Understellsbehandling

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
lc120lx

Understellsbehandling

Legg inn av lc120lx » tor mai 31, 2018 6:33 pm

Hei! Har endelig gått til innkjøp av en Land Cruiser 120 LX.
Tidligere eier har tatt godt vare på alt, men ikke prioritert understellsbehandling.
- jeg ser meg nødt til å gjøre noen tiltak før vinteren, og lurer på hva som anbefales å gjøre på en 2004 modell som begynner å bli brun-rød.
Erfaringer med alle slags behandlinger mottas med takk!

Brukeravatar
Snekker_Andersen
Sted: Oslo

Re: Understellsbehandling

Legg inn av Snekker_Andersen » tor mai 31, 2018 7:39 pm

Velkommen på forumet og gratulerer med LC.
Her vil du sikkert få mange svar, for det er flere "religioner" når det gjelder understellsbehandling.
Mitt syn er som følger:
En kliss ny bil sauser man inn med Tectyl, Dinitriol eller andre tykke stoffer. Deretter brukes lanolin.
På din bil ville jeg avgjort IKKE brukt tykkstoff utenpå rust, men brukt Lanolin.
Er den veldig brun kan det være en god ide å dusje godt med Ferrobet først, som skal tørke før lanolin påføres.
Lanolin er fryktelig grisete å mekke på, så gjør unna årets mekking/service først.
Som sagt, dette er mitt syn - andre mener nok annet.
HDJ 100 2006
Urban Cruiser 2011
Volvo Duett skapvogn 1960

jørgen
Sted: Kråkstad

Re: Understellsbehandling

Legg inn av jørgen » fre jun 01, 2018 11:09 pm

Får ikke blitt feil med lanolin. Lukter fjøs en stund men det er ikke lenge i denne varmen. svetter en god del og varer ikke så inmari lenge. Uansett jeg har en 2003 som var brun under. den har nå blitt bra/ rusten har ikke fåt utviklet seg. Jeg bruker Funderud som er litt uti huttiheita i rakkestad.du får kjøpt div gjør det selv sett og de er vist bra. om du gidder.
Lykke til.
jørgen
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»