Hvordan dekk?

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
eirikh

Hvordan dekk?

Legg inn av eirikh » ons sep 22, 2010 12:12 pm

Heisann.

Lurer på hvor store dekk passer til Landcruiser 86mod LJ70 uten skjermbreddere?

og, i så fall, hvordan skjermbreddere må jeg ha på bilen for å få plass til 33" dekk for at de ikke skal stikke utenfor ?
For har sett på alt i fra plastskjermer som bygger vistnokk ut 5cm...
å en slik bil må ha grove dekk for å se bra ut(min mening iallefall=)

Må inrømme at jeg er helt ny i 4x4 verden, å kommer sikkert til å stille utallige domme spm framover da jeg har gått til inkjøp av en Landcruiser som jeg skal gjøre et tappert forsøk på å få i go stand å se bra ut.

Mvh
Eirik

Brukeravatar
marting
Sted: Ringerike

Re: Hvordan dekk?

Legg inn av marting » ons sep 22, 2010 1:01 pm

Her finnes ingen dumme spørsmål... bare dumme svar :roll:

Generelt har bredde og innpress på felgen mer å si enn dekkets diameter, i forhold til om de går innenfor skjærmene.

Du får sikkert på 33/12,5/15 med en relativt smal felg... eller du kan gå for smale dekk..
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180

eirikh

Legg inn av eirikh » ons sep 22, 2010 4:13 pm

Hallo.

Takker for svar =)

menne, ser at jeg har desverre "knøvla" det til at jeg har skrevet om LJ70 på feil plass, så vist en moderator har muligheten for å flytte denne tråden over til rett plass så hadde det vært supert=)

meeen jeg tenker jeg fortsetter å stille et par spm,

For saken er som sagt jeg har henta meg en slik ralle bil =)
jeg å fadern har tenkt å hive oss rundt til over helga på å rustpusse, for er en del karoseri rust, å tenker å sette denne i god stand.
men det store spm er jo, hvordan skjermbreddere jeg må ha, for det "skal" jeg ha på bilen, for jeg vil gjerne ha grove dekk, om ikke de bredeste så gjerne ha litt røff look å med mye spor i de.

men samtidig er jeg avhengi av at bilen ikke er så "veldig ikke godkjent" , så hvordan løser jeg dette...

er det "lovlig" å montere skjermbreddere? for tenkte på de "minste" extrem bredderne fra "offroadteknikk". de er vell 13cm bredding på.
noen som vet passformen på de foresten? mente de sto at de passet til både LJ70 og LJ73?

å hva slags dekk/felg er jeg ute etter? altså med tanke på inpress osv.

Flere spørsmål kommer etterhvert og =)

mvh
Eirik

Brukeravatar
marting
Sted: Ringerike

Legg inn av marting » ons sep 22, 2010 5:13 pm

Let litt rundt i garasjene så finner du nok eksempler på mange slags dekk og felg..

med 13 cm bredding på hver side (og nok heving) kan du ha STORE hjul ! Slettes ikke nødvendig med så bredt hvis ikke du skal ha "arctic truck- look" Husk at motoren skal dra detta rundt også !
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 7x»