Hjelp til valg av 150

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
Makarov
Sted: Trondheim

Hjelp til valg av 150

Legg inn av Makarov » søn mar 22, 2015 5:46 pm

Hadde planer om å kjøpe en grønnskiltet 120, og brukte en god del tid på lese meg opp. Så ble jeg "lurt" til å kikke litt på 150'er, og nå har jeg joggu ta meg snakket med banken, som sa at det bare var å finne seg en bil...

Har brukt siste uka på å lese på 150'er, og har vel kommet til konklusjon at jeg vil ha en 2011 eller nyere (pga 190hk), men har et par spørsmål:
Broom skrives det at drivstoffforbruket på 2011 og 2012 er høyere enn på 2010 (som ikke har dieselpartikkelfilter etter hva jeg forstår) og 2013 (hvor de sikkert har funnet på noe lurt). Er det noen som kan si meg noe om hvor stort "problem" det her er, er det mye forskjell?

Jeg ser at en del averterer bilene med Crawl Control, og andre ikke. På Toyota sine hjemmesider så finner jeg at Crawl Control er standard på VX og GX-utgavene (2015). Stemmer dette bakover også, evt når ble Crawl Control standard i VX/GX'ene?

Jeg har sikkert et par spørsmål etter hvert som jeg finner potensielle biler også (så på en 2013 som så interessant ut, men den er borte fra Finn i dag :? )
Thomas

Der skal Kugle til en Thrønder

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd

Brukeravatar
Makarov

Re: Hjelp til valg av 150

Legg inn av Makarov » søn mar 29, 2015 9:46 pm

Lite med tips å få, men jeg leter fortsatt og håper at noen kan svare meg.

Nå har jeg oppdaget at det er flere forskjeller på 150'ene, som jeg forstår det så er noen levert med bare sentersperre, mens andre har baksperre i tillegg. Ser ut til at Crawl Control kun kommer på litt dyrere utgaver, og de jeg finner er vel utenfor budsjettet mitt, men jeg vil nå gjerne ha sperre bak (og foran, men det får vel vente...).
Er det noen som kan fortelle meg om det er noen enkel måte å finne de som har baksperre; Modellbetegnelse/årsmodell/etc, eller må jeg lete på bildene for å se om det er 2 knapper på panelet?

En annen ting; Ser det er en del firma som bygger om/selger 150'er, og jeg tipper at disse bilene er parallelimportert(?). Har de da bare 3 års garanti, eller har de også 5 år/150k (eller er det 160K) garanti?

I min prisklasse så er det nok mest biler som har gått som leasing som disse firmaene selger. Er det noen grunn til å ikke kjøpe en sånn bil (annet enn at de mest sannsynlig har blitt kjørt som om sjåføren ikke betalte for morroa...)?
Thomas

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd

haavardm
Sted: Bergen

Legg inn av haavardm » man mar 30, 2015 2:35 am

Min er 2010 med Euro4 motor (uten partkkelfilter), og den har bare midtsperre og ikke crawlcontrol. Mener å ha lest at det var konflikt mellom det og avstandsradaren på dette tidspunktet. Med baksperre er det egen knapp fot det. Crawl control har også egen knapp.

Jeg kjøpte min bil gjennom Norwegian Machinery, som er en seriøs parallellimportør. Ikke mange LC150 som er solgt nye med hvite skilter i Norge, så all grunn til å være forsiktig med typisk håndtverkerbiler. Det er også grunn til å være obs på parallellimporterte som KAN være uten vinterpakke som blant annet innebærer doble batterier, setevarme, varmeisolasjon rundt vinduene etc etc.

Om du skal ha bakseter er beste råd å finne en seriøst parallellimportør, om du skal ha grønne bør du ikke kjøpe en bil du ikke har sjekket grundig, siden det er mange leasingbiler der ute som er tøft behandlet.
----------------------
Håvard

LC150 -2010 http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23512

Brukeravatar
Makarov

Legg inn av Makarov » man mar 30, 2015 7:36 pm

Takker for svar @haavardm.
Det er grønnskiliting jeg er ute etter, og har faktisk lurkikket på en fra Norwegian Machinery. Greit å høre at de er seriøse (og regner nesten med at de har vinterpakke i sine biler). Men er det som jeg tror at de kun gir Toyota-garanti på 3 år på bilene når de er parallelimportert, eller har de også 5 år?

Det største problemet mitt nå er at det virker som det ikke er noe system i hva bilene har blitt levert med av utstyr (sperrer/DAC/etc), og "alle" skal ha det samme for bilene. Ser at ribba manuellgira biler ligger ute for det samme som GX'er, og så er det litt hipp som happ om det er tatt bilder som viser hva de er utstyrt med. :?
Thomas

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd

Brukeravatar
Makarov

Legg inn av Makarov » tir apr 07, 2015 6:17 pm

Det ble denne gitt...

Var å kikka på den i går, og tok den.
VX, så ikke elektrikse skinnseter, men med Crawl Control og "alt" av sperrer, plenty nybilgaranti igjen og en serviceavtale som gjør at neste gang bilen skal inn så er det gratis for meg :D

Får hentet den i neste uke, skal bli artig.
Thomas

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd

haavardm
Sted: Bergen

Legg inn av haavardm » tir apr 07, 2015 6:40 pm

Gratulerer!
----------------------
Håvard

LC150 -2010 http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23512

Brukeravatar
jonwib
Sted: Kolbotn

Legg inn av jonwib » tir apr 07, 2015 8:55 pm

Grattis!

Cool lack mtp hur den ändrar effekt i lyset :). Perfekt att dra på expeditioner med mycket krattskog den där ;).

Nu vill vi se en feeeet utstyrsliste :P !

Brukeravatar
Makarov

Legg inn av Makarov » tir apr 07, 2015 10:24 pm

haavardm skrev:Gratulerer!
jonwib skrev:Grattis!
Takker.
jonwib skrev:Cool lack mtp hur den ändrar effekt i lyset :). Perfekt att dra på expeditioner med mycket krattskog den där ;).

Nu vill vi se en feeeet utstyrsliste :P !
Lakken betyr ikke så mye for meg. Ønsket meg egentlig en grå, og vurderer faktisk Rubberspray eller folie for å beskytte lakken. Har jo kjøpt meg feltvogn/turbil....

Har en lang liste i hodet, men først blir det nok noen kjedelige mods; Defa-anlegg og understellsbehandling. Så kommer ekstralys (LED-bar). Skal også lage meg skuffer bak. Så er det taktelt.

Etter det kan jeg begynne å tenke på OME-fjærer og "33, men da regner jeg nesten med at det blir etter en lang periode med makaroni og ketchup til middag...
Thomas

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd

Brukeravatar
Makarov

Legg inn av Makarov » tir apr 14, 2015 10:38 pm

Da ankom LC'n Trondheim seint i går kveld (en kamerat av meg som plukka den opp). Fikk omregistrert og betalt i dag, så nå er feltvogna endelig min (...og banken sin...)

Obligatorisk bilde:
Bilde

Litt steinsprang i lakken på panseret (trenger en sånn panserbeskytter foran, hvilken er best og hvor finner man den billigst?), og (kjedelige, vanlige) sommerdekk som nok bør skiftes ut til neste år (med noe større og grovere :mrgreen: ), ellers er bilen godt oppfulgt, og det er ikke en bulk å se på beskyttelsesplatene under (får vel se om jeg får gjort noe med det etter hvert da...)

Bruksanvisningene var tjukkere enn bibelen, så her er det mye fin lesning fremover.

Får trå til med en garasjetråd etter hvert.
Thomas

LC 150 - 2013-modell

Garasjetråd

Svar

Gå tilbake til «Generelt 15x»