadde det sikkert gått bedre.
Må si det er grei følelse når man kjører ut på highwayen og automaten finner et gir i 70-80 km/t og det virkelig begynner å skyve, man er oppe i fartsgrensen (som regel 120) og må slå av forholdsvis fort og tidligere en man skulle tro når man ikke er vant med hastigheten i bilen. Ligger man i 130 km/t (reelle GPS hastigheter) og gir på litt så er man fort oppe i 160. Artig med over 1000 nm tilgjengelig ved 1500 rpm!
Summasumarum, en bil som funker bra her borte med noe modifisering og vil sikkert fungere enda bedre med noen tonn på semihengeren. Men den faller nok helt igjennom i Norge av flere årsaker.
Ser ikke ut som jeg får lagt inn noen bilder, men det er vel kanskje heller ikke så interessant med chrysler produkter på disse NLCK sidene.
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
- ole_kristian
- Innlegg: 1044
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Det er stygt med mannfolk uten pickup - og her har du nok fått tak i kanskje en av de aller grommeste?
Cummins dieselsekser er en skikkelig lastebilmotor. Tøff lyd!
Gratulerer!!
Cummins dieselsekser er en skikkelig lastebilmotor. Tøff lyd!
Gratulerer!!
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Takk! Nå er ikke jeg hel pick up gal, og har jo ikke bruk for det. Det har jeg vel heller ikke for LC. Men vil ha noe som funker der det skal brukes og som man ikke irriterer seg over. Irriterte meg endel på den 470'n pga mangel på krefter, automat og tildels styring/stabilitet. Foreløpig virker det som US trucken fungerer bra. Men har ikke fått testet noe særlig i motvind ennå, hadde 100 mil igår med mer eller mindre medvind...
Cumminsen alene er jo grunn god nok. Smilte da jeg startet en kald motor første gang. Tankene gikk rett tilbake til 1HD-FT'n som venter hjemme. Definitivt noe annet en å høre en tam bensinv8er ruse seg ved kaldstart.
Bilen er 1 år gammel og har 22000 miles eller 600 timer på cumminsen! Her noen bilder tatt en kald Nebraska morgen:
Cumminsen alene er jo grunn god nok. Smilte da jeg startet en kald motor første gang. Tankene gikk rett tilbake til 1HD-FT'n som venter hjemme. Definitivt noe annet en å høre en tam bensinv8er ruse seg ved kaldstart.
Bilen er 1 år gammel og har 22000 miles eller 600 timer på cumminsen! Her noen bilder tatt en kald Nebraska morgen:
- Vedlagte filer
-
- nok krom
- ram front.JPG (109.92 KiB) Vist 14665 ganger
-
- korte planet, lengste hytta
- ram bak.JPG (103.27 KiB) Vist 14665 ganger
-
- man slipper spark i seteryggen, barna når ikke fram...
- ram bakseter.JPG (98.29 KiB) Vist 14665 ganger
-
- Det meste av utstyr, bla kjøling i seter og bra orginal stereo
- ram int.JPG (105.14 KiB) Vist 14665 ganger
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Tøff bil!!
76 mod FJ40 solgt
05 mod HDJ100 solgt
02 mod HZJ105
70 mod FJ45
00 mod UZJ100
Min garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=13538
05 mod HDJ100 solgt
02 mod HZJ105
70 mod FJ45
00 mod UZJ100
Min garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=13538
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Det var da en skikkelig svær pick up! Tøff bil med komfort og plass til hele familien er ikke å forakte.
Hvordan er størrelsen på denne i forhold til en Dodge Ram 3500?
Hvordan er størrelsen på denne i forhold til en Dodge Ram 3500?
- ole_kristian
- Innlegg: 1044
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Vil du snakke om det?beaas skrev:Nå er ikke jeg hel pick up gal....:
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Så stiller vi gjerne oppole_kristian skrev:Vil du snakke om det?beaas skrev:Nå er ikke jeg hel pick up gal....:
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Du får ta en tur over Ole Kristian så kan vi snakke!
Når det gjelder forskjeller på denne og 3500 serien så er de stort sett like. Har lest litt på cumminsforum.com og de sier det er kun bakfjærene som er vesentlig forskjell. Det merker man vistnok lite til når man kjører tom, kanskje at 3500 kan bli litt mer stump på enkelte dumper. Men mer merkbart når man trekker tunge hengere, er stabil da. Maks hengervekt henger også sammen med akselutveksling. Man kan få fire forskjellige utvekslinger og det vanlige når man ikke ha tunge hengere er 3,73 og trekker man henger så er 4,10 vanlig. Det er også et alternativ til i begge retninger, tror det var 4,54 eller noe som er mer vanlig på 4500 og 5500 serien. Ellers kan jo 3500 leveres med tvilling. Utenom det er de like (på 2012 har 2500 noe tire monitor system og 3500 har ikke + div), begge fås med forskjellige hytte lengder og lengder på plan. Men man kan ikke få det lengste planet på den lengste hytta.
Når det gjelder forskjeller på denne og 3500 serien så er de stort sett like. Har lest litt på cumminsforum.com og de sier det er kun bakfjærene som er vesentlig forskjell. Det merker man vistnok lite til når man kjører tom, kanskje at 3500 kan bli litt mer stump på enkelte dumper. Men mer merkbart når man trekker tunge hengere, er stabil da. Maks hengervekt henger også sammen med akselutveksling. Man kan få fire forskjellige utvekslinger og det vanlige når man ikke ha tunge hengere er 3,73 og trekker man henger så er 4,10 vanlig. Det er også et alternativ til i begge retninger, tror det var 4,54 eller noe som er mer vanlig på 4500 og 5500 serien. Ellers kan jo 3500 leveres med tvilling. Utenom det er de like (på 2012 har 2500 noe tire monitor system og 3500 har ikke + div), begge fås med forskjellige hytte lengder og lengder på plan. Men man kan ikke få det lengste planet på den lengste hytta.
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
- ole_kristian
- Innlegg: 1044
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Det skulle jeg mer enn gjerne ha gjort!! Jeg som er så fascinert av det meste fra USA (OK - mye der er helt rævva også) har faktisk aldri vært der.beaas skrev:Du får ta en tur over Ole Kristian så kan vi snakke!
Men?? Jøss!!?beaas skrev:Men man kan ikke få det lengste planet på den lengste hytta.
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Kjent fenomen i statene er at dem driver tractor pulling med pickuper
rimlig modifiserte og trimma opp til 600 1000 disel hester
er ikke dette gromt og se på så veit ikke jeg svartrøyken står iallefall og råere V8 brøll skal man vel leite lenge etter .
http://www.youtube.com/watch?v=LGwqTPAW ... ure=relmfu
rimlig modifiserte og trimma opp til 600 1000 disel hester
er ikke dette gromt og se på så veit ikke jeg svartrøyken står iallefall og råere V8 brøll skal man vel leite lenge etter .
http://www.youtube.com/watch?v=LGwqTPAW ... ure=relmfu
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Nå som du har blitt pick up mann skal du vel selge 80'en hjemme nå da
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Hvordan ligger prisen på Tundra der du bor i forhold til den du har kjøpt da?
Jeg antar at kanskje diesel er rimeligere enn bensin der borte?
Jeg antar at kanskje diesel er rimeligere enn bensin der borte?
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Vel Steinar, jeg er vel ikke overbevist om at det er pick up som er tingen. Hadde det vært en litt kortere versjon av denne bilen som stasjonsvogn så hadde jeg foretrukket det. Det var motoren og innvendig plass som gjorde meg litt nysgjerrig og etter at jeg fikk låne bilen i 40 mil så skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle takle å kjøre 470'n på tur uten å bygge om til manuell kasse og samt få på kompressor eller turbo.
80'n i Norge er ikke tilsalgs nei. Den hadde ikke vært noe særlig her borte til turkjøring (ideell fram og tilbake fra jobb), men det er nok heller ikke Ram hjemme i Norge. Denne pickup'n er mer eller mindre bygd for å trekke henger i hastigheter som er 50% høyere en hva lovlig hengerhastighet er i Norge, altså pluss minus 120 km/t. Og hengerene her borte har ikke vært lagd mtp å spare vekt heller, stort og kraftig. Kappkjørte med en "18 wheeler" idag. Jeg med cruisecontroll på i 120 og jevn hastighet i det noe bølgete terrenget. Han med sine 40-50 tonn forbi meg i nedoverbakker, jeg forbi han i oppoverbakker...
Definitivt forskjeller fra Norge, husker jo turen sørover på E6 fra Alta i sommer!
Dieselbilene er dyrere en bensinbilene, tildels forholdvis mye dyrere. I tillegg er drivstoffet dyrere. Pr nå er det 3,20 USD/USgallon for billigste bensin, jeg pleier å fylle dyreste bensin til ca 3,5 USD/USGallon. Dieselen koster nå ca 3,80 USD/USgallon. Men dette varierer stort, for bare en drøy måned siden var den 0,5 USD dyrere. Nå er det litt tidlig å snakke om forbruk på nye kjerra, men jeg sparer ikke mye i drivstoffutgifter.
En 2500 serie med 4 hjulstrekk begynner på 35000 USD for den Crew cab hytten (hakket mindre en min). For min utstyrsvariant og Mega cab som jeg har starter prisen 46000 helt ny. For å få diesel må du ut med ytterligere 8000 USD. I tillegg er det mer utstyr som kan legges på og man må også legge på 6,25% tax for de som må betale det (gjelder også på bruktbil). I praksis så kommer en greit utstyrt versjon som jeg har på rett over 60000 USD ny.
Nå du snakker Tundra så bli det å sammenligne med 1500 serien. De som vurderer Dodge, Chevy eller Ford i 250/2500 eller større vil aldri vurdere verken Tundra eller 150/1500 serie. En Ram 1500 begynner på 32000 med crew cab og firehjulstrekk, aller billigste er priset til 23000 (minste hytte og 2hjulstrekk). En Tundra med 4 trekk, 5,7 liter og største hytta er 48000, billigste tundra med 2hjulstrekk og 4,6 liter er 31000. Ingen av disse bilene fås med diesel.
Feks en 08 modell Tundra med 5,7 liter og 4 hjulstrekk koster omtrent halvparten av en 08 LC 200 med samme drivlinje. Bare en av de er bygd i Japan...
80'n i Norge er ikke tilsalgs nei. Den hadde ikke vært noe særlig her borte til turkjøring (ideell fram og tilbake fra jobb), men det er nok heller ikke Ram hjemme i Norge. Denne pickup'n er mer eller mindre bygd for å trekke henger i hastigheter som er 50% høyere en hva lovlig hengerhastighet er i Norge, altså pluss minus 120 km/t. Og hengerene her borte har ikke vært lagd mtp å spare vekt heller, stort og kraftig. Kappkjørte med en "18 wheeler" idag. Jeg med cruisecontroll på i 120 og jevn hastighet i det noe bølgete terrenget. Han med sine 40-50 tonn forbi meg i nedoverbakker, jeg forbi han i oppoverbakker...
Definitivt forskjeller fra Norge, husker jo turen sørover på E6 fra Alta i sommer!
Dieselbilene er dyrere en bensinbilene, tildels forholdvis mye dyrere. I tillegg er drivstoffet dyrere. Pr nå er det 3,20 USD/USgallon for billigste bensin, jeg pleier å fylle dyreste bensin til ca 3,5 USD/USGallon. Dieselen koster nå ca 3,80 USD/USgallon. Men dette varierer stort, for bare en drøy måned siden var den 0,5 USD dyrere. Nå er det litt tidlig å snakke om forbruk på nye kjerra, men jeg sparer ikke mye i drivstoffutgifter.
En 2500 serie med 4 hjulstrekk begynner på 35000 USD for den Crew cab hytten (hakket mindre en min). For min utstyrsvariant og Mega cab som jeg har starter prisen 46000 helt ny. For å få diesel må du ut med ytterligere 8000 USD. I tillegg er det mer utstyr som kan legges på og man må også legge på 6,25% tax for de som må betale det (gjelder også på bruktbil). I praksis så kommer en greit utstyrt versjon som jeg har på rett over 60000 USD ny.
Nå du snakker Tundra så bli det å sammenligne med 1500 serien. De som vurderer Dodge, Chevy eller Ford i 250/2500 eller større vil aldri vurdere verken Tundra eller 150/1500 serie. En Ram 1500 begynner på 32000 med crew cab og firehjulstrekk, aller billigste er priset til 23000 (minste hytte og 2hjulstrekk). En Tundra med 4 trekk, 5,7 liter og største hytta er 48000, billigste tundra med 2hjulstrekk og 4,6 liter er 31000. Ingen av disse bilene fås med diesel.
Feks en 08 modell Tundra med 5,7 liter og 4 hjulstrekk koster omtrent halvparten av en 08 LC 200 med samme drivlinje. Bare en av de er bygd i Japan...
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Fokuset er på eksos for tiden. Har fått bestilt 3" anlegg med 3,5 dump til HDJ'n i Norge fra Beaudesert. Bestilte til Texas så spørs når det blir montert.
Tenker også på eksosdeler til Ram'n:
Tenker også på eksosdeler til Ram'n:
- Vedlagte filer
-
- En pradolexus i bakgrunnen gjør vel at bildet kan vises på forumet?
- ramsos.JPG (125.81 KiB) Vist 14354 ganger
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Jeg bare måtte...
1 automat borte, en igjen! Akkurat samme bilen som jeg hadde med bare noen små endringer. Bla ca 200 nm mindre - nå rett under 900 (men tuneren jeg har i garasjen skal fikse det). Med 14 miles på telleren ved oppstart hos forhandleren igår (450 nå...) så den trenger vel å mishandles litt før den finner formen!
Noen mener nå jeg bør legges inn, men jeg har ikke skjønt hva de mener.
1 automat borte, en igjen! Akkurat samme bilen som jeg hadde med bare noen små endringer. Bla ca 200 nm mindre - nå rett under 900 (men tuneren jeg har i garasjen skal fikse det). Med 14 miles på telleren ved oppstart hos forhandleren igår (450 nå...) så den trenger vel å mishandles litt før den finner formen!
Noen mener nå jeg bør legges inn, men jeg har ikke skjønt hva de mener.
- Vedlagte filer
-
- IMG_0029.jpg (72.12 KiB) Vist 14020 ganger
Senest rettet af beaas lør apr 13, 2013 4:28 am, rettet i alt 1 gang.
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Gratulerer Bjørn Erik! Ingen skal si du ikke er en sann manuell-mann!
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Man får Tundra med diesel der borte!
Men det er bare i Dually tror jeg og da begynner den å bli stor spør du meg.
Men det er bare i Dually tror jeg og da begynner den å bli stor spør du meg.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Takk Vegard! Manuelt er herlig.
Og Tundra kommer ikke i Dually. Som jeg skrev i en tråd før her så er Tundra å sammenligne med Ram 1500 og andre 1500/F150/titan og mer. Det er ikke sammenlignbart med 2500/3500 serien i det hele tatt. Det kan heller ikke sammenlignes på samme måte som pradocruiser og Land Cruiser, heller Rav4 mot Landcruiser. Alt av motor og drivverk er helt forskjellig.
Her tar du helt feil Dag Einar. Man får ikke tundra med Diesel. Får ingen toyota med diesel i USA. Var vel noe Hilux-diesel på tidlig 80 tall men det er det eneste.Dag Einar skrev:Man får Tundra med diesel der borte!
Men det er bare i Dually tror jeg og da begynner den å bli stor spør du meg.
Og Tundra kommer ikke i Dually. Som jeg skrev i en tråd før her så er Tundra å sammenligne med Ram 1500 og andre 1500/F150/titan og mer. Det er ikke sammenlignbart med 2500/3500 serien i det hele tatt. Det kan heller ikke sammenlignes på samme måte som pradocruiser og Land Cruiser, heller Rav4 mot Landcruiser. Alt av motor og drivverk er helt forskjellig.
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
The dually diesel has been around for a while.
http://www.tundratalk.net/forums/tundra ... 014-a.html
http://www.tundraheadquarters.com/blog/ ... ta-tundra/
http://www.tundratalk.net/forums/tundra ... 014-a.html
http://www.tundraheadquarters.com/blog/ ... ta-tundra/
- Vedlagte filer
-
- toyota-tundra-dually.jpg (73.65 KiB) Vist 14120 ganger
Senest rettet af Dag Einar fre mar 08, 2013 8:51 pm, rettet i alt 2 gange.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og RAM 6,7 cummins + HDJ 80
Det finnes ingen sånne biler å få kjøpt, hverken diesel eller HD toyota pickup her som er tilsalgs. Dette er prototype eller hjemme mek.Dag Einar skrev:The dually diesel has been around for a while.
http://www.tundratalk.net/forums/tundra ... 014-a.html
http://www.tundraheadquarters.com/blog/ ... ta-tundra/
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX