Bygging av stereoanlegg

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
hslethei
Sted: Sola

Bygging av stereoanlegg

Legg inn av hslethei » man feb 28, 2011 8:20 pm

Stereoanlegget i min 80 er et sorgens kapittel. Har fått tak i et ubrukt Nakamichi high-end anlegg fra 1992 som jeg tenkte å montere. Det skal inn bl.a. 3 forsterkere og 4 små subber. Tenker litt på å montere subbene i den nedre bakluka, selvsagt med adekvat beskyttelse av et eller annet slag over.
Er det noen som har en bedre idè?
I tillegg trenger jeg et sted å plassere forsterkerne uten å ødelegge for mye av lastekapasiteten.
Noen tips?

Hansi

jansigu
Sted: Porsgrunn/Asker

Re: Bygging av stereoanlegg

Legg inn av jansigu » man feb 28, 2011 10:43 pm

Spennende :) Jeg har tenkt litt på å oppgradere litt etterhvert også, men blir nok neppe så fancy som du skisserer. Gleder meg til å se hvordan prosjektet skrider frem.

Brukeravatar
beaas
Sted: Hamar

Re: Bygging av stereoanlegg

Legg inn av beaas » tir mar 01, 2011 10:32 am

På VX'ene så er det en liten orginal SUB i ene bagasjeromsveggen. Jeg vet ikke hvor god plass det er i bakluka, men det kan jo bygges endel inn i veggene i bagasjerommet. Under førersete er det noe plass til forsterker!

Jeg gjorde det ganske enkelt på min bil, og det ble greit - ikke veldig bra og kunne nok ha gjort noe anderledes når man ser tilbake. I dørene så er det gjort klar plass til høytalere, de må være ganske grunne, men polk 6,5" passer foran og 5,25 i bakdørene. Disse ble koblet direkte opp mot spilleren, her kunne jeg kanskje hatt en forsterker. Så har jeg også en SUB i bagasjerommet. Siden jeg var usikker på om dette ble tilstrekkelig med 4 forholdsvis små høytalere i dørene og en sub så tok jeg en fire kanals forsterker med to kanaler til SUB og med mulighet til å legge inn 2 6x9 høytalere bak baksete jfr slik jeg hadde det på min forrige 80:

Bilde

Dette tar jo plass og er nok ikke aktuellt for deg Hansi! M