Til infomasjon ang reklamasjon innen 5 år

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

landknuser
Sted: Stavenes, Vaksdal

Re: Til infomasjon ang reklamasjon innen 5 år

Legg inn av landknuser » tir nov 23, 2010 5:42 pm

Da var turen til Jæger unnagjort.... Kom ut med et smil... troen på Toyota er på vei tilbake...
Kom inn og presenterte problemet med vibrering i revers, og antydet at problemet kunne være motorfester.
Frode Drange på Jæger tok saken og fikk bilen inn til diagnose med en gang.
Ca en time senere var svaret at det var motorfestene, at de trengte en og en halv dag på og bytte,
OG AT DE TOK DET PÅ 5 ÅRS REKLAMASJONSRETT. :D :D :D .
Jeg tok i mot med takk, og avtalte time...
Dette forumet er bare vannvittig bra....Jeg har etter to månder som LC eier fått byttet dyser/foringer og nå
motorfestene. Uten at det har kostet meg noe...Kun ved å melde meg inn og være søkende etter informasjon.
Tusen takk alle dere der ute som bidrar til at info blir spredd. Jeg gjør selv mitt beste...
Mvh
Dag

2007 120 GX

Brukeravatar
dracan
Site Admin
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Legg inn av dracan » ons nov 24, 2010 11:53 am

Veldig bra at ting løser seg.
Dette forumet er unikt og den lille summen det koster å være medlem sparer du inn på ett par deler......
Vi har ca 550 betalende medlemmer og over 3100 forumbrukere.....
Bare å trykke på denne linken og melde seg inn:
http://nlck.no/amember4/member.php
Bruk samme bruker og passord som forum.

Jo flere vi er, jo sterkere er vi ovenfor myndigheter og forhandlere.

PS! Det er veldig mange forhandlere som er innom her og leser også! :D
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"

landknuser
Sted: Stavenes, Vaksdal

Legg inn av landknuser » ons nov 24, 2010 2:54 pm

Jeg er allerede betalende medl.... :D :D :D
Mvh
Dag

2007 120 GX

ott

Legg inn av ott » lør des 04, 2010 11:04 am

Hva med reklamasjon på vannpumpe 2006 mod og 60000km?

folbjo
Sted: Tønsberg

SLETTET

Legg inn av folbjo » søn des 05, 2010 2:51 am

:?
Sist redigert av folbjo den man des 10, 2012 12:10 am, redigert 1 gang totalt.

ott

Legg inn av ott » søn des 05, 2010 9:14 am

folbjo skrev:
ott skrev:Hva med reklamasjon på vannpumpe 2006 mod og 60000km?
Ei vannpumpe er vell ikke å annse som en ordinær slitedel, selv om den av og til må skiftes ?.
Vannpumpen er jo en vital del på motor, og således ikke å anse som ordinær slitedel (eks. bremsebelegg).
Ville nok forlangt å få den skiftet om bilen ikke er 5 år.

Takk for svar!

omk

Legg inn av omk » man des 06, 2010 7:06 am

Hei. Da først fikk jeg byttet motorfester og bilen ble endelig vibrasjonsfri! Fikk det på reklamasjon etter mye om og men, og som de andre her på forumet sier, så tok det 1,5 dager.

mvh
Odd Magne

gus
Sted: Askøy, Hordaland

Legg inn av gus » man jan 24, 2011 6:45 pm

Er bilen helt vibrasjonsfri nå?

Jeg fikk nettopp byttet mine da jeg klagde på vibrasjon. Spesielt mye vibrasjon var det faktisk på tomgang da turtallet økte/falt litt etter AC kompressoren slo inn. Det vibrerte/nykket også godt i "innbremsing" til lyskryss etc. Jeg syns det er blitt bedre etter byttet, men symptomfri ble den ikke...
2005 Toyota LandCruiser 120 GX
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40

Brukeravatar
toddi
Sted: Rogaland Sandnes
Kontakt:

Legg inn av toddi » man jan 24, 2011 7:04 pm

Det som er rart er jo at noen forhandlere eller verksteder er vasklige på dette med reklamasjon og at kunden skal betale. Eneste grunnen til det, er nok at de svindler eller ren toskeskap. Men stort sett er Toyota meget seriøse i slike saker.
Fortsatt mye å lære, men føler jeg får til mer og mer!
Ta en kikk på min Garasje. http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=12349

Brukeravatar
dracan
Site Admin
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Legg inn av dracan » tir jan 25, 2011 7:51 am

Det har vel litt med hvilket kundeforhold man har med forhandler ang "goodwill"!
Om du bruker merkeverkstedet ditt og tar f.eks servicer ol tror jeg terskelen for å strekke seg litt lengre er tilstede.
For det er det det handler mye om her. Om du bruker "Leifs bakgårds svartverksted" og aldri er innom ett Toyota verksted, er nok strikken litt kortere......

Og husk at reklamasjonsrett kun gjelder ved kjøp av ny bil privat.
Om den er kjøpt av en bedrift/firma gjelder kun garanti!
Så vær obs med å kjøpe en brukt LC som er kjøpt ny av en bedrift.
Eks: Om du kjøper en 3 år gammel leasing bil som er brukt av ett firma, så gjelder ikke reklamasjonsretten...... Dette gjelder også importbiler.
Dette er ut i fra Norsk lov, men som mange har opplevd og opplever, strekker Toyota Norge seg laaaangt for å tilfredsstille sine kunder.
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"

Brukeravatar
toddi
Kontakt:

Legg inn av toddi » tir jan 25, 2011 7:47 pm

Nå har jeg hatt både gammel og ny bil. Opplevd mye forskjellig. Forskjellen er faktisk meget stor, også innen for forhandlere av samme merke. Og grunnen er enkel. De er inviduelle forhandlere og verksteder. Jeg har også hatt flere nye biler på Firmaet, og det er faktisk så enkelt som det, som firmakunde blir man tatt mye mer seriøst enn privat. Det har ikke slått feil. Og grunnen, jo det er fordi som firmakunde i dag, blir bilene ofte byttet ut etter tre år, og forhandlerene er avhengig av kunder som kommer igjen. Dette gjør et firma mye oftere enn en privat person som kjøper ny. Firma biler blir prioritert. Dette ser jeg går igjen hos både Ford , Opel og Toyota. Nå har jeg også en godt bekjent i Toyota i stavanger, og hadde det ikke vært for det, så hadde jeg aldri fått den kundeoppfølging, og det har jeg erfart for jeg har prøvd Toyota i Sandnes. Helt klart kan man gjøre mye med egen taktikk å list. Men dette er ikke bare bare og heller i like lett for alle rundt om de forskjellige Toyota farhandlere og verksteder i landet. Svogeren min kjører faktsisk fra Mjøndalen til Stavenger når han skal ha Service på bilen sin. Men det er jo grunnet pris da. Han får god rabbat, og i tillegg besøke sin bror. Og det å bruke andre enn merkeverksteder trenger ikke å være noe ulempe. Har opplevd at der vi har hatt merkeforhandlere som sliter med å finne problemet som kunden kommer med, men med et uavhengig verksted av bilmerke fant feilen etter første forsøk. Merke verksted kan være tidligere oppdatert, men dette har mer å gjøre med de som jobber der enn selve merke de forholder seg til

Brukeravatar
SverreS
Sted: Trondheim

Legg inn av SverreS » tir jan 25, 2011 11:15 pm

toddi skrev:Nå har jeg hatt både gammel og ny bil. Opplevd mye forskjellig. Forskjellen er faktisk meget stor, også innen for forhandlere av samme merke. Og grunnen er enkel. De er inviduelle forhandlere og verksteder. Jeg har også hatt flere nye biler på Firmaet, og det er faktisk så enkelt som det, som firmakunde blir man tatt mye mer seriøst enn privat. Det har ikke slått feil. Og grunnen, jo det er fordi som firmakunde i dag, blir bilene ofte byttet ut etter tre år, og forhandlerene er avhengig av kunder som kommer igjen. Dette gjør et firma mye oftere enn en privat person som kjøper ny. Firma biler blir prioritert. Dette ser jeg går igjen hos både Ford , Opel og Toyota. Nå har jeg også en godt bekjent i Toyota i stavanger, og hadde det ikke vært for det, så hadde jeg aldri fått den kundeoppfølging, og det har jeg erfart for jeg har prøvd Toyota i Sandnes. Helt klart kan man gjøre mye med egen taktikk å list. Men dette er ikke bare bare og heller i like lett for alle rundt om de forskjellige Toyota farhandlere og verksteder i landet. Svogeren min kjører faktsisk fra Mjøndalen til Stavenger når han skal ha Service på bilen sin. Men det er jo grunnet pris da. Han får god rabbat, og i tillegg besøke sin bror. Og det å bruke andre enn merkeverksteder trenger ikke å være noe ulempe. Har opplevd at der vi har hatt merkeforhandlere som sliter med å finne problemet som kunden kommer med, men med et uavhengig verksted av bilmerke fant feilen etter første forsøk. Merke verksted kan være tidligere oppdatert, men dette har mer å gjøre med de som jobber der enn selve merke de forholder seg til
Ja det samme har jeg opplevd.Kjøpte LCen privat men bruker den i jobben.Firmaet jeg jobber i har avtale med Toyota Norge å jeg må virkelig si at Hell bil tar problemene på strak arm hele tiden..
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517

Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no

Brukeravatar
toddi
Kontakt:

Legg inn av toddi » ons jan 26, 2011 3:40 pm

Det er deilig når de ordner opp, og gir gratis leiebil uten noen spørsmål. :mrgreen:

omk

Legg inn av omk » søn apr 03, 2011 3:55 pm

gus skrev:Er bilen helt vibrasjonsfri nå?

Jeg fikk nettopp byttet mine da jeg klagde på vibrasjon. Spesielt mye vibrasjon var det faktisk på tomgang da turtallet økte/falt litt etter AC kompressoren slo inn. Det vibrerte/nykket også godt i "innbremsing" til lyskryss etc. Jeg syns det er blitt bedre etter byttet, men symptomfri ble den ikke...

Hei, Da må du få byttet dysene dine! Jeg hadde også disse vibrasjonene som du beskriver, på tomgang og ved innbremsing til kryss. 2 dyser viste seg å være utenfor verdiene, og ved skifte av alle dyser, som er på utvidet garanti, ble dette bra. Så nå, etter dyser og motorfester er skiftet, er bilen en drøm.

Mvh
Odd Magne

Brukeravatar
SverreS

Legg inn av SverreS » søn apr 03, 2011 6:28 pm

omk skrev:
gus skrev:Er bilen helt vibrasjonsfri nå?

Hei, Da må du få byttet dysene dine! Jeg hadde også disse vibrasjonene som du beskriver, på tomgang og ved innbremsing til kryss. 2 dyser viste seg å være utenfor verdiene, og ved skifte av alle dyser, som er på utvidet garanti, ble dette bra. Så nå, etter dyser og motorfester er skiftet, er bilen en drøm.

Mvh
Odd Magne
Hei...
Kan være mellom akselen din som er for trang i "splanten".Min hadde problemer der når jeg bremset ned mot kryss og ved stopp når bilen stod i D.Fikk slåing/vib i drivverket.Fikk denne skiftet og alt ble greit.(var vist et "lite" problem på biler med TEMS og luft)
Sverre

gus
Sted: Askøy, Hordaland

Legg inn av gus » tor apr 07, 2011 9:53 pm

Nå har jeg ikke TEMS.. Og ellers virker det ikke som om det henger sammen med drivverket sånn sett.

Jeg holder en knapp på det med dysene faktisk. -Uten å være noe bilguru av noen slag. :D

Eneste som jeg finner rart med det er at motoren er satt inn fabrikkny for 50tusen siden på grunn av havari...
Men selvsagt kan jo det være dysene allikevel. De skal få feilsøke på den ved neste service. :)

Må kjøre den litt også, kan jo ikke bare stå på verksted 8)
2005 Toyota LandCruiser 120 GX
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40

omk

Legg inn av omk » tir apr 19, 2011 4:57 pm

gus skrev:Nå har jeg ikke TEMS.. Og ellers virker det ikke som om det henger sammen med drivverket sånn sett.

Jeg holder en knapp på det med dysene faktisk. -Uten å være noe bilguru av noen slag. :D

Eneste som jeg finner rart med det er at motoren er satt inn fabrikkny for 50tusen siden på grunn av havari...
Men selvsagt kan jo det være dysene allikevel. De skal få feilsøke på den ved neste service. :)

Må kjøre den litt også, kan jo ikke bare stå på verksted 8)

Hei, min hadde også bare gått 50 tusen. Uansett er det sendt ut brev om skifte av dyser på utvidet garanti. Også på privat importerte!!

Mvh
Odd Magne

Brukeravatar
Walkabout
Sted: Oslo

Legg inn av Walkabout » tir apr 19, 2011 5:57 pm

Det er dysepakningene som blir byttet på garanti, ikke dysene. Tenkte bare å påpeke det, så det ikke blir misforståelser.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!

Brukeravatar
SverreS

Legg inn av SverreS » tir apr 19, 2011 6:03 pm

Helt rett Walkabout....
Sverre

aisha
Sted: Nordland

Legg inn av aisha » tir sep 13, 2011 11:31 pm

dracan skrev: men som mange har opplevd og opplever, strekker Toyota Norge seg laaaangt for å tilfredsstille sine kunder.
Mulig det er mange som synes det men jeg er ikke enig.
Min bil har fulgt alle servicer på merkeverksted.
Hadde siste service for en mnd siden hos Toyota på Økern og nevnte for "nte" gang at jeg synes bilen vibrerer enkelte ganger.
Har tidligere fått beskjed om at ingenting var galt og "alt er oppgradert" i forbindelse med at det ble byttet motor ifjor sommer grunnet dyseproblematikken.
Nå fikk jeg beskjed om at motorfestene skulle vært byttet, og at reklamasjonstiden var gått ut, så jeg måtte dekke kostnadene selv.
Dette er beskjeden jeg får på første service etter at reklamasjonstiden er utgått. Så: Nei jeg er ikke fornøyd med servicen.
LandCruiser 2006GX

Svar

Gå tilbake til «Generelt 12x»