Motor på 150'n

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » ons sep 26, 2012 8:31 am

Hei

Vurderer å bytte ut 120 med en 150 men lurer litt på om noen vet når skiftet fra 173 til 190 hk var? Ser på en 2011 modell og der ser det ut som det både er 173 og 190 i skjønn forening. Noen som har prøvd begge og vet om forskjellen er stor? Antar at motoren forøvrig er dønn lik på begge.

Takker for svar :-)

Hilsen Truls

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » tor sep 27, 2012 7:08 pm

Hei igjen folkens

Den LC 150'n jeg har tittet på har bare et batteri, på 120'n jeg har er det to. Er det ikke normalt med to??

Takk for svar igjen :-)

Hilsen Truls

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » tor sep 27, 2012 8:06 pm

Hei

Stemmer at det er en importbil, men den er kjøpt ny hos Bergheim. Skulle vel tro at Bergheim tar inn biler med nordisk spekk??

Takk for svar,
Hilsen Truls

sharo
Innlegg: 78
Registrert: fre feb 05, 2010 11:32 pm

Re: Motor på 150'n

Legg inn av sharo » tor sep 27, 2012 11:03 pm

Om du er interesert i en norsk 60års-2011,sølv met,sort skinn, HDD,avtagbart h.feste,27.950km og du kan bla opp 480k kan du komme til moss og sjekke ut min :-)
lc120_2007 skrev:Hei

Stemmer at det er en importbil, men den er kjøpt ny hos Bergheim. Skulle vel tro at Bergheim tar inn biler med nordisk spekk??

Takk for svar,
Hilsen Truls

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » fre sep 28, 2012 7:51 am

Hei

Takk for tilbudet, skal tenke litt på det. 480' er vel ikke så gæli det, når på året er den registrert? "Problemet" med de norske bilene er denne skilleveggløsningen som Toyota Norge har som gir betydelig mindre seteplass foran og min høyde på strøpmpelesten, 191. Jeg har bygget om min 120 hos Telemark Salmakerverksted og fikk da full utnyttelse av plass, kan kjøre setet helt tilbake og ha fin vinkel i ryggen også. Så det er en grunn til at jeg ser på en importbil med annen skillevegg og med nordisk spekk.

Har du eventuelt noen bilder liggende?

Takker uansett for tilbudet, jeg tar kontakt hvis det skulle passe seg slik :-)

Hilsen Truls

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » fre sep 28, 2012 7:59 am

Hei igjen

Takk for tipset, ønsker meg nok en som har godt med utstyr :-). Det er denne jeg har tittet på og prøvekjørt: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37384557

Fin og flott bil, pakket med utstyr. Men bare ett batteri som sagt og da undres jeg litt. Den har jo Webasto og den trekker vel endel strøm? i tilegg har den defa pakke også. Fine felger og hjul men 285/50-20 er jo ikke ideelt, den spora ganske bra og "danset" mer på veien enn min 120 med 265/70-17 (ikke uventet).

Hvilken bil med regnummer: ZD16970 er det du refererer til her?

Hilsen Truls
folbjo skrev:
lc120_2007 skrev:Hei

Stemmer at det er en importbil, men den er kjøpt ny hos Bergheim. Skulle vel tro at Bergheim tar inn biler med nordisk spekk??

Takk for svar,
Hilsen Truls
Det vet jeg ingen ting om, men all god grunn til å sjekke det opp.
Du kan jo f.eks starte med å diskutere tingene med en Toyota forhandler ?. Tror det er lurt ?.

Må jo være mulig å få sjekket opp fakta når man har reg.nr ?. (ZD16970)
Understellsnummer er i alle fall: JTEBH3FJ905010947

Har du forresten sett dene ?.
Skal du kikke på bil med lite utstyr (noe jeg forøvrig ikke anbefaler), er jo denne helt klart vært en kikk:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37248720

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » fre sep 28, 2012 11:10 am

Hei

Har fått oppklart dette med 1 og 2 batterier. Det er importbiler fra Belgia (kanskje flere land også) som ikke har nordisk pakke. Det vil si at de leveres med ett batteri, mindre dynamo, mindre/dårligere varmeapparat og uten powerheat. Så med andre ord, greit å styre unna høres det ut som.

Truls

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » fre sep 28, 2012 12:13 pm

Ja, igrunnen enig i det, men akkurat her så er nok forhandleren bilen står hos uten "skyld". Bilen selges for kunde og de kjenner ikke noe spess til LC så dette vet de nok rett og slett ikke om.

folbjo skrev:
lc120_2007 skrev:Hei

Har fått oppklart dette med 1 og 2 batterier. Det er importbiler fra Belgia (kanskje flere land også) som ikke har nordisk pakke. Det vil si at de leveres med ett batteri, mindre dynamo, mindre/dårligere varmeapparat og uten powerheat. Så med andre ord, greit å styre unna høres det ut som.

Truls
Akkurat !.
Styr unna den bilen.
Dårlig gjort å ikke opplyse om slikt :evil:

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » fre sep 28, 2012 12:16 pm

Neida, det var ikke den bilen gitt men denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37384557 som jeg var å prøvde.

Truls.
lc120_2007 skrev:Ja, igrunnen enig i det, men akkurat her så er nok forhandleren bilen står hos uten "skyld". Bilen selges for kunde og de kjenner ikke noe spess til LC så dette vet de nok rett og slett ikke om.

folbjo skrev:
lc120_2007 skrev:Hei

Har fått oppklart dette med 1 og 2 batterier. Det er importbiler fra Belgia (kanskje flere land også) som ikke har nordisk pakke. Det vil si at de leveres med ett batteri, mindre dynamo, mindre/dårligere varmeapparat og uten powerheat. Så med andre ord, greit å styre unna høres det ut som.

Truls
Akkurat !.
Styr unna den bilen.
Dårlig gjort å ikke opplyse om slikt :evil:

Lc 200 V8
Innlegg: 840
Registrert: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Sted: Hønefoss

Re: Motor på 150'n

Legg inn av Lc 200 V8 » fre sep 28, 2012 3:11 pm

Du vil ikke ha en med 37" ombygging da? :D
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen

kurt09030
Innlegg: 37
Registrert: ons sep 05, 2012 9:35 pm
Sted: Norge

Re: Motor på 150'n

Legg inn av kurt09030 » fre sep 28, 2012 6:02 pm

lc120_2007 skrev:Hei

Har fått oppklart dette med 1 og 2 batterier. Det er importbiler fra Belgia (kanskje flere land også) som ikke har nordisk pakke. Det vil si at de leveres med ett batteri, mindre dynamo, mindre/dårligere varmeapparat og uten powerheat. Så med andre ord, greit å styre unna høres det ut som.

Truls
Hiluxen eg hadde var frå Tyskland, den hadde berre eit batteri. Resten var klin likt norske hiluxar.
Hadde ikkje noko problem med oppstart i -35, så eg meinar no att det ikkje er noko stort å bry seg om att det berre er eit batteri. Er no ikkje akkurat ein 10l 6 sylindra ein skal ha start på.

Noko kilo lettare og med berre eit, så går han litt fortare :wink:
2012 LC 150 AT37 stealth editon ;)

98. Honda Integra R

x: 08. Hilux 3.0 AT37

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » tir okt 02, 2012 8:23 am

Hei du

Så denne først nå jeg, beklager.

Jo, en 37 hadde jo vært toppen det men da er vi nok litt over mitt budsjett i denne runden. Hadde uansett var fint å se noen bilder av den.

Hilsen Truls
Lc 200 V8 skrev:Du vil ikke ha en med 37" ombygging da? :D
Sist redigert av lc150_2011 den tir okt 02, 2012 8:27 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
lc150_2011
Innlegg: 128
Registrert: fre nov 21, 2008 10:39 am
Sted: Bærum

Re: Motor på 150'n

Legg inn av lc150_2011 » tir okt 02, 2012 8:26 am

Tja, de fleste andre biler har jo bare ett batteri og det funker jo som du sier. Men på denne LC'n så var det flere "mangler" også som avgjorde at jeg ikke tok denne.

Hilsen Truls
kurt09030 skrev:
lc120_2007 skrev:Hei

Har fått oppklart dette med 1 og 2 batterier. Det er importbiler fra Belgia (kanskje flere land også) som ikke har nordisk pakke. Det vil si at de leveres med ett batteri, mindre dynamo, mindre/dårligere varmeapparat og uten powerheat. Så med andre ord, greit å styre unna høres det ut som.

Truls
Hiluxen eg hadde var frå Tyskland, den hadde berre eit batteri. Resten var klin likt norske hiluxar.
Hadde ikkje noko problem med oppstart i -35, så eg meinar no att det ikkje er noko stort å bry seg om att det berre er eit batteri. Er no ikkje akkurat ein 10l 6 sylindra ein skal ha start på.

Noko kilo lettare og med berre eit, så går han litt fortare :wink:

Brukeravatar
holejos
Innlegg: 69
Registrert: ons nov 24, 2010 11:25 pm
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Motor på 150'n

Legg inn av holejos » man feb 09, 2015 7:23 pm

Noen som har bekreftede opplysninger om at importbilder uten doble batterier heller ikke har Power heater, mindre batteri og svakere dynamo? Andre ting? Vurderer en LC150 som viser seg å ikke ha doble batterier eller pwr heater, men er nogle skeptisk.
Sist redigert av holejos den tir feb 10, 2015 9:52 am, redigert 1 gang totalt.
EX: 2007 LC 120 GX TEMS m/AT35 3.0 d4d Automat
EX: 2005 LC 100 V8 4.7

Jostein 90282333

Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 4399
Registrert: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Motor på 150'n

Legg inn av Dag Einar » man feb 09, 2015 8:33 pm

Jeg ville personlig aldri gått for en bil uten to batterier.
Og om den ikke har pwr heater også, villle jeg vært meget skptisk.
Ei dame jeg kjenner kjøpte en 120 med et batteri og den var da import fra Saudi Arabia og hadde heller ikke D4-d motor.
Vær våken når dere gjør kjøp!!!
Mvh. Dag Einar
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX (solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Brukeravatar
holejos
Innlegg: 69
Registrert: ons nov 24, 2010 11:25 pm
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Motor på 150'n

Legg inn av holejos » tir feb 10, 2015 10:29 am

Yes, enig, er våken og som sagt skeptisk, men lurer på hva den praktiske betydningen er utover dårlig batterikapasitet? Dårlig varmeapparat; vil den ikke greie å holde varmen i 20 minus? Dynamo; vil den ikke greie å lade batteri i kulde? Er ingen ekspert.
EX: 2007 LC 120 GX TEMS m/AT35 3.0 d4d Automat
EX: 2005 LC 100 V8 4.7

Jostein 90282333

Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 4399
Registrert: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Motor på 150'n

Legg inn av Dag Einar » tir feb 10, 2015 10:59 am

Den modellen jeg nevnte hadde f.eks 3 l motor, men BARE 90 hk.
Den ser veldig lik ut en 2LT på toppen.
Den heter 5 LE og er brukt i enkelte Dyna modeller blant annet.
Mvh. Dag Einar
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX (solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Motorgarasjen
Innlegg: 436
Registrert: tir aug 02, 2005 9:04 am
Sted: Åsenfjord

Re: Motor på 150'n

Legg inn av Motorgarasjen » fre apr 10, 2015 10:44 pm

Noen som vet når de første 190 hk ble levert ?
Ser annonser i Tyskland med oppgitt 190 hk allerede fra februar 2010,
men kom de så tidlig og ble levert i både 173 og 190 hk utgave samtidig,
eller er det bare fakta feil hos annonsørene ?

Svar

Gå tilbake til «Motor 15x»