Drenering av kanaler på HDJ-80

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
RogerFo
Sted: Tromsø

Drenering av kanaler på HDJ-80

Legg inn av RogerFo » tor sep 15, 2011 9:22 am

Etter ei helg utenfor asfalt på Setermoen og i Mauken skytefelt ble begge sidekanalene under dørene fylt med vann etter hvert, også ukene etter turen. Jeg måtte fjerne en gummiplugg på hver side for å holde disse tørre.

Jeg regner med at bl.a. drenering fra takluke havner der og at vannet skal dreneres fra kanalene...

Anyways, hvordan fungerer drenering av kanalene? Jeg har ikke funnet at noen av gummipluggene har dreneringsfunksjon og har ikke lyst å kjøre med gummipluggene fjernet i saltlaka i vinter...
mvh Roger
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special

Brukeravatar
Vegard
Sted: Nittedal

Re: Drenering av kanaler på HDJ-80

Legg inn av Vegard » tor sep 15, 2011 10:10 am

Dette er et vanlig problem og skyldes at de veldig trange dreneringskanalene er tette. Finn f.eks en bred plaststrips og stak opp. Det er 3-4 dreneringspunkter på hver kanal. Dette har løst problemet for min del. Nå staker jeg opp en gang i blant. Du ser dem om du legger deg under bilen, er det mange år siden sist? :D

Og ja, det går drenering fra soltaket ned til hver kanal, i a-stolpen. To går også bakover, men disse går ut i friluft på innsiden bak bakre hjulhus. Det kan være lurt å forsikre seg om at disse dreneringsslangene ikke er tette. Du kan sette trykkluft på hullene oppe i soltaket og blåse ut.

Brukeravatar
RogerFo
Sted: Tromsø

Re: Drenering av kanaler på HDJ-80

Legg inn av RogerFo » tor sep 15, 2011 10:22 am

Takk Vegard!

Ulempen ved å eie Land Cruiser er at man blir en dårlig bilmekaniker...
mvh Roger
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 8x»