Dynamofeil OG starter ikke. Tips?

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
muppet

Dynamofeil OG starter ikke. Tips?

Legg inn av muppet » man nov 27, 2017 7:57 pm

Jeg har flere ganger fått hjelp av dette forumet, men nå finner jeg ikke noe ledetråder, så lurer på om noen kan gi meg et tips.

Problemet gjelder en 06 LC120 GX

Fikk i går ikke i start på bilen. Fikk den i gang på startkabler. Konkluderte raskt med defekt dynamo da det absolutt er ingen økning i spenning når motoren går(Men har ikke fått noe varsellampe om dynamo, er ikke det litt rart?). Lot bilen stå på lading over natta. Startet som normalt i morrest og kjørte den til jobb(måtte ha den til jobb). På vei hjem i dag fikk jeg ikke start. Bra med strøm og startmotoren drar som bare det, men absolutt ikke tegn til at den fyrer. Merket etter litt knoting at når tenningen er på kommer den en kontinuerlig tikking jeg antar kommer fra drivstoffpumpa(på høyre side av motorblokka) . Skal det være sånn? Tilleggsopplysning er at det er kaldt, ca 10 minus.

Nå står jeg med en bil i gokk jeg ikke får start på, og angrer som en hund på st jeg tok sjansen på å bruke den.

Har noen en idé hva som er galt? Er disse feilene sammenfallende eller har jeg prestert å få to forskjellige feil samtidig? Og hvorfor har jeg ikke fått lampe på defekt dynamo?

Noen som har noen tips til denne nøtta?

thowalle

Re: Dynamofeil OG starter ikke. Tips?

Legg inn av thowalle » man nov 27, 2017 8:14 pm

muppet skrev:Jeg har flere ganger fått hjelp av dette forumet, men nå finner jeg ikke noe ledetråder, så lurer på om noen kan gi meg et tips.

Fikk i går ikke i start på bilen. Fikk den i gang på startkabler. Konkluderte raskt med defekt dynamo da det absolutt er ingen økning i spenning når motoren går(Men har ikke fått noe varsellampe om dynamo, er ikke det litt rart?). Lot bilen stå på lading over natta. Startet som normalt i morrest og kjørte den til jobb(måtte ha den til jobb). På vei hjem i dag fikk jeg ikke start. Bra med strøm og startmotoren drar som bare det, men absolutt ikke tegn til at den fyrer. Merket etter litt knoting at når tenningen er på kommer den en kontinuerlig tikking jeg antar kommer fra drivstoffpumpa(på høyre side av motorblokka) . Skal det være sånn? Tilleggsopplysning er at det er kaldt, ca 10 minus.

Nå står jeg med en bil i gokk jeg ikke får start på, og angrer som en hund på st jeg tok sjansen på å bruke den.

Har noen en idé hva som er galt? Er disse feilene sammenfallende eller har jeg prestert å få to forskjellige feil samtidig? Og hvorfor har jeg ikke fått lampe på defekt dynamo?

Hadde startproblemer på min 2005 modell.Dro normalt rundt å bra med strøm.Da var det scv ventil på dieslpumpen som var defekt.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

muppet

Legg inn av muppet » man nov 27, 2017 9:13 pm

Glemte i kampens hete at jeg knakk tilkoblingen mellom nøkkelen og trykkerten i går. Lot trykkerten ligge i midtkonsollen. Satte sammen nøkkelen igjen så fungerte alt. Lurt av den forbaskede startsperra altså....

Andreas30
Sted: Bærum

Legg inn av Andreas30 » tir nov 28, 2017 7:24 pm

muppet skrev:Jeg har flere ganger fått hjelp av dette forumet, men nå finner jeg ikke noe ledetråder, så lurer på om noen kan gi meg et tips.

Start alltid med og bytt dieselfilter vist det er -10 så kan det være store muligheter for vann og is i et gamelt filter
etter det ville jeg gått for scv ventil :D
05 mod lc 120 vx
400 500 km Stil going strong
Motorolje castrol Edge 5-30
Jobber i Pukkverk

A.O.M

mortenl

Legg inn av mortenl » ons nov 29, 2017 6:40 pm

Ang ikke varsel på dynamo så fikk ikke jeg det på Hiacen min heller bare noen blink i lys på dachbordet. Det er visstnok vanlig.. Skulle kanskje tro de hadde dette i orden på Land cruiser men ville bare nevne det.

Morten

harenj12gx

Legg inn av harenj12gx » ons nov 29, 2017 7:39 pm

He.. he.. :mrgreen:
Synes tydelig "muppet" skriver i eget innlegg "Lurt av den forbaskede startsperra altså...." Så da så :D

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»