Import

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

Svar
magnusskaar
Innlegg: 6
Registrert: fre jul 19, 2019 7:45 pm

Import

Legg inn av magnusskaar » fre jul 19, 2019 8:23 pm

Jeg vurderer å importere en ‘98 LC 100 4,2 fra Tyskland. Har fått oversendt rapport fra nylig gjennomført TUV-kontroll, uten anmerkninger. Bilen er så å si rustfri(har fått omfattende bildemateriale samt sett den på videosamtale), og har kun mindre bruksmerker. Den er stort sett original, med et par unntak: det sitter på 16’ hjul med spacere, som nåværende eier har fått godkjent i Tyskland. Vil dette gå igjennom i Norge? Og så er EGR-ventilen blendet, noen som vet om dette sjekkes av biltilsynet ved import? Kan utslippsmålingen bli et problem?

Andre råd og tips(både om ting som bør sjekkes på bilen, og import generelt)mottas også med stor takk.

//Magnus Skaar.
Magnus Skaar
Lommedalen
‘98 LC 100 4,2 Aut
‘06 Rav 4
‘14 V70
‘15 MX5 ND

risdal
Innlegg: 25
Registrert: søn mai 28, 2017 9:27 pm

Re: Import

Legg inn av risdal » lør jul 20, 2019 2:28 am

Det er ikke de store tinga du snakker om her. EGR blending med plate og få lånt noen andre dekk om biltilsynet setter seg på bakbeina.. Ville prøvd uten å modifisere og «utbedre» feil om de er vrange.

Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Innlegg: 1318
Registrert: lør mai 29, 2004 1:25 am
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Re: Import

Legg inn av KjellOlsen » lør jul 20, 2019 8:11 am

Du får ikke noe feilkoder på hundren når du blender egr. Bare ha varm motor når du er på biltilsynet så går dette bra. Har blendet min egr, med helt tett plate, ikke noe problem.
Ville ha vist den slik som den kommer godkjent fra Tyskland. Mest sansynelig vil det gå igjennom, og du har da godkjente spacere. Hvis ikke låner du bare noen andre hjul og prøver en gang til.
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.

2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.

http://www.expeditionkompaniet.no

Svar

Gå tilbake til «Generelt 10x»