ABS lampe lyser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
omhelle

ABS lampe lyser

Legg inn av omhelle » tir jun 07, 2016 3:15 pm

Hei,

Har sett dette evne flere ganger, men nå har jeg prøvd det meste.

Long story short.. ABS lampa bynte å lyse konstant.
-Jeg har prøvd å lufte bremser så det er greit.
-Jeg har byttet til ny tilhenger kontakt (som jeg har lest er et gjengjelde problem)
- sjekket at alle batteri pol sko er OK.
- målt alle 4 sensorer med millimeter (i koblingspunktet til ABS ECU'en for å teste hele ledningsstrekket og skøyter) her målte jeg tilsvarende lik spenning på alle sensorer når hjulet vart rotert... Så da går jeg ut ifra at sensorene er OK? Eller har noen andre erfaringer her?

Jeg prøvde å løsne ABS sensorene for å rense og se at det ikke er mye støv der, men de satt så godt at jeg er redd for å ødelegge dem (og siden jeg måler spenning bør det være OK der.?)

Nå har jeg bestilt en diagnosetester, men er det noen som har forsalg som kan prøves som jeg ikke har gjort?

All info mottas med stor takk, da bilen har lyst på EU kontroll så fort som mulig :)

Ole Martin

lb1lf
Sted: Hareid, M&R

Re: ABS lampe lyser

Legg inn av lb1lf » ons jun 08, 2016 9:21 am

Hei,

Om 90en din er ny nok til å ha OBD2, er nok det enkleste å vente på at testeren skal ankomme - men bare for å illustrere hvor mye rart som kan få ABS-lampen til å tenne:

Såvidt jeg klarte å lese ut av verkstedmanualen (RM517) da jeg hadde litt ABS-problemer for noen uker siden, vil en gåen pære i bremselyset være nok til at varsellampen tennes.
--
Odd Erling, Hareid (1998 KZJ95, Dieseldyret)
Bilde

tinnsoldaten

Re: ABS lampe lyser

Legg inn av tinnsoldaten » man jul 11, 2016 1:00 pm

Hadde du hatt batteriet av for 3-4 timer , så satt på igjen ? Mange biler resetter seg sjøl når du tar strømmen og lar bilens system tappe seg ut.
Har koblet ut batteri over natten og resatt mange ting over årene.

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 9x»