Sykkelstativ

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Knut.f
Sted: Hakadalen

Sykkelstativ

Legg inn av Knut.f » tor jun 14, 2007 9:50 am

Er det noen der ute som har muligheten til å kunne tipse meg om hvor jeg kan få tak i et sykkel stativ til min Land Cruiser 90, som det er plass til fire sykkler på. Dette er nemelig ikke så lett som det høres ut som. Jeg ønsker ikke å ha sykkla på taket :roll:
Knut

Knut.f

Legg inn av Knut.f » søn jun 24, 2007 12:48 pm

Jeg har skaffet meg det perfekte sykkel stativ nå uten å høre et eneste pip fra noen av dere drevene Land Cruiser gutta. Mulig sykkel interessen ikke er størst i dette miljøet. Likevell det er mulig å kjøpe et flott stativ som man fester på reserve hjulet. Det er et firma i Nittedal som heter K Bøhler som selger dette. :D
Knut

Brukeravatar
Hermann
Sted: Vadsø

Legg inn av Hermann » søn jun 24, 2007 8:08 pm

Flott! Hva kosta det? Har selv forsøkt med en stativ som festes på hengerfestet. Det blir ikke særlig bra pga reservehjulet på døra.
vennlig hilsen
Hermann
LC150, 2010 modell

Knut.f

Legg inn av Knut.f » fre jul 06, 2007 2:45 pm

Det koster 2 313.- Han har en nett side med bilde av stativet, men jeg husker ikke adressen. Han som driver dette firma heter Knut Bøler og kan treffes på tlf nr. 67070950. Stativet er enkelt men genialt, jeg har prøvet det ut på biltur/sykkel tur i Danmark nå og er meget godt fornøyd. :lol:
Knut

Brukeravatar
JensP
Sted: Gjøvik

Legg inn av JensP » fre jul 06, 2007 6:19 pm

magjo3

Thule

Legg inn av magjo3 » fre aug 03, 2007 9:06 am

Jeg kontaktet Thule på en stand i Sverige.
De demonstrerte et stativ som passet for oss med reservehjul på bakdøra. Husker ikke om det var for 3 eller 4 sykler.
Antageligvis ikke billig, men de fungerer, er solide og ser bra ut.

lazerway
Sted: Tynset

Legg inn av lazerway » fre mai 09, 2008 12:54 am

Knut.f skrev:Jeg har skaffet meg det perfekte sykkel stativ nå uten å høre et eneste pip fra noen av dere drevene Land Cruiser gutta. Mulig sykkel interessen ikke er størst i dette miljøet. Likevell det er mulig å kjøpe et flott stativ som man fester på reserve hjulet. Det er et firma i Nittedal som heter K Bøhler som selger dette. :D
Hei

Jeg er veldig intressert i sykling og vil gjerne ha med meg vår families sykler på tur når vi er ute å cruiser :D :D :D

Fant tråden din og etter mailkontakt med k. Bøhler kjøpte jeg dette sykkelstativet fra han. God og rask respons fra denne leverandøren :D :D .

Problemet etter mottak av sykkelstativet er todelt og jeg ønsker å høre hvordan du eller andre med samme stativ løste dette:?: :?:

Jeg har en 2001 LC og på innfestingen av reservehjulet bak er det en senterskrue for innfesting av deksel over reservehjulets felg. Denne har jeg tenkt å beholde slik at jeg vil ta hull i senter for brakett på sykkelstativet (tror jeg) slik at jeg kan beholde muligheten for å feste dette dekselet når jeg skrur av braketten til sykkelstativet. Hva gjorde du??

Det andre jeg lurer på er at den "kragen" for å stabilisere reservehjulet som sitter på oversiden av den nevnte senterskruen sitter iveien for braketten til sykkelstativet. Fjernet du denne kragen helt eller tok du ut kantene på denne "kragen" slik at noe av denne ble igjen stikkende ut i det firkant hullet som er på braketten :?: :?:

Ønsker å høre andres erfaringer hvis dere har kjøpt dette stativet :|

En undrende vårhilsen fra kt
2001 LC90 :-) ;-)

Salvesen

Re: Sykkelstativ

Legg inn av Salvesen » ons jul 25, 2018 11:43 am

Heisannn. Gjenoppliver denne tråden. Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få fatt i et sykkelstativ som passer denne braketten ved siden av hengerfestet mitt? Sitter på en LC 90 og er sikkert ettermontert for å kunne frakte sykkel uten at det kommer i konflikt med reservehjulet.
Vedlegg
02C14CF2-D310-49EF-9122-EA95E6B4FA96.png
02C14CF2-D310-49EF-9122-EA95E6B4FA96.png (253.62 kiB) Vist 2608 ganger

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 9x»