Overhaling av dyser og injektorer

For spørsmål som ikke er rettet mot en spesifik Land Cruiser modell

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
folbjo
Sted: Tønsberg

Overhaling av dyser og injektorer

Legg inn av folbjo » tor nov 19, 2015 1:53 pm

Det er mye diskusjon vedrørende Injektorer til Land Cruiser, og hvor vidt disse kan overhales eller ei ?.
Injektorer kan overhales, men det er svært få steder man har utstyr til å gjøre nettopp dette.

Ett firma med høy kompetanse på reparasjon av diesel pumper og dyser er Minges i Østfold.
En jobb hos dem med bytte av injektorer samt koking av rør i ultralyd bad kommer på ca. 14-15.000kr.
De overhaler ikke Denso injektorer selv, men har en innbytteløsning med Denso i Tyskland.
Injektorer overhales på Denso i Tyskland.

Minges forteller at alle jobber vedrørende total pris avtales i hvert enkelt tilfelle.
De er også av den oppfatning at rails rørene ikke behøver å byttes, om de ikke er skadet !

http://www.minges.no/

JanP
Sted: Trondheimregionen

Re: Overhaling av dyser og injektorer

Legg inn av JanP » tor nov 19, 2015 3:22 pm

Jeg har vært en snartur innom Hell Bil i dag, skal poste bilder litt senere.

Jeg tenkte å ta med mine Injectorer hjem, men verksmester så i dag at det er en byttedel. Og Injectorene blir returnert (vet ikke hvor de havner) for overhaling.
Det som skjer ved en slik "spabehandling" er at innmaten blir byttet ut, den rebrukes ikke. Huset kan brukes i en del tilfeller, og da får det en ny innmat. Men jeg tror etter det jeg høret at mange (ikke noe prosenttall) er 100% nye deler.

Vet ikke om du mener dieselrør med "rør", Bjørn. Men jeg bytter Injectorer og rør, pluss en del annet. Og prisen på Injectorbytte er rundt 16-18' om jeg husker rett. For 10' ekstra så får jeg nye rør, byttet SCV (har kjøpt selv), bytte av dieselfilter og rengjøring av EGR/innsug ++ noe småtteri. Demontering av innsug/EGR er noen ekstra timers arbeide, så en medlemspris på under 30' er rimelig, om man bruke ordet "rimelig" da.

14-15000 for koking av dieselrørene høres ut som en høy pris, da de koster godt under det halve. Prisen får jeg se i morgen. Om det var det du mente med koking/ultralyd, Bjørn.
Sist redigert av JanP den lør nov 21, 2015 11:12 pm, redigert 1 gang totalt.
----------------------------------------------

toyota lc120
Sted: akershus

Legg inn av toyota lc120 » lør nov 21, 2015 9:22 pm

JanP skrev:14-15000 for koking av dieselrørene høres ut som en høy pris, da de koster godt under det halve.
De bytter jo injectorene også i den prisen.Hadde min bil hos minge for dyseskift,dem hadde byttet på endel lc 120.
06 LC120 gx
07 Avensis 2,2 d4d

ofrovold
Sted: Eggedal
Kontakt:

Legg inn av ofrovold » søn nov 22, 2015 12:34 pm

Anbefaler bytte av rør, da disse i visse fall sprekker.
Det er ikke bare for at de skal bli rene.
Når det gjelder dyseoverhaling er det flere firmaer som gjør dette. Det kommer dog ann på type dyser, ikke alle gjør alt.
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*

Svar

Gå tilbake til «Motor»