Lc 200 nato utgaven

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

Svar
Andreas30
Innlegg: 1062
Registrert: søn sep 23, 2007 12:23 pm
Sted: Bærum

Lc 200 nato utgaven

Legg inn av Andreas30 » søn apr 28, 2013 11:04 am

Fant bilde av noen lc 200 som skulle ut og tjeneste gjøre i Afganistan
Vedlegg
LC 200 NATO 2.jpg
LC 200 NATO 2.jpg (94.37 kiB) Vist 7846 ganger
lc200 nATO.jpg
lc200 nATO.jpg (89.63 kiB) Vist 7846 ganger
05 mod lc 120 vx
400 500 km Stil going strong
Motorolje castrol Edge 5-30
Jobber i Pukkverk

A.O.M

Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1897
Registrert: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Sted: Kolbotn

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av jonwib » søn apr 28, 2013 9:14 pm

Wow! Vilka läckra bilar.

Hur lång tid tar det innan de skriver av de där, dvs när kan man få händerna på en sån?

Sandfärgad då med svarta detaljer och fäste för 12,7an :).

pistolsen
Innlegg: 141
Registrert: søn jan 31, 2010 11:22 pm
Sted: 1166 Playa Norte

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av pistolsen » søn apr 28, 2013 9:35 pm

De blir ikke avskrevet, men brukt opp.
Stuff this in your big block pipe and smoke it!

Brukeravatar
jonwib
Innlegg: 1897
Registrert: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Sted: Kolbotn

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av jonwib » søn apr 28, 2013 10:05 pm

:cry:

Det var dumt det.

Brukeravatar
RonMaster
Innlegg: 334
Registrert: fre mai 14, 2004 7:43 pm
Sted: Høvåg
Kontakt:

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av RonMaster » man apr 29, 2013 12:54 pm

Drømme bilen, LC200 på 42"
Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.

Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"

Brukeravatar
fredden
Innlegg: 76
Registrert: tor feb 16, 2012 6:11 pm
Sted: Sørreisa

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av fredden » ons okt 23, 2013 6:56 pm

Dette tror jeg er Islandske biler.
De som Norge etterhvert får er brunere, og har gule skilter.

Brukeravatar
casevac
Innlegg: 339
Registrert: ons nov 14, 2012 12:38 am
Sted: Elverum

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av casevac » ons okt 23, 2013 10:05 pm

Ganske lenge siden norske styrker sluttet å bruke superrigga TLC der nede
Victoria, HJ61 88mod - Solgt
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432

Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.

Brukeravatar
Roall
Innlegg: 954
Registrert: tir mar 23, 2004 6:16 pm
Sted: Vikhammer

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av Roall » fre okt 25, 2013 12:00 am

Vet du grunnen til at de ble tatt ut. Pga. minetrussel etter den dødsulykka, eller ble de med for store hjul og for tungt rigget overbelastet og brøt sammen for tidlig........ andre årsaker...

Ser det står nesten 6000 kg på dørene.... Tror ikke orginale hjulager holder mange milene i de forholdene som er der nede..
LC HZJ75PU ,Nissan Leaf

LJ70LX ,LJ73LX 38" ,LJ73LX ,HJ60G ,HJ61VX ,KZJ95GX ,HDJ100VX ,HDJ80VX

Brukeravatar
casevac
Innlegg: 339
Registrert: ons nov 14, 2012 12:38 am
Sted: Elverum

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av casevac » fre okt 25, 2013 9:43 am

Roall skrev:Vet du grunnen til at de ble tatt ut. Pga. minetrussel etter den dødsulykka, eller ble de med for store hjul og for tungt rigget overbelastet og brøt sammen for tidlig........ andre årsaker...

Ser det står nesten 6000 kg på dørene.... Tror ikke orginale hjulager holder mange milene i de forholdene som er der nede..
Det er flere grunner til dette. Dette er ikke et militært kjøretøy, det er en bil. Vi kan like og tro mye om TLC, men militære operasjoner med masse gubb, masse vekt, ekstremt dårlige veier over tid, fiendens påvirkning, evne til å effektivt bekjempe fra kjøretøyet er noen av faktorene som spiller inn. Når upansret er dette en komfortabel ekspedisjonsbil med god fremkommelighet der man selv velger å foreta fremføring. I et terreng hvor man i enkelte tilfeller bruker bilen til å bryte seg frem holder det ikke.
I tillegg må jeg si helt personlig at AT - mods er med på å svekke relevansen til kjøretøyet. Det som har en grunntanke om å ferdes i snø og vidde er dårlig egnet i krapt og krasst terreng. En 7xPU helt orginal gjør en mye bedre jobb over tid. Alt av AT mods jeg har vært borti har falt helt igjennom. Det tristeste eksempelet jeg har vært borti var en AT HZJ78 35" eller 37" rigga til ambulanse - den klarte ikke å følge en kolonne med nedlessa MB240 - det sier litt om MB240 - men enda mer om 78'n. Jeg har kjørt mye HZJ79PU og vet hva den er god for orginalt, mods er tydelig med på å sette bilen langt tilbake i forhold til orginalen - i det minste til militært bruk. Sikkert fint på isbre og vulkansafari.

Misforstå meg rett - det brukes MYE 200 nerri der - pansret max, plass til 4, ingen eller så lite synlige mods som mulig i den hensikt å ikke trekke mer oppmerksomhet/ild enn det som er nødvendig ;-)
Victoria, HJ61 88mod - Solgt
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432

Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.

Brukeravatar
ole_kristian
Innlegg: 910
Registrert: tir aug 17, 2010 1:23 pm
Sted: Austvatn, Nord Odal
Kontakt:

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av ole_kristian » fre okt 25, 2013 9:47 am

casevac skrev:
Roall skrev:Vet du grunnen til at de ble tatt ut. Pga. minetrussel etter den dødsulykka, eller ble de med for store hjul og for tungt rigget overbelastet og brøt sammen for tidlig........ andre årsaker...

Ser det står nesten 6000 kg på dørene.... Tror ikke orginale hjulager holder mange milene i de forholdene som er der nede..
Det er flere grunner til dette. Dette er ikke et militært kjøretøy, det er en bil. Vi kan like og tro mye om TLC, men militære operasjoner med masse gubb, masse vekt, ekstremt dårlige veier over tid, fiendens påvirkning, evne til å effektivt bekjempe fra kjøretøyet er noen av faktorene som spiller inn. Når upansret er dette en komfortabel ekspedisjonsbil med god fremkommelighet der man selv velger å foreta fremføring. I et terreng hvor man i enkelte tilfeller bruker bilen til å bryte seg frem holder det ikke.
I tillegg må jeg si helt personlig at AT - mods er med på å svekke relevansen til kjøretøyet. Det som har en grunntanke om å ferdes i snø og vidde er dårlig egnet i krapt og krasst terreng. En 7xPU helt orginal gjør en mye bedre jobb over tid. Alt av AT mods jeg har vært borti har falt helt igjennom. Det tristeste eksempelet jeg har vært borti var en AT HZJ78 35" eller 37" rigga til ambulanse - den klarte ikke å følge en kolonne med nedlessa MB240 - det sier litt om MB240 - men enda mer om 78'n. Jeg har kjørt mye HZJ79PU og vet hva den er god for orginalt, mods er tydelig med på å sette bilen langt tilbake i forhold til orginalen - i det minste til militært bruk. Sikkert fint på isbre og vulkansafari.

Misforstå meg rett - det brukes MYE 200 nerri der - pansret max, plass til 4, ingen eller så lite synlige mods som mulig i den hensikt å ikke trekke mer oppmerksomhet/ild enn det som er nødvendig ;-)
Mange veloverveide ord. Her lukter det litt førstehånds felterfaring, og kompetanse basert på egne opplevelser karer.

Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46 og '97 Land Cruiser KZJ95 stv
Har nå: '07 Lexus RXh400 og '80 Land Cruiser HJ45 pu.

Menn uten pickup - er direkte stygt!

Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 4429
Registrert: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av Dag Einar » fre okt 25, 2013 10:30 pm

Synes den ligner veldig den som sto utenfor AT Dramen da vi var der 6 mai i år.
Uten at jeg skal banne på dette.
Mvh. Dag Einar
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX (solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Brukeravatar
JanK 55
Innlegg: 2404
Registrert: lør aug 21, 2004 3:13 am
Sted: Fetsund

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av JanK 55 » fre okt 25, 2013 11:27 pm

Dag Einar skrev:Synes den ligner veldig den som sto utenfor AT Dramen da vi var der 6 mai i år.
Uten at jeg skal banne på dette.
Denne du sikter til http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=30 ... 20#p160531
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"


// Garasjen vår // & //Garasje H4K//

Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 4429
Registrert: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av Dag Einar » fre okt 25, 2013 11:53 pm

Ja det var det Jan.
Same bil det ikke sant?
Mvh. Dag Einar
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX (solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Brukeravatar
JanK 55
Innlegg: 2404
Registrert: lør aug 21, 2004 3:13 am
Sted: Fetsund

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av JanK 55 » lør okt 26, 2013 12:16 am

Dag Einar skrev:Ja det var det Jan.
Same bil det ikke sant?
Ser veldig like ut ja, men ser det er litt forskjell på max vekta, så vet ikke om det er andre forskjeller.
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"


// Garasjen vår // & //Garasje H4K//

Brukeravatar
andersw
Innlegg: 697
Registrert: fre feb 20, 2009 10:06 pm
Sted: Haugesund

Re: Lc 200 nato utgaven

Legg inn av andersw » lør okt 26, 2013 12:46 pm

Den utenfor AT har stiv aksling foran og bak. den ovenfor her har IFS fremme og stiv bak.
2004 Land cruiser 120

Svar

Gå tilbake til «Generelt 20x»