Ombygging av LC 150 2010 modell VB til personbil

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
finjord
Innlegg: 1
Ble med: søn okt 22, 2017 11:05 am

Ombygging av LC 150 2010 modell VB til personbil

Innlegg av finjord »

Hei! :-)

Vi er i gang og skal bygge om vår varebil til personbil.

Lurer på om det er noen her som har gjort dette selv hjemme og som har funnet noe guide til dette noen plasser? Evt har tips om ting man bør være obs på?
Var det enkelt eller mye plunder, og hvor lang tid brukte dere?
Lars_T
Innlegg: 12
Ble med: fre sep 25, 2009 1:51 pm

Re: Ombygging av LC 150 2010 modell VB til personbil

Innlegg av Lars_T »

Jeg er i ferd med det samme- ombygging av LC 150 2010 mod- fra varebil til stasjonsvogn. Dvs nå er jeg ute offshore, men skal sette i gang etter hjemkomst. Har tenkt å skifte tak og, siden slik jeg forstår det, er det litt opp og ned om det blir godkjent med plastikktaket i varebilutg. Jeg ringte Toyota, og de informerte at taket måtte skiftes for å få aktivert airbags bak. Men, samtidig trodde de at det gikk å få bilen godkjent uten aktivering/ skifte av tak. Her inne på forumet så er det noen som har klart å få det godkjent, men majoriteten måtte få dokumentasjon fra Toyota på at airbags bak var aktivert, så da vil jeg tro dette er det som gjelder. Må si jeg lurer på det å løsne deksler på stolpene for å komme til for å skifte tak, og hva slags "spesialverktøy" som trenges for å løsne klips uten at de knekker...
Lars_T
Innlegg: 12
Ble med: fre sep 25, 2009 1:51 pm

Re: Ombygging av LC 150 2010 modell VB til personbil

Innlegg av Lars_T »

Søk på google: "2010 land cruiser n1 conversion kit", så finner du diverse manualer for å bygge om LC150 2009/2010 til varebil. Så er det vel å kjøpe tak og starte på siste side i manualen.
Svar

Tilbake til «Generelt 15x»