Fremkommelighet i snø.

Moderatorer: lj73jon, Snekker_Andersen, baa

Svar
Brukeravatar
trracing
Innlegg: 374
Registrert: ons mar 14, 2007 8:21 am
Sted: Stjordal

Fremkommelighet i snø.

Legg inn av trracing » lør jan 10, 2015 3:37 pm

Noen som kan fortelle meg om 150 at37 egentlig er bra til å komme seg fram i mye Snø. Hørt snakk om at den er dårligere enn 120n? Eventuelt hvordan er de i forhold til V8 at?

Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 4510
Registrert: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Fremkommelighet i snø.

Legg inn av Dag Einar » lør jan 10, 2015 8:42 pm

Svarer ut fra det jeg tenker kan ha en innvirkning og det er da vekt.
Men jeg har aldri vært veldig interessert i snøkjøring da.
Men offroad generelt, da jeg har kjørt en dette en del.
Sjekk gjerne Spanish Stairs i Australia med en 200 og rock crawl.
Min drøm... :D
Dag Einar 900 63 808
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX(solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1920
Registrert: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Sted: Kolbotn

Re: Fremkommelighet i snø.

Legg inn av jonwib » lør jan 10, 2015 10:41 pm

På läsken Dr Dag?

Det jag har sett av 150 i terräng står då inte tillbaka för 120. Har dock inte sett 150 i snö väl att märka. Är nog skiten bakom spakarna som avgör till sist. Kan hända vi har facit ila nästa helg när Snövit ska upp i ringen mot ett gäng superpimpade doningar ( du har väl övat på snöskuffing för hel-te Öystein! ).

Edit: Förtydligande mtp snökörning.
Sist redigert av jonwib den søn jan 11, 2015 1:11 am, redigert 1 gang totalt.

ofrovold
Innlegg: 1994
Registrert: tor des 02, 2004 6:49 am
Sted: Eggedal
Kontakt:

Re: Fremkommelighet i snø.

Legg inn av ofrovold » lør jan 10, 2015 11:05 pm

Jepp, tar med egen spade! :D
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*

Brukeravatar
Geir Vangen
Innlegg: 743
Registrert: lør okt 02, 2004 4:58 pm
Sted: Sarpsborg

Re: Fremkommelighet i snø.

Legg inn av Geir Vangen » søn jan 11, 2015 1:03 am

Har hatt både 120 og 150 på 37", og det er ingen vesentlig forskjell på de. Bare å tappe nok luft så kommer du frem :D
Jeg hadde ARB foran og bak på begge.

Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1920
Registrert: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Sted: Kolbotn

Re: Fremkommelighet i snø.

Legg inn av jonwib » søn jan 11, 2015 1:09 am

ofrovold skrev:Jepp, tar med egen spade! :D
Puuhhhh, det var då för väl ;).

Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Registrert: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Sted: Kvinesdal

Re: Fremkommelighet i snø.

Legg inn av sunde » søn jan 11, 2015 1:21 am

Mi hadde med lc 120 AT38 og lc 150 AT38 på Island.der var vertfall forskjellen stor,hilux38 og Lc120 38" kom mye bedre frem.vi testet alle bilene.lc 150 virket mye tyngre foran.den var og vsskligere og kontrolere på gassen,syntes eg.om dette er likt på 37" vet eg ikkje,en 37" lc 150 har eg ikkje snø kjørt med,kun etter veg.

Lit usikker på bygge proses på lc 150 kontra lc 120 på 38" tru ikkje det bygges likt,så kan ha noe med det og å gjøre.og da kan en ikkje sammenligne slik.

37" i Norge er vel ganske så lik på lc 120 og lc 150?
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt

Svar

Gå tilbake til «Generelt 15x»