Heater-problem....

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Fritz
Sted: Bodø

Heater-problem....

Legg inn av Fritz » ons apr 08, 2009 11:21 am

Hallo folkens!
Får ikke varmluft ut av varmeapparatet i dashbord, men det kommer varmeluft ut av det bakre varmeapparatet.
Viften fungerer som den skal. Når varmereguleringshendel opereres ser jeg at ventilen på torpedovegg bevegere seg.

Lastet ned verkstedmanual men kan ikke finne "heater" i denne.... Tenkte derfor å begynne å demontere dashbord for å se om det kan ha oppstått noen feil med spjell etc....

Noen som har vært borti dette tidligere? Er det noen som har teknisk beskrivelse på varmeapparatet?

Fritz :-)

Motorgarasjen
Sted: Åsenfjord

Tips

Legg inn av Motorgarasjen » ons apr 08, 2009 1:35 pm

Det første man skal sjekkke når varmeapparatet virker dårlig er om det er nok kjølevæske på systemet.
Varmeapparatet er det første som merker det om nivået blir for lavt.
Sjekk ekspansjonstanken, og fyll denne opp til merket full.

Brukeravatar
Haugens 80
Sted: Bø I Telemark

Legg inn av Haugens 80 » ons apr 08, 2009 4:29 pm

Sjekk også termostaten de va probleme på min :wink:
Me fart går alt..

Fritz
Sted: Bodø

Re: Heater-problem....

Legg inn av Fritz » lør apr 11, 2009 10:35 pm

Fritz skrev:Hallo folkens!
Får ikke varmluft ut av varmeapparatet i dashbord, men det kommer varmeluft ut av det bakre varmeapparatet.
Viften fungerer som den skal. Når varmereguleringshendel opereres ser jeg at ventilen på torpedovegg bevegere seg.

Lastet ned verkstedmanual men kan ikke finne "heater" i denne.... Tenkte derfor å begynne å demontere dashbord for å se om det kan ha oppstått noen feil med spjell etc....

Noen som har vært borti dette tidligere? Er det noen som har teknisk beskrivelse på varmeapparatet?

Fritz :-)
Har funnet feilen :oops:
Var et stag på høyreside av varmeapparatet som var hoppet av, sannsynligvis skjedd når jeg lydisolerte....litt flaut, men sånn er det!
Takk for gode tips :D

Fritz

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 8x»