Richards Auto Lock-up converter

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
jonberg
Innlegg: 14
Ble med: fre apr 12, 2019 8:05 pm

Richards Auto Lock-up converter

Innlegg av jonberg »

Jeg ser fra tidligere innlegg på forumet at noen har installert Lock-up kit'et fra Richards Auto. Jeg har bestilt dette og vurderer å installere det nå før campingvognferie. LC200 2008 mod. Ser fra Australske forum at noen får feilmeldinger etter installasjon, og at Richards Auto anbefaler en "remapping" i tillegg ut fra ene youtubevideoen. Er det noen av dere som bruker denne Lock-up converteren som har hatt trøbbel/feilmeldinger etterpå? Risikabelt å installere et par dager før lengre ferietur? Om en får feilmeldinger, er det da bare å skru den av og så er det løst? Takknemlig for tilbakemelding om noen har erfaringer.
risdal
Innlegg: 26
Ble med: søn mai 28, 2017 9:27 pm

Re: Richards Auto Lock-up converter

Innlegg av risdal »

Har dette og fikk feilmeldinger.
Går fint å kjøre med det. De må programmeres bort..
tlc_120
Innlegg: 41
Ble med: man nov 01, 2010 8:27 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Richards Auto Lock-up converter

Innlegg av tlc_120 »

Bestill deg en wifi-adapter som plugges permanent i Odb-porten slik at du kan slette feilkodene når de oppstår. Koster en tussing inkl app på telefonen👍 Jeg har brukt dette i 2-3 år og feilkodene kommer av og til ofte og andre ganger sjeldent. Kommer an på bruken av bilen...
2008 LC 200 35 AT
1973 LC Fj40

Eks.
2004 LC 120 Exclusive 35 AT
helge_g
Innlegg: 34
Ble med: man sep 05, 2011 9:49 am
Lokasjon: Molde

Re: Richards Auto Lock-up converter

Innlegg av helge_g »

Har brukt det noen måneder nå, på en 13 modell. Ingen feilmeldinger. Vurderer også remapping av gearkassa. Har snakka med Stefan Richards og ett norsk tuning firma, om de kan samarbeide så jeg slipper og sende TCU til Australia.
Foreløpig har det bare vært prat, jeg driver fremdeles på og lærer meg hastighetene jeg ønsker at ny giring skal skje med / uten aktivert lock up. Når jeg har kommet i havn med notatene mine rundt dette håper jeg at det skal være mulig og få flashet nytt program fra Richards Auto her i Norge.
Men det er opp til Stefan Richards og tuningfirmaet jeg har kontakt med om de blir enige om pris og copyright osv....
Om det er flere som er interessert i remapping av girkasse kan det øke interessen for å få til en avtale tror jeg.
Bare og si ifra her om det kan være interessant.

Forøvring så tilbyr han lock up kit til 120 og 150 serien også, men ikke noe remapp for disse.
I bruk:
Fra Mars 2019 LC200 4.5 - 2013
Solgt:
2011 til 2016, HDJ100, 4,2 2002,
risdal
Innlegg: 26
Ble med: søn mai 28, 2017 9:27 pm

Re: Richards Auto Lock-up converter

Innlegg av risdal »

Jeg fikk fila laget av Stefan og lagt inn av lokal tuner i Norge..
helge_g
Innlegg: 34
Ble med: man sep 05, 2011 9:49 am
Lokasjon: Molde

Re: Richards Auto Lock-up converter

Innlegg av helge_g »

risdal skrev: tir jul 16, 2019 10:01 pm Jeg fikk fila laget av Stefan og lagt inn av lokal tuner i Norge..
Oi nå ble jeg spent Risdal.
Hvilke hastigheter rapporterte du inn for ønskede girskift tider?
Baserer du dine notater på orginal ECU map eller har du litt ekstra å fare med på lavere turtall? Vil du anbefale en ECU tuning før en TCU remapp eller greier motoren orginalt og håndtere endringer i kjøremønster....

Har du lyst å dele litt notater?
Evnt erfaringer etter TCU remapp her på forumet?

Greier du og beskrive noen tydelige forskjeller på de forskjellige driftsprogrammene på kassa?
Noe merkelig forskjellig i hvor mye gasspådrag du kan ha i Drive, før kassa skifter gir?
Hvordan bruker du lockup kittet med det nye programmet? Bare i Auto (over 80km/t) eller manuell lock up?

Har har ikke rukket å ta tak i dette selv ennå, sist jeg snakket med Stefan så var han interessert i å lage ett program som kan passe for Norske hastigheter. Så da har han vel brukt bilen din som utgangspunkt?😁.
.
Hvem gjorde jobben for Stefan Richards i Norge?

Beklager alle spm
I bruk:
Fra Mars 2019 LC200 4.5 - 2013
Solgt:
2011 til 2016, HDJ100, 4,2 2002,
risdal
Innlegg: 26
Ble med: søn mai 28, 2017 9:27 pm

Re: Richards Auto Lock-up converter

Innlegg av risdal »

Hei! Jeg må innrømme at jeg ikke har gått så dypt ned i materien som deg :oops:
Greia var at jeg fikk feilmeldinger, så skrev jeg til han og fikk lagd en fil som den lokale tuneren min lasta inn. Jeg har rundt 360 hester på motoren og synes at jeg fikk lavere turtall generelt.
Tuneren min måtte kjøpe en ny modul til bitbox?!?
PM meg gjerne for detaljer 8)
helge_g
Innlegg: 34
Ble med: man sep 05, 2011 9:49 am
Lokasjon: Molde

Re: Richards Auto Lock-up converter

Innlegg av helge_g »

risdal skrev: søn jul 21, 2019 11:52 am Hei! Jeg må innrømme at jeg ikke har gått så dypt ned i materien som deg :oops:
Greia var at jeg fikk feilmeldinger, så skrev jeg til han og fikk lagd en fil som den lokale tuneren min lasta inn. Jeg har rundt 360 hester på motoren og synes at jeg fikk lavere turtall generelt.
Tuneren min måtte kjøpe en ny modul til bitbox?!?
PM meg gjerne for detaljer 8)
Jeg kommer til å ta kontakt. Men må avvente litt.
Har fått litt trøbbel med girkassa på :oops: .... Den slipper i motbakker med lite gasspådrag og i bratte bakker når kald.
Dette ble veldig tydelig etter at jeg hadde hatt bilen inne til service på girkassa, dvs flushing og oljebytte ved 100.000km.
Fikk bilen nylig tilbake fra den lokale girkassespesialisten. Foreløpig diagnose er at converteren ikke fungerer som den skal. Har fått en ordentlig rapport på hvordan de har gått frem og hvilke måleresultater som ligger til grunn....
Så får se hva verksted og forsikringsselskap blir enige om skal gjøres.
Lock up klutchen er friskmeldt, så har ingenting med lock up kittet å gjøre.
Men har måttet kjøre ei stund uten lock-up kittet for å utelukke innvirking derifra.
I bruk:
Fra Mars 2019 LC200 4.5 - 2013
Solgt:
2011 til 2016, HDJ100, 4,2 2002,
Svar

Tilbake til «Drivverk 20x»